Gå til innhold

Kun nærmeste til sermonien, flere til middag/fest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal gifte oss neste sommer og skal ha sermonien i hagen på vår hytte, og middagen/festen i hagen til hytten til svigerforeldrene som er noen hytter bortenfor. Vi vil kun ha foreldre, søsken og besteforeldre i sermonien, og invitere litt flere til middagen/festen etterpå. Svigermor syns det blir veldig dumt å ikke invitere alle til sermonien, men vi vil kun ha de aller nærmeste der da vi syns det er så intimt å gifte seg. Hva syns dere? Har allerede sendt ut «hold av datoen» kort til alle sammen. Er snakk om 9 ekstra personer vi vil feire sammen med etterpå

Anonymkode: 59735...d60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi skal gifte oss neste sommer og skal ha sermonien i hagen på vår hytte, og middagen/festen i hagen til hytten til svigerforeldrene som er noen hytter bortenfor. Vi vil kun ha foreldre, søsken og besteforeldre i sermonien, og invitere litt flere til middagen/festen etterpå. Svigermor syns det blir veldig dumt å ikke invitere alle til sermonien, men vi vil kun ha de aller nærmeste der da vi syns det er så intimt å gifte seg. Hva syns dere? Har allerede sendt ut «hold av datoen» kort til alle sammen. Er snakk om 9 ekstra personer vi vil feire sammen med etterpå

Viss det berre er 9 ekstra personar så skjønar eg ikkje kvifor dei ikkje skal få komme til seremonien?

Anonymkode: 9d7cc...768

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig med svigermor. Man skal ikke gjøre forskjell på gjester. Skal de siste ni personer så sidde der til middagen og høre alle andre snakke om seremonien hvor de var uønsket? Nyttige når du vil feires og ha gave, men ikke nær så viktige for deg som VIP-gjestene.. Synes faktisk det er frekt. 

Anonymkode: 1195f...548

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fullstendig enig med svigermor, her bør også de 9 ekstra bli invitert til seremonien. Hadde vært noe annet hvis dere hadde invitert 150 gjester og det kun var plass til 10 på balkongen dere hadde valgt for vielsen.

Enten holder dere seremoni og fest kun for de første utvalgte, eller så inkluderer dere alle til alt. Selv om det er deres bryllup er det lov være litt høflig mot gjestene.

Anonymkode: 7feb8...4ce

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om så få ekstra gjester og festen skal holdes rett etterpå og på samme sted er jeg enig med svigermor - det er kjempesært å utelate noen fra seremonien. Særlig med argumentet om at det er så intimt at du bare vil ha de nærmeste der - hvorfor skal de føle seg kallet til å feire en hendelse de ikke er funnet verdige til å overvære?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her bør du høre på din svigermor som kan mer om skikk og bruk enn hva du gjør. 

Anonymkode: f8a78...084

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intimt å gifte seg? Dere har klær på?

Enig med svigermor jeg også, dette er det særeste jeg har hørt på lenge.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir som om du skulle invitert de 9 til kaffe etterpå.

Med så få kan du kjøre alt eller la vær!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør der dere har lyst til. Det er deres dag.

Jeg er så gammel at det vanlige var å invitere til selskap. På invitasjonen informerte man om når vielsen fant sted, men inviterte ikke til den.

Jeg tilhører da de som aldri har møtt opp til vielsen, jeg har ikke prioritert å sette av så mye tid for å feire andres ekteskap.

Anonymkode: bd064...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det grunn til å ikke invitere de 9 ekstra til seremonien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (På 3.10.2024 den 8.56):

Når det er snakk om så få ekstra gjester og festen skal holdes rett etterpå og på samme sted er jeg enig med svigermor - det er kjempesært å utelate noen fra seremonien. Særlig med argumentet om at det er så intimt at du bare vil ha de nærmeste der - hvorfor skal de føle seg kallet til å feire en hendelse de ikke er funnet verdige til å overvære?

Merkelig argument. Det er da mye vi feirer selv om vi ikke fikk overvære selve hendelsen. Jeg feirer til stadighet bursdager selv om jeg verken var der da jubilanten ble født eller unnfanget, og går i innflyttningsfester selv om jeg ikke fikk se at leieavtalen ble signert. 

Men det sagt, her er det snakk om såpass få, så alle eller ingen. 

Anonymkode: 0bf14...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært fotograf i et bryllup hvor de kun var foreldre og forlovere som gjester. Etterpå var det fest der også søsken og deres barn var tilstede. Det ble veldig fint og passet brudeparet som ikke er glad i mye oppmerksomhet, godt👌🏻

Anonymkode: fea20...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.10.2024 den 21.44):

Vi vil kun ha foreldre, søsken og besteforeldre i sermonien

Flere personer tilstede til selve seremonien enn de 9 "reservegjestene"?

Anonymkode: dbddb...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tullete opplegg. Anbefaler å høre på svigermor.

Anonymkode: dd71e...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Normalt hadde jeg vært enig med deg, ts. Men det er kun snakk om 9 ekstra. Det blir for dumt.

Jeg hadde skjønt det om det var 50-100 ekstra personer. Om jeg var en av de 9 så vet jeg ikke om jeg hadde giddet å komme til bryllupet. 

Anonymkode: 139b0...e7b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Normalt hadde jeg vært enig med deg, ts. Men det er kun snakk om 9 ekstra. Det blir for dumt.

Jeg hadde skjønt det om det var 50-100 ekstra personer. Om jeg var en av de 9 så vet jeg ikke om jeg hadde giddet å komme til bryllupet. 

Anonymkode: 139b0...e7b

Enig.

Enig i at det blir frekt, det gir følelsen av å ville ha gaver og oppmerksomhet uten å få ta del i det store øyeblikket...

Anonymkode: d1782...39a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Når det er snakk om så få «ekstra» gjester, så holder jeg med svigermor.

Anonymkode: ef478...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...