NiceOrNothing Skrevet 8. oktober 2024 #21 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så nekter han å betale også må det ende i tvangstrekk og. Så vet jeg ikke hva som skjer med huset og andre ting. Da mener han at jeg skader barna om jeg søker om dette. Anonymkode: 0729c...95f Du skader barna mer om du ikke søker . Da tillater du at de får dårligere kår enn de kunne hatt . Han får full mulighet av nav å legge frem sine utgifter , få beregnet trekk best mulig utifra sin situasjon . 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #22 Skrevet 8. oktober 2024 NiceOrNothing skrev (5 minutter siden): Men du må slutte å fokusere på hva han vil, forstår eller ønsker . Fokuser på hva som blir best for deg/ barna . Jeg er faktisk litt redd. Anonymkode: 0729c...95f 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #23 Skrevet 8. oktober 2024 Hans argumenter er tullete. Barna har krav på å bli forsørget. Han må bidra til det. Anonymkode: f1b3c...6e1 1 3
Trolltunge Skrevet 8. oktober 2024 #24 Skrevet 8. oktober 2024 Hva mener du med å miste huset? Eier han det alene? Normalt at man må selge og finne seg noe rimeligere begge ved brudd. Eier han huset alene og har kun 8000 kr i lån har han råd til å betale barnebidrag. Andre lån sier du, men skal du være den som lider for hans ufornuftige valg? Høres ut som du har gjort det lenge nok. Ingen lærer noe av at andre bærer byrden for dem, og du skal da bo du også, med barn. Ryker huset så får det gjøre det. Barna sine skal han bidra angående. På tide det! 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #25 Skrevet 8. oktober 2024 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Hva mener du med å miste huset? Eier han det alene? Normalt at man må selge og finne seg noe rimeligere begge ved brudd. Eier han huset alene og har kun 8000 kr i lån har han råd til å betale barnebidrag. Andre lån sier du, men skal du være den som lider for hans ufornuftige valg? Høres ut som du har gjort det lenge nok. Ingen lærer noe av at andre bærer byrden for dem, og du skal da bo du også, med barn. Ryker huset så får det gjøre det. Barna sine skal han bidra angående. På tide det! Ja, han eier alene. Det ble nesten tvangssalg, men stoppet av avtale om trekk i lønn. Han har økonomisk verge i nav. Anonymkode: 0729c...95f
Trolltunge Skrevet 8. oktober 2024 #26 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, han eier alene. Det ble nesten tvangssalg, men stoppet av avtale om trekk i lønn. Han har økonomisk verge i nav. Anonymkode: 0729c...95f Ok, han roter økonomisk. Du skal likevel ikke være den som bærer den byrden for ham. Flytt ut og krev gjennom nav. Dokumenter ugrei oppførsel ved å ta vare på meldinger og ved å ta opptak av deres samtaler. En vanskelig mann blir ikke enkel uansett hva du gjør, så gjør det rette, ikke det han forlanger. Du har ansvaret for deg og barna over å ha ansvar for ham. 2 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #27 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, han eier alene. Det ble nesten tvangssalg, men stoppet av avtale om trekk i lønn. Han har økonomisk verge i nav. Anonymkode: 0729c...95f er han ikke bidragsdyktig NÅ får du jo bidragsforskudd uansett, så får han mer gjeld🤷🏽♀️ Anonymkode: addcc...a3a 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #28 Skrevet 8. oktober 2024 Trolltunge skrev (Akkurat nå): Ok, han roter økonomisk. Du skal likevel ikke være den som bærer den byrden for ham. Flytt ut og krev gjennom nav. Dokumenter ugrei oppførsel ved å ta vare på meldinger og ved å ta opptak av deres samtaler. En vanskelig mann blir ikke enkel uansett hva du gjør, så gjør det rette, ikke det han forlanger. Du har ansvaret for deg og barna over å ha ansvar for ham. Vi prater lite sammen, sjeldent sms, men har på min måte dokumentert uansett. Anonymkode: 0729c...95f 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #29 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): er han ikke bidragsdyktig NÅ får du jo bidragsforskudd uansett, så får han mer gjeld🤷🏽♀️ Anonymkode: addcc...a3a Han er bidragsdyktig fordi han har lønn. Men etter lønn er det et skyhøyt trekk utenom. Anonymkode: 0729c...95f
Trolltunge Skrevet 8. oktober 2024 #30 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi prater lite sammen, sjeldent sms, men har på min måte dokumentert uansett. Anonymkode: 0729c...95f Bra!
Nymerïa Skrevet 8. oktober 2024 #31 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er faktisk litt redd. Anonymkode: 0729c...95f Hvis du tror han er farlig så må førsteprioritet være å få deg og barna til et sikkert sted. Barnebidrag får du ta i neste omgang når dere er kommet dere unna. 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #32 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg regner med at trekket han har nå blir undersøkt og endret da barn går foran? Anonymkode: 0729c...95f 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #33 Skrevet 8. oktober 2024 Nymerïa skrev (Akkurat nå): Hvis du tror han er farlig så må førsteprioritet være å få deg og barna til et sikkert sted. Barnebidrag får du ta i neste omgang når dere er kommet dere unna. Han har ikke vært fysisk. Anonymkode: 0729c...95f
Nymerïa Skrevet 8. oktober 2024 #34 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har ikke vært fysisk. Anonymkode: 0729c...95f Jeg regner med at det er en grunn til at du skriver at du er redd. 3
NiceOrNothing Skrevet 8. oktober 2024 #35 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er faktisk litt redd. Anonymkode: 0729c...95f Å det er jo AkKurat det han ønsker . Å skape frykt / usikkerhet hos deg. Ikke diskuter dette med han. Bortkastet energi . You do You . Søk barnebidrag NÅR du har flyttet, hvis du flytter . Ikke om , at , hvis hva han mener / ønsker . 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #36 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Han har ikke vært fysisk. Anonymkode: 0729c...95f Håper du ikke tuller med noe så alvorlig? Her inne kan man aldri vite noe som helst, derfor skriver jeg dette. Psykisk vold, trusler, negativ omtale M.m. Er langt mer skadelig å bli utsatt for enn fysisk vold. Politiet har familievoldskoordinatorer for slike situasjoner som du beskriver. Du kan og ringe et krisesenter og snakke med noen anonymt, særlig krisesenteret i Oslo har mye erfaring. Gjør noe, ikke lid i stillhet. Anonymkode: 89945...fe5 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå