Gå til innhold

Hva er gangavstand for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg liker å gå så alt opp mot 40 minutter er gangavstand om jeg ikke har dårlig tid.. Men jeg går ofte lengre enn det om jeg kan velge bort buss / drosje osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går gjerne 45 min. 10 min er ingenting. Venninna di får ta taxi alene. Ikke bruk et sekund på hennes surmuling eller ha dårlig følelse overfor henne. Du er helt rasjonell.

Anonymkode: 27b97...63d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en «gåer» og går stort sett overalt, iallfall innenfor en time t/r. Det vet vennene mine og fleiper litt med, men løses enkelt med at man kan si «møtes der!». Bruker heller aldri taxi, kun Uber en veldig sjelden gang i utlandet.

Anonymkode: 8c733...1f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gangavstand for meg er 10 -15 minutter. 

Anonymkode: 698a8...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville uansett ikke diskutert dette som en sak. Dere er ulike. Bare møtes der?

Du kan ikke forvente at hun skal gå, like lite som hun kan forvente at du betaler unødvendig for en taxi.

Anonymkode: 8c733...1f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2-2,5 km syns jeg er greit å gå. Eneste er at hvis det er skikkelig insane regnvær hvor det spretter opp igjen og man blir våt langt oppetter lårene og det er vinter, da påspanderer jeg meg en taxi fordi jeg orker ikke fryse hele kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innafor 30 minutter. 10 minutter er ingenting, har lenger enn det til nærmeste busstopp. 

Anonymkode: c87a0...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gangavstand er maks 20 min. Hvis man skal selge en bolig og butikken er 1 times gåtur unna, kan man ikke kalle det gangavstand.

Anonymkode: a3e0c...081

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal på konsert med en venninne, der vi tar toget til en mindre by og fra togstasjonen er det ca 10 min å gå til konsertlokalet. På den veien er det litt butikker osv som er fint å få med seg når man først er på tur. Men hun synes det er for langt å gå, og blir sur på meg som ikke vil dele taxi på den strekningen. Hun er ikke dårlig til beins eller noe slikt, bare liker ikke å gå. Det er heller ikke et sånt arrangement der vi pynter oss og går med høye hæler til lokalet.

Jeg er selv ikke verdens sprekeste, men taxi bruker jeg sjelden eller aldri penger på. Jeg har lengre vei å gå hjemmefra til bussen som tar meg til togstasjonen, men jeg kan jo ikke akkurat ta drosje hver gang jeg skal på bussen. Så hva anser du som gangavstand? Skal jeg feks booke hotell, tenker jeg alt innenfor en halvtimes gange til sentrum er gangavstand. Kan jo så klart gå mer enn det, men da spiser det mye av en reise hvis man skal frem og tilbake flere ganger på dagen.

Anonymkode: 7a6e9...7df

10 min er absolutt gåavstand med mindre det øser ned da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av vær, føre og anledning mtp antrekk så er gangavstand for meg opp til en time. Med pentøy og høye hæler er det mer mot 10-15 min men er været elendig så kan jeg foretrekke taxi på også den avstanden. 
Jeg forventer at de fleste greier å gå i ihvertfall 20 min med mindre de har helseproblem som forhindrer de.
 

Anonymkode: 7f717...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt idiotisk å ta taxi i ti minutter om man ikke har problemer med å gå. Har en venninne som krever å ta trikk om det er mer enn 20 minutter, og syns det er drøyt også. Gangavstand er for meg opptil 30 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...