Gå til innhold

Soleksem

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen andre som er plaget med soleksem her og har noen gode råd?

Noe som har fungert på meg er å spise betakaroten, d-vitamin, kalsium og vitamin c noen mnd før sommeren :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter veldig med det selv, men har ingen gode råd dessverre.. Håper noen andre har noen råd!?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg holder meg kort og godt unna sola, for jeg vet at eksemet dukker opp så fort jeg glemmer meg.

Skrevet (endret)

Jeg har vært svært plaget med det i flere år. På våren tar tar jeg litt solarium, og passer på å ikke være for lenge ute i sola av gangen. Prøver å "venne" huden litt til sola.

Omega3 og betakaroten er bra!

Og det hjelper mot varmeeksem å ta en kald dusj hvis en har vært litt lenge ute i sola.

Endret av hæxa
Skrevet

Ikke for å lage en avstikker her, men jeg må bare spør:

Dere som har soleksem, hvor lenge er "utbruddene"? Jeg hadde et par episoder i fjor sommer, faktisk rett etter at jeg hadde spist jordbær - begge gangene. Så la jeg meg ut i solen, og fikk svæææære hvite neller bak på ryggen. Er dette soleksem? ...de gikk bort etter bare et par timer da.. i følge mamma varer soleksem lenger enn det. Noen som vet?

Skrevet

For meg høres det ikke ut som soleksem. Det finnes mange typer soleksem, jeg har en blanding av sol og varmeeksem. Soleksemen min kommer som illsinte nupper, som klør og klør i perioder, Kløeperiodene gir seg ikke før utslettet er HELT vekk, det tar meg sikkert en uke(litt vanskelig å si9. Varmeutslettet mitt derimot kommer som små "veskefyllte" poser, det klør litt, og kan gå over raskt.

Jeg tror ikke det kan være noen sammenheng med jordbær og soleksem. Jeg reagerer på jordbær , men det er med kløe i halsen og utslett i ansiktet som minner m kviser.

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Mitt soleksem varer kanskje en dag, saa gaar det over. Men kan se veldig hissig ut, rodt utslett...

Men har brukt kalsium, betakaroten og vitamin e noen mnd for sommeren. Det har hjulpet meg mye!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Mitt varer så lenge som eg ellers villevært vanlig solbrent, en-to uker ca. Klør som et h*** og består av varm og brent hud med masse nupper.

Skrevet

"Noen er så plaget av soleksem at de må gå i spesielle solarier på våren, for at huden skal venne seg til ultrafiolette stråler før sommeren setter inn. Slike solarier finnes på hudavdelinger og hudklinikker, og du trenger henvisning fra lege for å komme til."

Dette kunne være noe for meg! Har ikke hørt om det før en gang..

Skrevet

jeg får også soleksem. men jeg bruker høy solfaktor og smører meg ofte, da går det ganske greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...