AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #1 Skrevet 6. oktober 2024 Er det flere pårørende til personer med kreft her? Hvordan takler du det? Jeg er midt oppi det nå. Til en i nær familie som jeg egentlig ikke har noe særlig forhold til. Men er eneste pårørende. Jeg syns det er så tungt! Klarer ikke å finne balansen mellom eget liv (barn, studier og jobb) samtidig være der for noen som trenger det. Føler meg egoistisk om jeg prioriterer barn/studier og jobb fremfor feks en sykehustime etc. Er med på så mye som mulig, men er ikke enkelt. Jeg kan ikke (økonomisk) ta ulønnet fri hele tiden, og heller ikke ha fravær på studiene... noe som igjen gjør at jeg får dårlig samvittighet i alle kanter. Anonymkode: c19b2...095 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #2 Skrevet 7. oktober 2024 Er personen veldig syk, så h*n trenger følge til alle timene? Hvor ofte er du med på sykehuset? Anonymkode: 2c50f...951 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #3 Skrevet 8. oktober 2024 Ta en prat med den syke også spør du om f.eks hvilke avtaler vedkommende har fremover, også ser du hva du har muligheten til å være med på. Vær ærlig på at du ikke kan ta ulønnet perm eller være borte fra studier. Man får taxi til og fra behandlinger. Du kan evnt være behjelpelig med dette om den syke ikke helt har oversikt. Også er det andre ting man kan gjøre som f.eks å handle, rydde litt, eller legge til. rette for at andre kan hjelpe til som røde kors besøksvenn, frivillighetssentralen o.l. Anonymkode: 00316...6dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå