Gå til innhold

Oppkjøring og hastighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjørelærer sier at man alltid skal kjøre litt fortere enn fartsskiltet tilsier. Dvs at står det f.eks 80 på skiltet så bør det stå mellom 83 og 85 på fartsmåleren i bilen. Dette argumenterer han med at bilen uansett kjører saktere enn det den sier og at man kan stryke for å kjøre forseint (i 80 når skiltet tilsier det). Jeg kjenner dette gjør meg usikker for jeg er redd at hvis jeg hører på det under oppkjøring så stryker de meg for å kjøre for fort. Noen innspill?

Anonymkode: 1cc1e...466

Skrevet

Du skal følge trafikken, og tilpasse farten etter forhold og trafikk. Men ikke grisekjøre

Anonymkode: 75c61...e6f

Skrevet

Samme som den over skriver. Men da jeg hadde oppkjøring var det veldig lite trafikk. Tror jeg lå litt over fartsgrensa. Det har jeg hvertfall lært er ok, og gjør alltid det. Men jeg ble veldig nervøs da jeg kjørte landevei og kjørte MYE saktere enn jeg burde. Besto likevel. Det er helheten som er det viktigste. Kjører du fint, men ligger litt under fartsgrensa her og der "uten grunn", så gjør nok ikke det noe. 

Anonymkode: d3979...ae1

Skrevet

Sensor er opptatt av om du kjører trygt og lager flyt i trafikken.

Så holdt deg til fartsgrensen og tilpass farten etter forholdene. Du kjører ikke i 80 på landevei om det regner tett og det mye vann i veibanen f.eks. 

Anonymkode: 6b58d...aba

Skrevet

Min kjøreskolelærer sa "fartsgrense + 10" og det har holdt ganske godt. Men jeg tror jammen jeg holdt fartsgrensen under oppkjøring - og aldri siden.

Leafen vår har 10% avvik, dvs. når fartsholderen er på 88 km/t, viser GPSen 79/80. Det er det maksimale lovlige avviket. Hondaen vår kjører 79 når speedometeret viser 80 derimot. 

Anonymkode: 5dde4...fea

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2024 den 10.34):

Min kjørelærer sier at man alltid skal kjøre litt fortere enn fartsskiltet tilsier. Dvs at står det f.eks 80 på skiltet så bør det stå mellom 83 og 85 på fartsmåleren i bilen. Dette argumenterer han med at bilen uansett kjører saktere enn det den sier og at man kan stryke for å kjøre forseint (i 80 når skiltet tilsier det). Jeg kjenner dette gjør meg usikker for jeg er redd at hvis jeg hører på det under oppkjøring så stryker de meg for å kjøre for fort. Noen innspill?

Anonymkode: 1cc1e...466

Når sensor kan se speedometeret tar de utgangspunkt i det, selv om nettbrettet viser annen hastighet. Læreren din er en idiot. Følg speedometer når du kjører opp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...