AnonymBruker Skrevet 9. oktober #21 Del Skrevet 9. oktober Så lenge det er forbeholdt ferier synes jeg det er greit. Nå er det høstferie og mange barn har lange dager på SFO fordi foreldrene ikke har mulighet til å ta seg fri (jeg dømmer ikke). Skulle bare mangle at de får kose seg litt ekstra og få litt feriefølelse på skolen også, sannsynligheten for at de som faktisk får høstferie hjemme får se på tv er gansne stor😅 … men hvis du mener film hver dag resten av året er det jo ikke greit… Anonymkode: 355f9...a7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #22 Del Skrevet 9. oktober Film på SFO bør være forbeholdt noe spesielt. Feks en dag i ferien, uteområdet er ikke tilgjengelig (her hadde det film og kino når det var valg pga alle bilene i skolens område). Altså en spesiell anledning. Sfo er en plass der barna kan bevare friheten og leken sin! Er det film hver dag hadde jeg klaget til sfo leder! Skjerm kan de se på hjemme! Da hadde man jo ikke trengt plassen.. Anonymkode: 987f0...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #23 Del Skrevet 10. oktober Synes ikke det er greit. Anonymkode: 2f90d...82a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #24 Del Skrevet 10. oktober Ikke greit. Anbefaler å si ifra, og ikke være redd for det. Antakeligvis er mange foreldre enig med deg - og mange bare ikke klar over det. Det er min erfaring. Anonymkode: ba479...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #25 Del Skrevet 10. oktober Er en del film her også. Antagelig for å holde noe av ungeskokken i ro, mange barn og få voksne. Anonymkode: 0cd89...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #26 Del Skrevet 10. oktober Virkelig ugreit! Jeg har tatt barna mine ut av sfo nettopp fordi de ikke får et godt tilbud der. Da kan de like gjerne gå hjemme og dinne skjermene her. Altså, verden er blitt gal! Anonymkode: 580d6...5c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silviana Skrevet 10. oktober #27 Del Skrevet 10. oktober Hver dag er altfor mye. Syns det går fint å gjøre sånt i ferier, for å gjøre det litt ekstra stas. Det er det "kino" bør være syns jeg, litt ekstra kos innimellom. Det er masse annet de kan gjøre enn å se på film hver dag. Tror mange av dagens barn har veldig godt av frilek i barnehage/sfo, og aktiviteter som lar dem være kreative og bruke fantasien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #28 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 23.06): Jobber i sfo, vi ser 20min med skjerm under maten. Skolen er slutt 12:20, og da går vi ut, er ute til 14:10 da er det mat. Anonymkode: 487c0...706 Hvorfor ser dere på skjerm under måltidet ? Anonymkode: a389b...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #29 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ser dere på skjerm under måltidet ? Anonymkode: a389b...4ec Det har blitt ganske utbredt dessverre. For at barna skal sitte rolig.. Min yngste startet i førsteklasse nå og på første foreldresamtale skrøt de av at de "faktisk har bestemt seg for å ikke bruke skjerm" under måltidet, som om det var noe banebrytende Anonymkode: 0cd89...23a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:55 #30 Del Skrevet torsdag kl 20:55 Så merkelig at folk her svarer: hvordan vet du at det er hver dag? Må jo ikke akkurat være detektiv for å skjønne at ungene ser på film når du henter ungen ut av «kinosalen» hver eneste dag.. og dessuten kan jo skolebarn vanligvis prate.. Anonymkode: 7ab36...326 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet torsdag kl 21:31 #31 Del Skrevet torsdag kl 21:31 AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 22.38): Har vært innom noen barnehager ifm jobb og mange ser jeg har en skjerm på når barna spiser... Anonymkode: d4cb3...dd5 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:35 #32 Del Skrevet torsdag kl 21:35 DelvisPresley skrev (På 8.10.2024 den 23.58): Tipper skjermtid hjemme er et større problem enn skjermtiden på skolen for de aller fleste. Noen ganger må man bruke dette for å få en klasse eller elevgruppe til å være rolige. F.eks i spisetid eller på SFO når det er regnværsdager og det er desibel fra helvete på basen. Mine unger har regntøy og kan da fint være ute når det regner. Tenker du regnvær er innedag? Anonymkode: f1d76...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:38 #33 Del Skrevet torsdag kl 21:38 AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 23.06): Jobber i sfo, vi ser 20min med skjerm under maten. Skolen er slutt 12:20, og da går vi ut, er ute til 14:10 da er det mat. Anonymkode: 487c0...706 Hvorfor under maten? Hvorfor skal unger se på tv mens de spiser? De kan vel lære seg å sitte rundt bordet og ha fokus på andre, prate og lære å være til stede? Anonymkode: a1b07...675 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:42 #34 Del Skrevet torsdag kl 21:42 AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 21.48): Det har blitt ganske utbredt dessverre. For at barna skal sitte rolig.. Min yngste startet i førsteklasse nå og på første foreldresamtale skrøt de av at de "faktisk har bestemt seg for å ikke bruke skjerm" under måltidet, som om det var noe banebrytende Anonymkode: 0cd89...23a Tragisk at det har blitt normen Anonymkode: a1b07...675 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:48 #35 Del Skrevet torsdag kl 21:48 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tragisk at det har blitt normen Anonymkode: a1b07...675 Og nå viser det seg at de ser skjerm likevel når de spiser lunsj.. 😩 Anonymkode: 0cd89...23a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:25 #36 Del Skrevet torsdag kl 23:25 Kanskje det er eneste måten for å holde ro under maten? De ser nok nrk super eller noe lignende, sol kan være lærerikt. vet lærere sliter med at ungene ikke sitter i ro som vi gjorde den gang vi gikk på skolen. Skjermtiden kan dere minimere på fritiden! Anonymkode: 28ca8...28d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:28 #37 Del Skrevet torsdag kl 23:28 Stakkars barn, de burde leke sammen mens de er i en alder hvor de kan og bør lære mye. De gangene vi så film på skolen(sjeldent) lekte vi filmen etterpå, gjør de det da? Anonymkode: 95e0d...e24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:15 #38 Del Skrevet fredag kl 10:15 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kanskje det er eneste måten for å holde ro under maten? De ser nok nrk super eller noe lignende, sol kan være lærerikt. vet lærere sliter med at ungene ikke sitter i ro som vi gjorde den gang vi gikk på skolen. Skjermtiden kan dere minimere på fritiden! Anonymkode: 28ca8...28d Ja, her går det i NRK supernytt. Det varer i 5-6 minutter, synes 20 minutter skjerm under måltidet som noen skriver tidligere her var overkant. Det er også valgfritt å se, vi setter det på i lyttekroken så kan de som heller vil sitte å prate bli værende på plassen sin vi varierer også med høytlesing/lydbok, men supernytt noen dager i uken synes jeg er en fin tradisjon fordi det informerer og forklarer barna om ting som skjer ute i verden på en enkel måte, og kan inngå i fag som religion, samfunnsfag, naturfag m.m. og ja - vi har et større problem i skolen i dag enn vi hadde tidligere når det gjelder atferd, vi kan ikke bare sende barn som ikke klarer å oppføre seg på gangen lenger, for å si det sånn😅 men det er en annen diskusjon Anonymkode: 355f9...a7f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:55 #39 Del Skrevet fredag kl 14:55 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvorfor under maten? Hvorfor skal unger se på tv mens de spiser? De kan vel lære seg å sitte rundt bordet og ha fokus på andre, prate og lære å være til stede? Anonymkode: a1b07...675 Har du prøvd å jobbe på SFO? Å ha ansvar for barnegrupper på over 20 barn alene, og skulle få alle disse barna til å sitte stille og prate rolig med hverandre mens de spiser? Jeg jobber nemilg på SFO, og vet at dagens barn ikke klarer dette. Vi har fått klager på skjermbruk under spising tidligere, og har derfor måttet kutte det ut. Resultatet er at mange av barna ikke klarer å sitte og spise, men heller turner rundt i klasserommet, løper ut på gangen osv. Dere foreldre som klager burde jobbe 1 uke på SFO før dere uttaler dere. Anonymkode: f9b72...5de 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:01 #40 Del Skrevet fredag kl 15:01 AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 21.44): Hva hadde dere tenkt om dette? Ungene ser på film hver eneste dag.. Anonymkode: 7ab36...326 Hvorfor ikke? Hvis foreldre synes det blir for mye skjermtid totalt kan de begrense den hjemme når de har ansvar for kun et par unger. Anonymkode: 07d29...af7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå