Gå til innhold

Hjelp meg å forstå kcal. Har dyskalkuli og sliter med å regne ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 163 cm og 60 kilo. Trener mye (3 dager styrke og 2 dager kardio) og har fått beskjed om å spise: (skal ikke ned i vekt, men bygge muskler og slik få lavere fettprosent) 

1600 ckal

120 g proteiner

30 g fett

180 g karbo

Jeg sliter med å regne ut kcal iløpet av dagen. Altså jeg klarer å veie kyllingen og skrive ned tallet, men så må jeg regne ut hbor mye  kalorier det er i forhold til proteiner og fett og slikt. Og da begynner det å gå i surr. Jeg bruker lifesum, og det gjør det enklere, men jeg klarer ikke å se hvor mye jeg har å gå på etter hvert måltid. Den hersens dyskalkulien får tallene til å bli uforståelige. 

Er det noen som har forslag til 4 måltider som gir 1600 kal og 120 g proteiner iløpet av en dag?

Jeg er ikke en komplisert spiser, liker alt og kan veldig gjerne spise samme mat på repeat en uke eller to. 

 

 

Anonymkode: 520e1...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke helt hva du sliter med å regne ut, for Lifesum sier hvor mye kalorier, proteiner osv du har å gå på etter hvert måltid du har lagt inn?

Anonymkode: a0e3e...64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chat gpt er jo som skapt for deg. Bare spør etter hvert måltid, så finner den på noe bra til deg. 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (13 minutter siden):

Chat gpt er jo som skapt for deg. Bare spør etter hvert måltid, så finner den på noe bra til deg. 😉

Å det var en god ide! Takk 🤩

Anonymkode: 520e1...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...