Gå til innhold

Mammakvelder barneskole

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er kjempeviktig å kjenne de andre foreldrene i klassen gjennom skolegangen, å skape et fellesskap der man tar ansvar for hverandre og har felles kjøreregler, kan snakke med hverandre og vise barna at dere voksne snakker sammen. Om man ikke velger å prioritere det på en eller annen måte, er man en forelder som bare er opptatt av sitt barn, ikke av fellesskapet. Som 90% av dagens foreldre 😵

Anonymkode: 36e0b...8b1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er heldig som bor på et sted der det organiseres mammakvelder.

Har ikke angst selv, men kan kjenne på litt anstrengthet og kleinhet over å møte på, omgås (som man nødvendigvis må i blant) foreldre i klassen til barnet mitt. Ser for meg det hadde hjulpet veldig dersom vi kunne møttes utenfor skolesammenheng i blant og blitt bedre kjent. Det jeg prøver å si er : bruk slike kvelder til å bli bedre kjent, i en avslappet Tone - og angsten blir nok antagelig mindre ! 

Anonymkode: 3cf0b...631

Ts 

Jeg syns ikke jeg er heldig. Det organiseres av hvilken som helst forelder i klassen så du kan jo sette i gang noe du også (om det fortsatt er relevant). 

Anonymkode: c3236...749

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor høyt prioriterer dere mammakvelder for barneskole barna? Hvor viktig er det? Er du med hver gang? 

Jeg sliter med angst rundt sånne ting og det krever så mye av meg både i forkant og etterkant. Føler meg som verdens verste mor om jeg ikke blir med. Samtidig ser jeg at det ofte er mindre enn halvparten som blir med. Noen ganger bare 5-6 stykker. 

Høyt fordi det er viktig å kjenne foreldrene og enklere å ta opp ting når noe skjer

Anonymkode: d4dca...007

• Liker 4
Skrevet

Prioriterer det høyt. Det blir så mye drama, og det må jeg bare få med meg.

Anonymkode: 3251e...422

• Nyttig 1
Skrevet

Ville prioritert en mix av kjønn. Hadde aldri kommet på en mammakveld. En foreldrekveld hadde jeg blitt med på.

Anonymkode: 0dc04...785

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ts 

Jeg syns ikke jeg er heldig. Det organiseres av hvilken som helst forelder i klassen så du kan jo sette i gang noe du også (om det fortsatt er relevant). 

Hvorfor synes du ikke det? Problemet ditt er at du er alt for opptatt av hva du tror andre mener. Det er derfor du har denne angsten også. Måt opp på mammakveld og forsøk å gi det en sjanse.

Anonymkode: 3fc23...64d

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ny her, og kjenner bare 2 mammaer i klassen pga at guttene våre er kompiser. Synes det hadde vært fint med mammakvelder så vi blir bedre kjent.

Anonymkode: 51522...7ff

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er ny her, og kjenner bare 2 mammaer i klassen pga at guttene våre er kompiser. Synes det hadde vært fint med mammakvelder så vi blir bedre kjent.

Anonymkode: 51522...7ff

Ja jeg ser også det positive i sånne tilstelninger, en gylden mulighet til å bli bedre kjent med de andre foreldrene og få høre hvordan de opplever skolen og hva deres barn forteller hjemme. Det er og en fin måte å skape bånd i foreldregruppa noe som er nyttig den dagen du står overfor et eller annet som er ugreit.

Når jeg ser svarene i tråden tenker jeg vi har mye I-landsproblemer i Norge

Anonymkode: 3fc23...64d

• Nyttig 1
Skrevet

Det prioriterer jeg veldig høyt! Det er SÅ viktig at ma gjør slikt.

Senest sist måned fikk jeg god bruk for å kjenne de andre foreldrene. Mitt barn hadde vært ufin mot en men og hun tok kontakt med meg. Kommunikasjonen gikk SÅ fint fordi vi kjenner hverandre og vi fikk hjulpet barna våre å rydde opp på en fin måte. Er ikke sikkert hun hadde turt å ta kontakt hvis hun ikke kjente meg😊

Anonymkode: f5d7f...16c

• Nyttig 2
Skrevet

Hadde det med eldste med

fotballaget, helt nydelig. De begynte å spille i lag da de var 5 år og de samme laget holdt seg til de var 16 og tror vi mammaer gjorde mye for miljøet og samholdet. Det gjorde terkselen i mellom oss veldig lav. Yngste har vi mammafest et par ganger i året,like morro hver gang! Er 22 elever og iallefall halvparten av mammaene deltar hver gang:) 

Anonymkode: 268e1...761

• Nyttig 2
Skrevet

Det er nyttig å kjenne foreldrene i klassen, dere kan dra nytte av disse kveldene, bygge netttverk og lufte erfaringer dere har med skole, idrettslag, osv osv. 

Skoleklasser der foreldrene kjenner hverandre har bedre miljø. Det er også trygt for ungene at mamma og pappa kjenner foreldrene til klassekompisene.

Så samme hva du «gidder å bruke tid på» så gjør det for barnet ditt. Hvem vet, kanskje du får noen nye venner også 😬

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært på det noen ganger. Det blir alltid fyll og rølp, sist ble ei så emosjonell at hun gråt hele kvelden. Gleder meg aldri til disse kveldene, men føler jeg «må»…

Anonymkode: eb518...2a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...