Gå til innhold

få en ny venninne

Fremhevede innlegg

Skrevet

flytter snart til et nytt sted og vil gjerne ha noen venner der. Har aldri vært en stor venne-magnet, så kan ikke helt fremgangsmåtene her. hva er "riktige" og "gale" samtaletemaer når det gjelder helt ferske vennskap? hvor ofte bør man ta kontakt med sin nye venn? er det positivt eller negativt å stadig invitere vedkommende med ut på ting?

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Hvis noen stadig inviterte meg ut ofte, ville jeg sett på det som masete. Med mindre det var veldig god venn, som jeg stadig hang sammen med, da.

Hvor ofte er vanskelig å si, det kommer helt an på kjemi og hvilken kategori det er (venn eller bekjent)

Skrevet

"Stadig" blir kanskje litt i overkant... Utover det så vet jeg ikke... Man bør kanskje ikke være for masete da, men finner man tonen funker det nok :)

Skrevet

Jeg tror jeg tenker at jeg kan invitere noen til å finne på noe to ganger på rad, men så må nesten den andre få en sjanse til å ta initiativet for å vise om vedkommende er interessert...

Skrevet

Det beste er jo å møtes på en felles arena, i mitt tilfelle ble dette gjennom studentengasjement. Da vil man (forhåpentligvis) møtes uansett et par ganger i måneden, og da (mener jeg) at det er ganske lett å se/føle på hvem man kan innvitere på ting oftere.

Skrevet

Hvis du har ikea i nærheten kan du jo spørre om vedkommende ikke vil være med når du skal handle. Alle finner noe der....

Så kan dere slarve i cafeen etterpå.. Trenger jo ikke være ikea da, men ....

Eller være frampå og satse på å bli invitert når hun inviterer til jenteforspill før en tur på byen.

Skrevet

Greit å bli invitert til en middag i ny og ne, litt prat og eventuelt en film (men ikke for ofte bare det..) og ennå mer hyggelgi hvis man i tillegg kunne ha et vorspeiel med rolig musikk og litt rødvin (f.eks.) sammen for så å gå ut på en konsert eller bare på fest ute.

Senere kan man bygge på med en kinotur etc. Bare invitasjonene ikke blir for ofte og for intense er det bare hyggelig. Får man kjemi bør den andre ta initiativ også. Det er ikke riktig med enveis.

Men jeg ville ha reagert negativt på en som viser desperasjon og som ikke klarer å være alene i helgene...jeg klarer hvertfall ikke personer som må være sammen med noen for å bøte på at de ikke klarer eget selskap.

Skrevet

Hvis du ser det fra de andres ståsted: De er etablerte på det stedet, har venner etc fra før. Det er alltid plass til flere venner, men jeg merker at jeg ikke er så interessert i å bli venner med noen 'bare for å bli venner'. Det må være noe felles, interesser, eller noe man liker å gjøre begge to, slik at man ikke møter hverandre for pliktens skyld.

Men altså, det jeg kanskje prøver å si er at hobbyer fører folk sammen på en naturlig måte ;)

Skrevet (endret)

Jeg merker at de venninnene jeg henger mest sammen med er de jeg deler mest med. Enten av interesser, eller at vi tenker likt, etc. Så du kan jo se etter noen du har noe til felles med.

Og jeg vet jeg får helt fnatt av de som "spiser meg opp"! Har hatt venner noen ganger som ringer meg flere ganger daglig, skal finne på noe HELE tiden, og som nesten ikke makter at jeg bruker tid på andre ting... :forvirret: . Gi folk pusterom til å bli kjent med deg, og ikke vær for overivrig.

Jeg var på et scrapbookingkurs i forrige uke. Min store hobby :-D . Og vips hadde fler av oss som deltok der avtalt å møtes en kveld hver 3. uke for scrapbooking og til litt lett mat. Kjente ingen av de fra før, men utrolig hvordan man kan møtes!

Når jeg flyttet hit jeg nå bor kjente jeg heller ingen. Men så blir man kjent med kollegaer. Og naboer. Og med folk gjennom kjæresten. Og foreldrene til barna til de andre i barnehagen/skolen.Og man blir kjent med deres venner igjen. Tilslutt har man et nettverk :) . Lykke til!

Endret av ~MALIN~
Skrevet
flytter snart til et nytt sted og vil gjerne ha noen venner der. Har aldri vært en stor venne-magnet, så kan ikke helt fremgangsmåtene her. hva er "riktige" og "gale" samtaletemaer når det gjelder helt ferske vennskap? hvor ofte bør man ta kontakt med sin nye venn? er det positivt eller negativt å stadig invitere vedkommende med ut på ting?

Kan du ikke bare være helt ærlig og si at du ikke kjenner noen andre der, og at hun bare må si fra hvis det blir for mye? ;) Også spør du ikke hver dag om dere skal finne på noe, men kanskje en elelr to ganger i uka. For min del pleier alltid en tur på byen å bryte isen..hehe. Da finner man fort ut hva slags samtaleemner man "faller" på :) Hvor skal du flytte?

Gjest Gjest_nikita_*
Skrevet

Dette var ikke lett å svare på...det kommer helt an på hva slags "venn" det er...omgangsvenner, bestevenner etc....jeg har mange typer venner...de som bare kommer på fester, de som jeg har gjennom jobben, de jeg snakker med daglig, de jeg snakker med et par ganger i året...

Har f.eks begynt i en ny jobb nå...fikk kjemi med en kollega med en gang...vi har jobbet sammen i 6 uker, og vi snakkes på telefonen nesten daglig(har reisejobb), har vært på cafe sammen, og skal ut å ta noen drinker sammen på lørdag...knall jente :)

Det er de jeg kan snakke med livet om, det er de jeg prater om gutter med, det er de jeg drikker meg full med...har liksom forskjellige typer venner til forskjellige "formål" om du forstår....

Når du treffer en du liker, så pleier brikkene å falle på plass med en gang...samtalene går liksom av seg selv, hvis du forstår...

Lykke til :)

Det går seg nok til skal du se....

Skrevet (endret)

Jeg syns det er hyggelig med nye bekjentskaper, men har litt dårlig erfaring med folk som ikke kjenner noen på et sted.

De blir (i tilfellene jeg har opplevd) fort voldsomt intense, og man blir kontaktet opptil flere ganger om dagen.

Det blir slitsomt, og da trekker iallefall jeg meg unna.

Invitèr til å finne på noe en gang eller to, og så ville jeg trukket meg litt tilbake og ventet på at invitasjon til å finne på noe sammen kom fra motparten.

Gjør det ikke det, ville jeg tolket det dithen at vedkommende enten var veldig opptatt eller ikke veldig interessert.

Endret av Replica
Gjest gjest1
Skrevet

Hvis jeg hadde blitt spurt ofte om å bli med på ting av en ny venn ville jeg blitt stresset. Er ikke så lett å si nei til folk en ikke kjenner så godt heller, for da begynner de å gnåle om det er dem det er noe galt med, at de er dårlig venninne og vil gå og henge seg osv. STRESS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...