AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #1 Skrevet 11. oktober 2024 Syns andre det er ok at stemor får tilgang til app? Jeg fikk ikke spørsmål fra far eller hatt det som kommunikasjon på noe måte. Brått finner jeg samtykkeskjema i sekken til barnet. Hva syns andre? Anonymkode: 6c35e...409
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #2 Skrevet 11. oktober 2024 Nå vet jeg ikke hvilken app du mener, men hvis barnet bor hos far og stemor annenhver uke, og hun har mye ansvar, kan det være greit for henne å kunne motta informasjon, legge inn fravær osv. Anonymkode: b5117...f07 19 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #3 Skrevet 11. oktober 2024 Hvilken app? Visma/skole/barnehage/Spond? Hvis hun ønsker tilgang pga hun er involvert i barnets hverdag, og det er praktisk med denne appen og letter "arbeidet" (f.eks opplegg på skolen som informeres i app), så ville jeg ha samtykket. Her får vi beskjed på Visma når skolen skal noe spesifikt, f.eks teater, kino, tur og hva slags niste som skal med. Det er vanvittig praktisk å kunne vite dette, særlig om man ordner matpakke og klær. På Spond har vi klassegruppa og fritidsaktiviteter, hvor alt av avtaler, FAU-relaterte ting, bursdager, div. opplegg legges inn. Veldig praktisk å ha oversikt, uansett hvilken forelder man er. Anonymkode: 33e6c...7d2 10
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #4 Skrevet 11. oktober 2024 Gudene skal vite at hadde jeg ig min mann skilt oss så hadde jeg håpt at noen andre kom inn i bildet å tok kontrollen for han er en vims på avtaler, kontroller og det som foregår i hjemmet og dobbelbooker stadig med egen jobb eller andre ting 😅 Det er vell også naturlig at hun også har tilgang etterhvert så ikke noe stor greie tenker jeg. Lettere å følge med på lekser, være på samme side av saken om noe oppstår men også det å kunne prate om skolehverdag osv. Jeg er kanskje ikke skilt nå, men er skilsmissebarn om det har noe å si. Anonymkode: 69f50...325 11 1 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #5 Skrevet 11. oktober 2024 Hvordan app er det snakk om her? Og er barnet hos far og stemor ofte? Anonymkode: 50fb1...4d0
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #6 Skrevet 11. oktober 2024 Barn skal ikke bruke tåpelige "apper"; denne smarttelefonmanien bidrar både til overvekt og dårlig psykisk helse. Hve skjedde med det å analogt snakke med hverandre? Anonymkode: ee0a2...139 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #7 Skrevet 11. oktober 2024 Jeg har litt delte meninger om det kjenner jeg, for det beste er jo at dere har et så godt forhold at du lar stemor bidra og være fornøyd med det. Men! Den pappaen burde da kunne ta ansvar og orde de tingene selv, og kommunisere de videre ved behov. Ikke bare gi det 3. Skiftet vidre Anonymkode: aa21d...678 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #8 Skrevet 11. oktober 2024 Hva slags app? Om det handler om skole eller idrett, kunne jeg ikke brydd meg mindre, men tenkt at det var bra stemor var involvert. Om det handler om helse (som feks typ helseNorge) ville jeg sagt nei. Rett og slett fordi helse kan være såpas privat for barnets del, at jeg ikke vil at flere enn nødvendig skal ha tilgang på den type informasjon. Da holder det med andre ord at jeg og far har den tilgangen, frem til barnet skal ha tilgangen selv. Anonymkode: 654af...8a9 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #9 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags app? Om det handler om skole eller idrett, kunne jeg ikke brydd meg mindre, men tenkt at det var bra stemor var involvert. Om det handler om helse (som feks typ helseNorge) ville jeg sagt nei. Rett og slett fordi helse kan være såpas privat for barnets del, at jeg ikke vil at flere enn nødvendig skal ha tilgang på den type informasjon. Da holder det med andre ord at jeg og far har den tilgangen, frem til barnet skal ha tilgangen selv. Anonymkode: 654af...8a9 Enig! Ef det Spond liksom, så er det jo greit. Helt sikkert fint for stemor å se hva som skjer de ukene barnet er hos dem. Anonymkode: 50fb1...4d0 3
Anonysoum Skrevet 11. oktober 2024 #10 Skrevet 11. oktober 2024 (endret) Om stemor / bonusmor er en del av barnets liv, så tenker jeg det kun er positivt. Det bidrar til bedre flyt og kommunikasjon i heimen. Grunnen til at du mottar skjemaet er at det er noe begge på samtykke til Forstår ikke at det skulle være noe å tenke på egentlig Endret 11. oktober 2024 av Anonysoum 7 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #11 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Barn skal ikke bruke tåpelige "apper"; denne smarttelefonmanien bidrar både til overvekt og dårlig psykisk helse. Hve skjedde med det å analogt snakke med hverandre? Anonymkode: ee0a2...139 Skole app Anonymkode: 6c35e...409 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #12 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvilken app? Visma/skole/barnehage/Spond? Hvis hun ønsker tilgang pga hun er involvert i barnets hverdag, og det er praktisk med denne appen og letter "arbeidet" (f.eks opplegg på skolen som informeres i app), så ville jeg ha samtykket. Her får vi beskjed på Visma når skolen skal noe spesifikt, f.eks teater, kino, tur og hva slags niste som skal med. Det er vanvittig praktisk å kunne vite dette, særlig om man ordner matpakke og klær. På Spond har vi klassegruppa og fritidsaktiviteter, hvor alt av avtaler, FAU-relaterte ting, bursdager, div. opplegg legges inn. Veldig praktisk å ha oversikt, uansett hvilken forelder man er. Anonymkode: 33e6c...7d2 Siterer meg selv. Ser en nevner HelseNorge. Jeg tenker ikke over den appen, og jeg synes saken stiller seg annerledes her. Barnets helse som havner i journalen, er kun ditt og fars ansvar. Dette er noe far må ta seg når han har barnet, og ikke overlate til stemor. Er barnet stort nok, går det an å spørre hva det synes om saken, men ellers synes jeg ikke stemor har noe med det å gjøre. Avtaler osv., hos lege kan tas opp ved behov, men ikke tilgang til journal. Jeg ville ikke samtykka. Anonymkode: 33e6c...7d2 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #13 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skole app Anonymkode: 6c35e...409 Beklager, så ikke at du svarte da jeg skrev innlegget mitt. Se bort fra det siste innlegget mitt (hvor jeg siterer meg selv). Anonymkode: 33e6c...7d2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #14 Skrevet 11. oktober 2024 Jeg tenker bare at det er fars jobb å følge opp og kjenner på at hun ikke vil forholde seg til meg. Så det føles litt feil at hun skal overta fars ansvar på det området. Anonymkode: 6c35e...409 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #15 Skrevet 11. oktober 2024 Du legger det frem som om du vil at stemoren skal holdes ute så langt det lar seg gjøre? Det er vel helt naturlig at hun å får følge litt med? siden hun er sammen med pappaen til barnet, er helt sikkert med på å ta ansvaret mens barnet er hos han og blitt en del av barnets liv? Kanskje det til og med er en trygghet for pappaen at hun å følger med og er med på å ha «oversikt og kontroll»? I en hektisk hverdag med barn er det mye som skal huskes på.🙇♀️ Anonymkode: 9e5e0...cbf 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #16 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du legger det frem som om du vil at stemoren skal holdes ute så langt det lar seg gjøre? Det er vel helt naturlig at hun å får følge litt med? siden hun er sammen med pappaen til barnet, er helt sikkert med på å ta ansvaret mens barnet er hos han og blitt en del av barnets liv? Kanskje det til og med er en trygghet for pappaen at hun å følger med og er med på å ha «oversikt og kontroll»? I en hektisk hverdag med barn er det mye som skal huskes på.🙇♀️ Anonymkode: 9e5e0...cbf Jeg regner jo med at de gjør som oss, snakker sammen på kveldene pg gir hverandre beskjed. Hadde vært rart om min samboer må følge med på app slik. Jeg gir han jo beskjed om det er noe han må bidra med. Anonymkode: 6c35e...409 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #17 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tenker bare at det er fars jobb å følge opp og kjenner på at hun ikke vil forholde seg til meg. Så det føles litt feil at hun skal overta fars ansvar på det området. Anonymkode: 6c35e...409 Overtar hun da? Er det ikke bare supplerende? Jeg hadde tenkt det var en positiv ting Hadde du og far fortsatt vært sammen så ville dere jo begge hatt tilgang til appen, ser ikke helt den store forskjellen så lenge du selv ikke driver å følger opp barnet i fars uker. To sett øyner og to sett hender er jo bare positivt for barnet. (Forutsetter her at vi ikke snakker om helsenorge) Anonymkode: dff2d...c8d 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #18 Skrevet 11. oktober 2024 Jeg hadde reagert på manglende kommunikasjon. Å bare legge ved et skjema i sekken til barnet er sært. Mitt instinkt hadde vært å bare ignorere det. Hvis han vil at du kan gjøre noe, kan han faktisk snakke med deg. Men kanskje jeg er for smålig. Anonymkode: 3e042...2cd 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #19 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde reagert på manglende kommunikasjon. Å bare legge ved et skjema i sekken til barnet er sært. Mitt instinkt hadde vært å bare ignorere det. Hvis han vil at du kan gjøre noe, kan han faktisk snakke med deg. Men kanskje jeg er for smålig. Anonymkode: 3e042...2cd Da er nok jeg smålig også. Ved et par anledninger har jeg sendt sms til stemor angående henting/levering og klokkeslett da far ikke tok tlf. Far tok faktisk ikke tlf på 3 uker på sommeren, så da har jeg tenkt av kanskje jeg får svar av stemor. Han ringer kort tid etterpå og keg fpr beskjed om at hun ikke har noe med vårt samarbeid å gjøre. Det er det jeg mener med at hun ikke vil forholde seg til meg. Hun vil ikke samarbeide eller kommunisere med meg, men hun vil ha full tilgang til skoleapp? Anonymkode: 6c35e...409 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #20 Skrevet 11. oktober 2024 Jeg er stemor og barnemor nekter at jeg har tilgang til skoleappen. Selv om barnet er hos oss annen hver uke. Jeg lager matpakker osv hjemme, det har ført til at ofte så glemmer far å gi meg beskjed om at de skal på tur og trenger ekstra mat osv. Så en bønn til dere barnemødre, inkluder stemor i noe. Vi trenger ikke å være med på foreldresamtaler, foreldremøter osv. Men å kunne vite hva som skjer i skole hverdagen til deres unger gjør livet enklere. Ikke bare for stemor, men barnet også. Anonymkode: 33fd8...254 6 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå