G.A. Skrevet 24. februar 2006 #1 Skrevet 24. februar 2006 Hvor lang tid bør vi egentlig sette av til kirken? 1 time? Vi skal ha minst mulig av salmer og snakking og sånn.. Og det er ikke mange gjester heller.
Susan Sto Helit Skrevet 24. februar 2006 #2 Skrevet 24. februar 2006 Hvor lang tid bør vi egentlig sette av til kirken? 1 time? Vi skal ha minst mulig av salmer og snakking og sånn.. Og det er ikke mange gjester heller. ← Sett av en time, så har dere sansynligvis tid til å snakke litt med gjestene utenfor kirken også! (Mener å ha lest at det tok ca 35min for noen andre her.)
Chiquita Skrevet 24. februar 2006 #3 Skrevet 24. februar 2006 Selve vielsen hos oss tok i underkant av 20 minutter (da hadde vi skrapet av ALT som ikke var nødvendig å ha med) Men kjekt å beregne en time ved kirka, slik at en får tid til å "mingle" litt etter vielsen, som Sensommerbruden skriver
G.A. Skrevet 24. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2006 Er ikke nødvendig å sette av tid til 'mingling' (for et deilig ord å bruke). Kommer vel 10-12 stk i kirken, og de samme er invitert til middag etterpå. Da blir det vel intimt nok til mingling under middagen. Blir ikke flere folk enn til en vanlig familiemiddag. Og gjett om jeg er glad for det! Vielsen er kl 16 og da rekker vi middag kl 18 uten problemer. Skal til fotografen før vielsen uansett. Vi rekker nesten å stikke innom hjemme og ta et glass vin før vi skal videre til middagen. Kirke, hus og bryllupslokaler er alle innen en 5 min. omkrets.
lil Skrevet 24. februar 2006 #5 Skrevet 24. februar 2006 Vi har regnet ca en halvtime til vielsen. Vet at det selvsagt kan variere litt, men jeg har forstått at dette er normalt. Presten vår skal være i en annen kirke 1 time etter at vår vielse starter, så at det kan ta særlig mye mere enn 35 min tviler jeg på
Impala Skrevet 24. februar 2006 #6 Skrevet 24. februar 2006 Vår vielse tok ca 40 minutter fra jeg begynte å gå inn, og til alle gjestene var ute av kirken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå