AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #1 Skrevet 8. oktober 2024 Kanskje mest randomme og teite spørsmålet jeg har stilt, MEN: jeg har laktoseintoleranse og må på do raskt etter jeg f.eks har spist is. Så har jeg tenkt: er ikke det perfekt å spise noe med laktose når jeg vil føle meg litt tynnere og mindre «full» i magen? Jeg føler meg jo automatisk litt tynnere etter litt eksplosjon på do (🤭). Så - er det noen som vet om det kan påvirke positivt på vekta om man har diaré i ny og ne? Anonymkode: 69619...418
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #2 Skrevet 8. oktober 2024 Btw så vet jeg at nøkkelen til vektnedgang er kaloriunderskudd, er veldig opptatt av fysisk aktivitet og kosthold. Men alltid fascinert meg av tanken om at diaré gjør at magesekken ikke blir fylt opp og dermed ikke utvides. Anonymkode: 69619...418
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #3 Skrevet 9. oktober 2024 Gikk ned 20 kg etter 3 måneder på Metformin med påfølgende løs mage. Så det har nok noe for seg. Litt usikker på næringsopptaket da, om det er like bra og om man får i seg det man trenger... Anonymkode: 0723e...72d
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #4 Skrevet 9. oktober 2024 Du vil miste mye væske i alle fall.... Å ha diaré ofte vil ødelegge for de gode magebakteriene også, så bare ikke gjør det til en vane Men til det du spør om; "i ny og ne" er innafor "normal" funksjon. Reservér det gjerne til usunne dager/måltider. Drikk nok og sørg for at du får i deg nødvendig næring etterpå😊 Jeg unner meg gjerne en is hvis jeg har spist noe usunt like før, da skader det ikke om alt går rett ut igjen🤭 Anonymkode: 3ca06...e24
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #5 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Å ha diaré ofte vil ødelegge for de gode magebakteriene også, så bare ikke gjør det til en vane kan jeg skrive under på. Jeg sliter meg løs mage konstant! Jeg mangler energi og kroppen mangler en drøss av vitaminer og mineraler. Veldig frustrerende Anonymkode: 1f3a2...29e 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #6 Skrevet 9. oktober 2024 Det påvirker ikke vekta positivt nei. Men derogda mister du litt vann, og kroppen tar ikke opp næringsstoffene i samme grad, i tillegg til at du forstyrrer tarmfloraen negativt. Der fremprovosert oppkast skader tenner, så kan fremprovosert diare skade tarmene. Fremprovosering av diare for vektnedgang er like syklig som fremprovosering av oppkast. Anonymkode: 3ac4a...4e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå