AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #21 Del Skrevet 9. oktober 2024 Vil legge til at du har all min medfølelse. Jeg forstår hvor krevende og slitsomt det er å ha det sånn. Håper du kommer gjennom det snart ❤️ Anonymkode: 9f6fe...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #22 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Barna mine er så store at det ble vektlagt hva de sa òg. De har samvær med far, da de ønsker det. Jeg vil ikke nekte han samvær, men jeg kan ikke ha delt fast bosted med han… Når jeg snakket med sakkyndig fortalte jeg hvordan ting hadde vært gjennom forholdet, at han knapt hadde vært til stede mens jeg hadde hatt hovedomsorgen for barna hele livet dems ++. Han har òg gjort mange ting som har økt konfliktnivået betraktelig som jeg hadde bevis på. Jeg har advokatforsikring så får det dekket gjennom den. Ellers hadde det nok blitt vanskelig for meg å gå til retten da jeg har hørt det fort kan gå over sekssifret beløp på slike saker.. Hvor gammelt er barnet ditt? Anonymkode: 9f6fe...072 Barnet er 8, så det vil nok bli bedt om å si sin mening også. Jeg gruer meg litt til det, da jeg lurer fælt på om sakkyndig/dommer vil ha mulighet til å bli nok kjent med barnet sin væremåte? Hen er spesielt utsatt for å slite med lojalitet, da hen ikke klarer å såre andre. Jeg frykter at det er den forelderen som klarer å plante nok dårlig samvittighet i barnet som vil bli "valgt" om barnet blir spurt om hvor det vil bo (mest). Og den som kjøper seg mest popularitet.. Jeg er også redd for at spørsmålet kan utløse frykt for å ikke få være med den andre forelderen igjen. At det vil oppfattes som hen må bo enten her eller der. Og det er ikke kravet mitt. Jeg ønsker at barnet skal ha mye tid med begge, men i en form som ikke krever like tett samarbeid mellom oss voksne. I praksis mener jeg at barnet ikke skal merke mye forskjell, annet enn kanskje litt færre døgn og endringer i samværet med den andre. Anonymkode: fb258...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #23 Del Skrevet 10. oktober 2024 Flere som har eksempler på hva som blir vektlagt når fast bosted blir bestemt i retten? Anonymkode: fb258...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #24 Del Skrevet 10. oktober 2024 Det er vanskelig å si pris, jeg har advokat forsikring så har ikke betalt annet enn mnd beløp via fagforbundet og en engangssum for egenandel. Nå er min sak litt spesiell, totalsummen min er ca 1 million nå, om jeg ikke hadde hatt forsikring. Men ang fast bosted, så kommer det og an på barnets alder og hvem barner er mest knyttet til. Hva som er mest praktisk ifh jobb og følge opp barnet. Har dere delt bosted nå? Anonymkode: fb624...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #25 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vanskelig å si pris, jeg har advokat forsikring så har ikke betalt annet enn mnd beløp via fagforbundet og en engangssum for egenandel. Nå er min sak litt spesiell, totalsummen min er ca 1 million nå, om jeg ikke hadde hatt forsikring. Men ang fast bosted, så kommer det og an på barnets alder og hvem barner er mest knyttet til. Hva som er mest praktisk ifh jobb og følge opp barnet. Har dere delt bosted nå? Anonymkode: fb624...9b5 Er det vanlig å få dekket advokat gjennom forbund? Jeg trodde det som regel gjaldt saker som omhandler lønn og andre arbeidsforhold. Ikke helt andre, private tvister? Barnet er 8. Der er ingen store forskjeller i verken tilknytning eller hvor det er mest praktisk å bo. Vi bor i samme skolekrets, med gåavstand mellom oss. Barnet er også vant til å bo like mye hos begge, og om samværet blir omtrent som nå, vil det ikke få så store praktiske konsekvenser for barnet enten det blir her eller der. Men konflikten mellom oss umuliggjør det å ha så tett og hyppig samarbeid. Å be om fast bosted er den eneste måten jeg kan forsøke å få ned konfliktnivået på, ved å slippe å samarbeide like mye. Jeg har mange grunner til at jeg mener fast bosted bør være hos meg. Men jeg vet ikke hva de vil legge vekt på, og om det som er selvsagt for meg er det en dommer vil legge vekt på. Anonymkode: fb258...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #26 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det vanlig å få dekket advokat gjennom forbund? Jeg trodde det som regel gjaldt saker som omhandler lønn og andre arbeidsforhold. Ikke helt andre, private tvister? Barnet er 8. Der er ingen store forskjeller i verken tilknytning eller hvor det er mest praktisk å bo. Vi bor i samme skolekrets, med gåavstand mellom oss. Barnet er også vant til å bo like mye hos begge, og om samværet blir omtrent som nå, vil det ikke få så store praktiske konsekvenser for barnet enten det blir her eller der. Men konflikten mellom oss umuliggjør det å ha så tett og hyppig samarbeid. Å be om fast bosted er den eneste måten jeg kan forsøke å få ned konfliktnivået på, ved å slippe å samarbeide like mye. Jeg har mange grunner til at jeg mener fast bosted bør være hos meg. Men jeg vet ikke hva de vil legge vekt på, og om det som er selvsagt for meg er det en dommer vil legge vekt på. Anonymkode: fb258...94e Er ikke automatisk forsikring tror jeg. Men mye billigere pris. Jeg betaler en liten sum i mnd. Du vil uansett trenge advokat i en slik sak, så du kan kontakte en å rådføre deg. Det er ikke noe du ønsker stå i, har dere prøvd mekling? Kanskje det hjelper snakke med en tredjepart? Rettsmøter vil ødelegge. Det blir mye drittslenging og alt som er gjort/sagt tidligere kan bli brukt mot deg. Det lager veldig dårlig stemning og det går utover barnet. Men er det siste utvei så er det det❤️ Anonymkode: fb624...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #27 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 12.38): Jeg synes det er så leit at folk kommer dit at man må gå i retten for å ordne opp i uenigheter mellom foreldrene. Tenk, en gang var den personen en du faktisk var så glad i, at du ønsket og få barn og stifte familie med han. Hvordan endte dere opp her, med å avsky hverandre, ikke klare å samarbeide til det beste for barna, og til slutt ende opp i rettsak? Det er bare trist Anonymkode: 967f1...c50 Er enig i at det er trist, men dessverre er jeg i samme båt som mange andre her inne og forstår at det noen ganger blir rettssak. Jeg er midt oppi startfasen nå, og er utrolig sliten! Vi har dårlig samarbeid, og jeg har lenge prøvd å få til møter etc. for å snakke saklig om hva som er barnets beste. Far mener det er hos han halvparten av tiden, selv om det stort sett er besteforeldre som har barnet og ikke han. Dette har vært et problem i årevis! Nå sier barnet at far er fysisk. Hva ville du gjort? Sendt barnet tilbake til en far, som kanskje slår? Man vet jo aldri, men jeg vet hvordan han har behandlet meg. Derfor tror jeg på barnet mitt, selv om jeg også håper det er løgn…. Anonymkode: d7d3c...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå