Gå til innhold

Noen som ser på såpeopera?  

27 stemmer

1. 1. Noen som ser på såpeopera?

• Ja!
      9
    • Ja, av og til.
      6
    • Nja, egentlig ikke, men det hender i blant.
      5
    • Nei!
      6
    • Nei, det er søppel-tv!
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen til at jeg spør er jo selvsagt fordi jeg selv ser litt for lenge på såpe-serien som div kanaler har å tilby.

Har vært syk noen dager, og finner at jeg ikke alltid skrur av når Days of our lives begynner på tv3, eller Glamour på tvn. De andre såpeseriene må jeg si at jeg styrer unna.

Ser ikke så lenge på det, fordi alt tar jo så lang tid. Det tar jo på ukesvis å bli ferdig med en samtale jo! :frustrert:

I lengden veldig irriterende.

Men nok om meg. Hva er deres forhold til såpeopera, og tør dere si hvilken dere ser på? Eller titter innom en gang i blant?

Og forresten, nei, jeg liker ikke hotell cæsar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fulgte med Days of our lives noen år, men syns den ble bare mer og mer kjedelig. Samtidig henger jo ikke historiene sammen, og da blir jeg bare irritert.

Har også sett på Glamour og cæsar, men det er lenge siden nå. Så nå har jeg ikke neon spesielle såper jeg ser på, men titter innom days of our lives sånn av og til.

Skrevet

Jeg har fulgt med på Cæsar ja, men syns det har tapt seg skikkelig nå. Skrudde på tvn i går, og da var Glamour på. Du behøver bare å se på en gang i måneden så vet du hva som har skjedd ;)

Skrevet

Sant det der med Glamour.

Men kan noen fortelle meg hvorfor Ridge legger an på stedattera sin? Det hele er jo lavmål, til og med for Glamour!

Skrevet

Ja det er faktisk litt ekkelt. Du husker at Ridge og Bridget var søsken, men så var de plutselig ikke det lenger og Bridget ble forelska i han. De kyssa jo til og med. Jeg forstår at det må være vanskelig for Ridge å holde seg unna et deilig stykke Bridget som legger seg etter han. Han er jo tross alt hverken faren eller broren hennes ;) Serien skulle het Innavl.

Skrevet (endret)

Ekkelt er bare fornavnet! Innavl! :ler: Passer jo fint da!

For det var nemlig det jeg mente å huske, at de var i slekt på en måte, men så tenkte jeg at siden de hadde... vel, gjort det de har, så kunne de vel ikke være det, fordi det er vel grenser for selv hva glamour finner på. Selv om de grensene etterhvert har blitt veldig uklare, eller rett og slett er fjernet.

Hvem er egentlig faren til Bridget da?

Endret av Frigg
Skrevet (endret)

Det er faktisk skremmende at jeg har så mye kunnskap om Glamour når jeg tenker meg om. Jeg vil påstå jeg har ganske god oversikt over slektstreet.

Eric er faren til Bridget og Rick, og mora er Brooke.

Eric er faren til Thorne, Felicia, Kristen, og mora er Stephanie.

Massimo er faren til Nick, mora er Jackie.

Massimo er faren til Ridge, mora er Stephanie.

Deacon er faren til Hope, mora er Brooke.

Ridge er faren til Thomas og tvillingene, mora er Taylor.

Så har du styret med Amber og ungen, som var kusina hennes sin unge, men hun døde, og Amber og Rick ble foreldre.

Men jeg fikk aldri med meg hvordan det gikk med ungen som Brooke og Nick skulle ha.

Hva er innavl på engelsk?

Endret av Ravenna
Skrevet

Det var mer enn jeg hadde fått med med meg!

Men som du sa, hvis man bare ser på en gang i måneden så får man jo med seg det meste uansett.

Og det med Nick og Brooke, fullt mulig at de bare skrev det plotet bort, de gjør det innimellom. Skriver ting bort, og ut.

Takk for oppklaringen! Nå får jeg sove i natt.

Det som kommer til å holde meg våken, er hva innavl blir på engelsk.

:klø:

:ler:

Skrevet

Nærmeste jeg fant så langt er at man kan vel bruke "inbreeding", selv om det kanskje strengt tatt brukes mest om dyr.

I ordboken jeg har står det: inbreeding - breeding from animals closely related.

Og det var fra ordboken jeg fant. De andre... eh, finner jeg ikke pr skrivende stund. Ehem. :sjenert:

Skrevet

Nei, jeg ser ikke på såpeserier. De eneste gangene det kan hende er hvis jeg er syk, men sjelden da også.

Skrevet

Hva med bare Bold Breeding? Altså Modig Avl?

Ser litt for mye på såpeserier om dagen. Jobber ganske uregelmessige skift, så jeg tilbringer en del hverdagsformiddager med KG på laptopen og TV'n rett foran meg. Ikke sunt. Ikke for det, jeg kan ikke huske hva som skjer på noen av programmene, men det er underholdning der og da.

Skrevet

I mine yngre dager, på det glade 80-tallet, da fulgte jeg VELDIG med på både Dallas, Falcon Crest og Dynastiet. Men idag, nei ingen. Først og fremst fordi jeg ikke er hjemme på de tidene de fleste av disse seriene går, dessuten har jeg ikke tålmodighet til å følge med på noe som ALDRI tar slutt!

Skrevet

Jeg pleier å ha på Days Of Our Lives i bakgrunnen når jeg jobber hjemme, men av naturlige årsaker er det ofte jeg ikke får meg med særlig mye av det, men nok til å henge sånn delvis med.

Ellers fulgte jeg med på Glamour i mange år, men det begynner å bli noen år siden nå. Gadd ikke mer.

Skrevet

Jeg liker å ha på slike serier i bakgrunnen når jeg studerer og jobber hjemme. The Days og our lives, The bold and the beautiful, Hotel Cæsar, osv. Dallas, Falcon Crest, Dynastiet er også kule!

Jeg studerer til siv. ing og liker å ha noe bakgrunnslyder på :sjarmor:

Skrevet
I mine yngre dager, på det glade 80-tallet, da fulgte jeg VELDIG med på både Dallas, Falcon Crest og Dynastiet. Men idag, nei ingen. Først og fremst fordi jeg ikke er hjemme på de tidene de fleste av disse seriene går, dessuten har jeg ikke tålmodighet til å følge med på noe som ALDRI tar slutt!

Ja, herregud! Dallas har jeg helt glemt av :) Den var en høydare da jeg begynte på ungdomsskolen. Vi satt alle klistret til skjermen etter skolen. Den må skaffes på DVD :)

Skrevet (endret)

Jeg ser ikke på en eneste såpeopera. Så litt Hverdagsliv når det gikk på TV2 for lenge siden, og en lang periode fulgte jeg med på EastEnders, først når den gikk på NRK for mange år siden, og for noen år siden begynte jeg å se det på BBC Prime, men det er nok i allefall et år siden jeg så en episode sist. Noen såpeserier har jeg sett en episode eller to av, men synes de aller aller fleste er skikkelig dårlig laget og kunne ikke engasjert meg om jeg så kjedet meg i hjel.

Endret av Arkana
Skrevet

Jeg følger ikke med på noe nå. Husker jeg så på Dynastiet da det gikk på 80-tallet. Var veldig stas å få lov til å se på "voksen-tv", for mamma var veldig streng med hva vi fikk og ikke fikk se på tv. :ler: Ellers så fulgte jeg med på Hotel Cæsar i perioder, helt til jeg kuttet det helt ut nå etter nyttår. Syns det har blitt helt håpløst etter alle forandringene som er gjort.

Skrevet

Jeg liker stort sett ikke såpeserier, men jeg fulgte med på "Home and Away" i mange, mange år. Helt siden serien gikk på TV3 under tittelen "Borte bra..." Men da jeg begynte å jobbe, hadde jeg ikke sjansen til å følge med lenger.

Ellers husker jeg at fulgte litt med på Sunset Beach da jeg gikk på folkehøgskolen, for jeg bare måtte finne ut hvordan det gikk med den ungen...

Og så var det Passions da. Den serien syns jeg var så urkomisk at jeg gledet meg til hver nye episode.

Cæsar har jeg aldri sett på. Den eneste hele episoden jeg har sett, var den episoden da Ninni giftet seg med Georg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...