Gå til innhold

Cipralex virker med en gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Cipralex er siste alternativet mitt for lett uro, lett depresjon, lett angst og muskelsmerter.😢

Det tas i samarbeid med lege, og blir fulgt opp. 

Og jeg opplever virkning samme dag, det er helt utrolig men muskelsmertene er borte.:klappe:Jeg klarer endelig og slappe av, pleier ikke å ta andre medisiner og drikker aldri alkohol, kanskje derfor det går så fort? Har lest/ blitt fortalt at det kan ta flere uker.

Hilsen lettet.

( Måtte bare dele, da det finnes løsninger som jeg i utgangspunktet var VELDIG skeptisk til.

Anonymkode: da779...3ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Placebo er en effekt man ikke skal kimse av❤️ Glad det hjelper deg!

Anonymkode: 781c6...84c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Må nesten lese mer om det:) Takk for svar:hjerte:

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke hvorfor du nevner placebo her. Cipralex er en medisin med dokumentert virkning. For noen virker det med en gang, for andre tar det lenger tid. Da lærte du noe nytt i dag.

Anonymkode: e10b9...b3c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vet ikke hvorfor du nevner placebo her. Cipralex er en medisin med dokumentert virkning. For noen virker det med en gang, for andre tar det lenger tid. Da lærte du noe nytt i dag.

Cipralex har ingen dokumentert virkning som muskelavslappende, betennelsesdempende eller smertestillende.

Trådstarter har antageligs hatt muskelsmerter pga angst. Angst blir dempet av cipralex omtrent på dagen og smertene blir mindre.

Anonymkode: 12e54...ed6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Cipralex har ingen dokumentert virkning som muskelavslappende, betennelsesdempende eller smertestillende.

Trådstarter har antageligs hatt muskelsmerter pga angst. Angst blir dempet av cipralex omtrent på dagen og smertene blir mindre.

Anonymkode: 12e54...ed6

Eh ja, så CIpralexen virker. Det er ikke placeboeffekt. Takk, da er vi enige i det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Cipralex er siste alternativet mitt for lett uro, lett depresjon, lett angst og muskelsmerter.😢

Det tas i samarbeid med lege, og blir fulgt opp. 

Og jeg opplever virkning samme dag, det er helt utrolig men muskelsmertene er borte.:klappe:Jeg klarer endelig og slappe av, pleier ikke å ta andre medisiner og drikker aldri alkohol, kanskje derfor det går så fort? Har lest/ blitt fortalt at det kan ta flere uker.

Hilsen lettet.

( Måtte bare dele, da det finnes løsninger som jeg i utgangspunktet var VELDIG skeptisk til.

Det er en placeboeffekt, men effekt er jo effekt.

Anonymkode: 4a229...8f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Eh ja, så CIpralexen virker. Det er ikke placeboeffekt. Takk, da er vi enige i det.

Jo det er placebo om man merker effekt med en gang.

https://www.legemiddelhandboka.no/T5.1.1/Angstlidelser
«Det tar 2–4 uker før serotoninaktive midler virker»

https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-cipralex-lundbeck-547488
Vanligvis tar det ca to uker, men noen ganger lengre tid før 

Anonymkode: 4a229...8f3

• Nyttig 1
Skrevet

SSRI kan ha veldig rask effekt på noen, feks de med PMDD (uten at ts trenger å ha det.) Det må ikke være placebo. 

Anonymkode: b0220...7f5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...