Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag siden jeg kom hjem i 14/ 15 tiden så har det vært høy musikk fra en eller annen nabo. Hører ikke så mye til musikken, men det er dunk og bass, så veldig slitsomt å høre på.

Bor på landet, så her er det avstand mellom gårder og hus så jeg kan bare tenke meg hvor ille det er for de som bor nærmere. Jeg har ikke klart å lokalisert helt hvilket hus det kommer fra. 

Kan man ringe til politiet for det, å ev hva skal man klage på? Støy? 

Anonymkode: cf9be...763

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta lydopptak om det går.

Støy med mye bass er til sjenanse for naboer og forstyrrer privatlivets fred. Særlig om det kommer inn gjennom lukkede dører og vinduer. 

Snakk med andre naboer. Har dere en facebook gruppe for grenda? Holder vedkommende på for mye og for lenge uten å ta hensyn kan politiet ta med seg anlegget.

Anonymkode: 60959...edc

Gjest jegerrinne
Skrevet

Er nok usikker på du kommer så langt så lenge det er på dagtid

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ta lydopptak om det går.

Støy med mye bass er til sjenanse for naboer og forstyrrer privatlivets fred. Særlig om det kommer inn gjennom lukkede dører og vinduer. 

Snakk med andre naboer. Har dere en facebook gruppe for grenda? Holder vedkommende på for mye og for lenge uten å ta hensyn kan politiet ta med seg anlegget.

Takk for tips :) 

Er langt mellom naboene her, å vi kjenner bare de som bor på samme gård som oss. Ser det an et par timer til, så kanskje det roer seg, ellers så får jeg ringe politiet.

jegerrinne skrev (12 minutter siden):

Er kvelden nå da.

Skrevet

Etter kl 23 kan du ringe politiet og klage.

Anonymkode: 4eba2...7aa

Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er kvelden nå da.

Du skrev fra 14/15 og da har en da lov. Sies stille ved 23 tiden

Vet naboen her prøvde seg dee. Ringte politiet kl 20.30 og klagget.  Vi drev å kappet ved hos en annen nabo. Og han fikk da beskjed at de kunne ikke rykke ut for slikt før etter 23. 

Skrevet
jegerrinne skrev (3 minutter siden):

Vet naboen her prøvde seg dee. Ringte politiet kl 20.30 og klagget.  Vi drev å kappet ved hos en annen nabo. Og han fikk da beskjed at de kunne ikke rykke ut for slikt før etter 23. 

Det har holdt på siden jeg kom hjem i 14/ 15 tia. og har holdt på uten stans til nå, ja det holder på enda :( 

Skal se det an et par timer til, å ringe politiet hvis det ikke stopper kl 23:00. 

Skrevet

Du kan selvsagt ringe politiet akkurat når du vil, du må ikke vente til 23. Selv tenker jeg at å holde på sånn ikke er normal oppførsel, og at de sannsynligvis er ruset eller har psykiske problemer. 

Anonymkode: a55c5...553

• Nyttig 2
Skrevet
jegerrinne skrev (32 minutter siden):

Spiller ingen rolle om det kan dokumenteres over tid.

Skrevet
jegerrinne skrev (13 minutter siden):

Det er forskjell på vedkapping og høy bråkete musikk. Om noen i et borettslag bestiller ved og skal kappe i boden, så vil det såklart ikke bli godtatt, men om du bor på landet og har skaffet ved som gjøres klart til vinteren så er det ikke noe å klage på med mindre det er rundt kl 22 og utover og søndag/røde dager. Så musikk som spilles høyt slik at det er diskotek for hele bygda vil det reageres på selv om klokka ikke er passert kl 23.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du kan selvsagt ringe politiet akkurat når du vil, du må ikke vente til 23. Selv tenker jeg at å holde på sånn ikke er normal oppførsel, og at de sannsynligvis er ruset eller har psykiske problemer. 

Anonymkode: a55c5...553

Ja, ikke sant. Er derfor skummelt å skulle finne huset og ringe på hos personen når man ikke kjenner den og vet hva man kan møte 😮 

Skrevet

Har prøvd å finne nr til politi, men de forskjellige kontorene har naturligvis stengt nå, så det eneste nr jeg finner er 112. Trodde det var et nød nr jeg da, å jeg er jo ikke i fare eller nød. 

Skrevet

Bruk 02800.

Anonymkode: 25676...14d

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bruk 02800.

Anonymkode: 25676...14d

Takk :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...