AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #1 Skrevet 9. oktober 2024 Hvordan ser veien tilbake fra utbrenthet ut? Hva bør man gjøre, og hva bør man ikke gjøre? Jeg har skjønt at jeg er utbrent, men vet ikke så mye om hvordan jeg skal komme ut av det igjen. Slappe mest mulig av? Anonymkode: d58f6...e6b
Idunn Skrevet 9. oktober 2024 #2 Skrevet 9. oktober 2024 (endret) Slappe av mest mulig, men også gjøre ting man syns er gøy, for det gir energi. Du må også jobbe med det mentale, for man må kunne slappe av UTEN dårlig samvittighet. Slutt med flink pike. Senk krava skikkelig! Bli god på å lytte til kroppen. Gå igjennom må-gjøre-lista di, å kutt ut det du egentlig ikke må gjøre. Alle store og små ting i løpet av en dag. Man må lage seg mat, men man må ikke vaske gulvene hver uke. Feks; Noen føler de MÅ stryke sengetøy, men det må man virkelig ikke, trenger ikke å brette det engang. Kan bare stappe det inn i skapet. Skjønner at det er en preferanse, men når man er blitt utbrent så faller sånne ting bort fra må-lista. Endret 9. oktober 2024 av Iðunn 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #3 Skrevet 9. oktober 2024 Iðunn skrev (2 minutter siden): Slappe av mest mulig, men også gjøre ting man syns er gøy, for det gir energi. Du må også jobbe med det mentale, for man må kunne slappe av UTEN dårlig samvittighet. Slutt med flink pike. Senk krava skikkelig! Bli god på å lytte til kroppen. Gå igjennom må-gjøre-lista di, å kutt ut det du egentlig ikke må gjøre. Alle store og små ting i løpet av en dag. Man må lage seg mat, men man må ikke vaske gulvene hver uke. Feks; Noen føler de MÅ stryke sengetøy, men det må man virkelig ikke, trenger ikke å brette det engang. Kan bare stappe det inn i skapet. Skjønner at det er en preferanse, men når man er blitt utbrent så faller sånne ting bort fra må-lista. Takk, det var veldig nyttig ☺️ Ts Anonymkode: d58f6...e6b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #4 Skrevet 9. oktober 2024 Enig med svaret du fikk over. ❤️ Jeg måtte selv også "lære meg" at jeg måtte gi det tid. Mere tid enn hva jeg trodde. Det tar tid å komme dit at man blir utbrent, og det vil ta tid å komme seg tilbake igjen. Ikke stress. Heier på deg! ❤️ Anonymkode: 67ab4...98d
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #5 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig med svaret du fikk over. ❤️ Jeg måtte selv også "lære meg" at jeg måtte gi det tid. Mere tid enn hva jeg trodde. Det tar tid å komme dit at man blir utbrent, og det vil ta tid å komme seg tilbake igjen. Ikke stress. Heier på deg! ❤️ Anonymkode: 67ab4...98d Takk ❤️ Hvor lang tid kan det typisk ta? 😅 Jeg har egentlig ikke rom for å ha det sånn her. Ts Anonymkode: d58f6...e6b
Idunn Skrevet 9. oktober 2024 #6 Skrevet 9. oktober 2024 Det tar nok mye lengere tid enn du ønsker, men du må bare overgi deg og la det ta tid. Viktig å endre vanene sine slik at man ikke "kommer tilbake til livet" å fortsetter som før. For da ender du bare opp som utbrent igjen. Jeg kan love deg at for hver smell så blir det bare værre og værre å komme tilbake. Det livet du levde før du ble utbrent må du dessverre ta farvel med.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #7 Skrevet 9. oktober 2024 Iðunn skrev (2 minutter siden): Det tar nok mye lengere tid enn du ønsker, men du må bare overgi deg og la det ta tid. Viktig å endre vanene sine slik at man ikke "kommer tilbake til livet" å fortsetter som før. For da ender du bare opp som utbrent igjen. Jeg kan love deg at for hver smell så blir det bare værre og værre å komme tilbake. Det livet du levde før du ble utbrent må du dessverre ta farvel med. Oi! Det var jeg ikke klar over. Men det gir selvfølgelig mening. Ts Anonymkode: d58f6...e6b
Idunn Skrevet 9. oktober 2024 #8 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oi! Det var jeg ikke klar over. Men det gir selvfølgelig mening. Ts Anonymkode: d58f6...e6b Høres veldig dramatisk ut. Men grunnen til at man er utbrent er jo fordi man har hatt for stor belastning/gjort for mye alt for lenge. Da nytter det ikke å fortsette med det, for da blir man utbrent igjen. Jeg gjorde denne feilen første og andre gang jeg ble utbrent. Etter smell nr 3 så kom jeg meg aldri tilbake i arbeidslivet. Jeg er ikke lengre utbrent, men jeg har stresset på meg to kroniske sykdommer som gjør at jeg har veldig lavt energinivå. Jeg vet at livet venter og du vil tilbake, men ikke stress deg tilbake enda ❤️ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå