Gå til innhold

1 år uten mensen - normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på microgynon p-piller sammenhengende i 15 år før jeg sluttet i nov i fjor. Har hele veien hatt regelmessige blødninger, dog lite. Etter å ha sluttet på disse har jeg ikke fått mensen, og det nærmer seg 1 år. Tok noen utvidende blodprøver i sommer vedr hormoner samt celleprøve, men alt var normalt. Kjenner at dette stresser meg litt nå.

Flere med lignende erfaringer?

Anonymkode: b1e49...36d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du bør dra til lege igjen, trenger ikke være noe farlig.

Har hørt noen mister mensen av å trene for mye. Noen har også problemer med hormonene, som virker veldig vanlig for tiden kanskje på grunn av bruk av prevensjon? 

Bestill deg en ny lege time og håper det ordner seg 😊 

Anonymkode: f995f...de9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tror du bør dra til lege igjen, trenger ikke være noe farlig.

Har hørt noen mister mensen av å trene for mye. Noen har også problemer med hormonene, som virker veldig vanlig for tiden kanskje på grunn av bruk av prevensjon? 

Bestill deg en ny lege time og håper det ordner seg 😊 

Dette stemmer ikke. Man får ikke problemer med hormonene etter bruk av prevensjon. Mange har problemer med hormonene grunnet av man er blitt f.eks eksponert for miljøgifter og hormonforstyrrende stoffer helt fra fosterstadiet av, samt økende antall med overvekt og fedme. 

Men ja, TS bør henvises gynekolog for ultralyd og utredning, spesielt hvis TS har barneønske.

Anonymkode: 57cb2...77b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Man får ikke problemer med hormonene etter bruk av prevensjon. Mange har problemer med hormonene grunnet av man er blitt f.eks eksponert for miljøgifter og hormonforstyrrende stoffer helt fra fosterstadiet av, samt økende antall med overvekt og fedme. 

Men ja, TS bør henvises gynekolog for ultralyd og utredning, spesielt hvis TS har barneønske.

Anonymkode: 57cb2...77b

Det var kun min personlige teori siden prevensjon er noe nærmest alle kvinner går på, og det blir mer og mer av ulike kvinnehelse sykdommer. 

Tror deg med miljøgiftene, men å fake at kroppen er gravid i 15 år, som ts har opplevd, kan umulig være sunnt, sånn egentlig. Det går jo direkte på vårt hormon system og klusser med kroppsfunksjonene våre. Så jeg holder enda en knapp på at det kan være noe relatert i tilegg til det andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...