Gå til innhold

Oransje katt kjønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vanligvis har jeg null problem med å se kjønn på katter, men denne gangen er jeg ordentlig usikker. Oransje katter er jo nesten alltid gutter, men nå er jeg usikker. Han et femten-seksten uker gammel. Adopterte ham i går fra en som ikke kunne beholde den, og siden den skal kastreres, (chippes og vaksineres) er det jo greit å vite hvilket kjønn jeg bestiller time til. 

grunnen til at jeg blir usikker er fordi den trefargede søsteren ser så lik ut bak. Mulig de begge holder meg statistisk for narr!

IMG_0878.jpeg

Anonymkode: 595a2...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle oransje katter er gutter.

Anonymkode: d46e1...b32

Ikke alle. 97%, så unntak skjer. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei

Alle katter har to hull. Er det kort avstand er det jente, er det lang avstand er det gutt. Men jeg synes det ser ut som baller dette her.

Anonymkode: 21973...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei

Alle katter har to hull. Er det kort avstand er det jente, er det lang avstand er det gutt. Men jeg synes det ser ut som baller dette her.

Anonymkode: 21973...4af

Jeg synes jo også egentlig det, men per nå er de to «ballene» bare pelsdotter, så derfor jeg ble usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenn etter. Er det testikler der så vil du kjenne dem (bare ikke klem hardt 🙈

Anonymkode: 00cdb...4b3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må nesten ta et bedre bilde, for mye pels til å si noe sikkert.

Jeg synes alltid at det er ganske enkelt å se konturen av pungen til hannkattene, men man må liksom flate ned/dele pelsen litt for å klare å se helt.

Kan helt klart se at både gutt og jente kan være en mulighet 😅

IMG_0659.jpeg

Anonymkode: ca443...700

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at en rød katt skal være jente må mor og far bære røde gener. Dvs trefarget eller rød mor og rød far. 

Vet ikke om du vet hvem foreldrene er? Ellers ville jeg bare sagt til klinikken når du bestiller at du er usikker når du bestiller.

Anonymkode: 79f95...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må nesten ta et bedre bilde, for mye pels til å si noe sikkert.

Jeg synes alltid at det er ganske enkelt å se konturen av pungen til hannkattene, men man må liksom flate ned/dele pelsen litt for å klare å se helt.

Kan helt klart se at både gutt og jente kan være en mulighet 😅

IMG_0659.jpeg

Anonymkode: ca443...700

Skal prøve. Er første gang jeg er ordentlig usikker!😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For at en rød katt skal være jente må mor og far bære røde gener. Dvs trefarget eller rød mor og rød far. 

Vet ikke om du vet hvem foreldrene er? Ellers ville jeg bare sagt til klinikken når du bestiller at du er usikker når du bestiller.

Søster er trefarget, så det er jo mulig. De ble funnet dumpet uten mor i sommer, så foreldre er ukjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Søster er trefarget, så det er jo mulig. De ble funnet dumpet uten mor i sommer, så foreldre er ukjent. 

Min røde hunnkatt har også en trefarget søster. Men det er jo vanskelig å si når foreldre er ukjent. Hva med brødre?

Jeg ser jente på bilde, men det er vanskelig å være sikker fra bilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min røde hunnkatt har også en trefarget søster. Men det er jo vanskelig å si når foreldre er ukjent. Hva med brødre?

Jeg ser jente på bilde, men det er vanskelig å være sikker fra bilde. 

Var kun de to som ble funnet, altså de to jeg har her. 
synes jeg kjente to små erter baki der nå, men jeg er så usikker på om jeg kjenner rett. Har ingen betydning for meg, er kun som sagt mtp kastrering, og for å kunne gi et passende navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett å se kjønn, men det ser ut som en vakker katt, uansett!

Bare si til dyrlegen at du er i tvil om kjønn, jeg kjenner mange som har fått katt og trodd at det var noe helt annet enn det viste seg å være når dagen for kastrering var inne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvd å ta et bedre bilde av katten nå. Det går ikke an å kjenne noen kuler i pelsen rundt, så ikke testikler, så da er vel dette jente, med mindre gutt som er kryptokid da. Blir ikke klok😂

IMG_0979.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ser ut som jente enda mer:) gratulerer da har du en ikke så vanlig rød pus 💗

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å være en nydelig pus uansett :) Men siste bildet ditt... jeg synes nesten det ser ut som hunn?

Du får oppdatere oss etter veterinærtimen, for nå ble jeg nysgjerrig! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Million skrev (21 minutter siden):

Ser ut til å være en nydelig pus uansett :) Men siste bildet ditt... jeg synes nesten det ser ut som hunn?

Du får oppdatere oss etter veterinærtimen, for nå ble jeg nysgjerrig! Hehe

Jeg tror det er en jente jeg også! Har fått guttenavn, og vi sier «han», for hun er mye større enn søsteren sin, og vi er mentalt låst på gutt, så hun får hete det navnet hun har fått, og tåle å bli omtalt som «han»😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror det er en jente jeg også! Har fått guttenavn, og vi sier «han», for hun er mye større enn søsteren sin, og vi er mentalt låst på gutt, så hun får hete det navnet hun har fått, og tåle å bli omtalt som «han»😂

Heldigvis spiller det ingen rolle hva dere kaller katten, viktigste er helserelatert! Og siden du allerede har hunnkatt så blir det veldig lett å skille mellom hvilken katt dere snakker om😂

Spesiell liten pus❤️

Anonymkode: b6b97...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Heldigvis spiller det ingen rolle hva dere kaller katten, viktigste er helserelatert! Og siden du allerede har hunnkatt så blir det veldig lett å skille mellom hvilken katt dere snakker om😂

Spesiell liten pus❤️

Anonymkode: b6b97...93f

Selvfølgelig har det ingenting å si, og at den vokser opp med annet pronomen får vi bare legge i woke-bagen😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 6.10.2024 den 11.23):

Min oransje katt er jente 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...