Gå til innhold

Hvor mange kopper kaffe pr dag?

Fremhevede innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Det første jeg gjør når jeg kommer på jobb, er å ta meg en kopp kaffe. Det holder som regel med den ene, tar ev. en til et par timer etterpå hvis jeg er veldig trøtt. Tar jeg mer, begynner hendene å skjelve av koffeinsjokk. :forvirret:

I helgene drikker jeg ikke kaffe. Med mindre jeg er på cafe, da.

Hva med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker ca. 1 liter på jobb, før klokka 12.

Etter middag setter jeg på 1/2 liter til som sklir rett ned. Jeg har aldri fått koffeinskjelvinger.

Skrevet

I løpet av uka drikker jeg et stort krus kaffe hver dag, fra presskanne. Av og til drikker jeg en espresso i løpet av dagen, men ikke alltid. Jeg drikker ikke alltid kaffe hver dag i helgene, og traktekaffe holder jeg meg langt unna, for det gir meg skjelvinger og mageknip.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

1 krus hver morgen når jeg kommer til kontoret. Ingenting i helgene. Med mindre jeg går på kafe, da blir det gjerne en ekstra kopp.

Gjest harry fyr
Skrevet

1-2 liter for dagen.Driter bedre da...

Skrevet

Jeg er vist en av få som virkelig drikker kaffe, masse kaffe.

Altså nå må jeg tenke.

1 krus når jeg kommer på jobb

1 krus rundt kl 11

1 krus til lunch (mellom 12 og 13 en gang)

1 krus før jeg drar fra jobb

1 krus etter middag

Så blir det gjerne mer kaffedrikking om vi er på besøk eller får besøk.

Sum ca 1,5liter kaffe om dagen.

Ganske mye når tenker på det.

Gjest GreenSky
Skrevet

1, 5 liter, det er mye. Hvor mye vann drikker dere som drikker mye kaffe?

Skrevet

:sjenert: Vann?

De 1 1/2 literne i kaffen.......

Pluss 2-3 glass juice...

Skrevet

Jeg drikker som oftest et par kopper kaffe om morgenen, fordi jeg synes det er godt. Har null effekt av koffeinen, like trøtt uansett.

Skrevet (endret)

Vann er viktig når en er glad i kaffe da kaffen er dehydrerende. Drikker jeg for lite vann får jeg sinsykt vondt i hodet.

Starter hver morgen med et halvlitersglass med vann.

Har hele dagen en vannflaske stående på kontorpulten min som jeg drikker litt av med jevne mellomrom. Tømmer den sjelden i løpet av en dag. Kun noen dager når jeg er meget tørst.

Så drikker jeg 2 vanlige vannglass minst til middag. Ellers så drikker jeg vann til de andre måltidene og på kvelden drikker jeg minst et halvlitersglass med vann før jeg legger meg.

Så sum total blir ca 1,5 til 2 liter vann hver dag.

Når jeg tenker over hvor mye vann og kaffe jeg drikker så skulle man tro en sprang på do hver halvtime men det gjør jeg jo ikke. Må ha god selskapsblære jeg da.

Endret av Shea
Gjest GreenSky
Skrevet
:sjenert:  Vann?

De 1 1/2 literne i kaffen.......

Pluss 2-3 glass juice...

Kaffe er vanndrivende, så da ville jeg prøvd å drikke litt mer væske. :)

Gjest King James
Skrevet

Jeg drikker tilsammen 0 Kaffe kopper i løpe av et år.

Gjest GreenSky
Skrevet
Tar i blant en kopp cortado på kafé, eller en sjelden gang en kopp hjemmebrygget espresso med melk, men må da være forberedt på å ikke få sove det neste døgnet. :overrasket:

Jøss! :overrasket:

Skrevet

Drikker stort sett 2 kopper kaffe daglig. Sjelden mer. Har jeg drukket kaffe én gang på en dag, har jeg ikke lyst på mer den dagen.

Gjest Jalileh
Skrevet

Kommer an på. Noen ganger så kan jeg bøtte nedpå 4-5 kopper pr dag, imens på andre dager da tåler jeg ikke kaffe og da holder det med en halv.

Kommer an på dagsformen kanskje? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...