Gå til innhold

kreta- platanias-

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei

skal to uker til platnias. slutten av juli.

noen som har vert der? eller i nærheten....

har tråla nettet men funnet veldig lite.

vil vite alt ute liv, bespisning, strand, shopping.

takk :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg var en uke på platanias i høst. Da var det ikke høysesong så det var mest eldre mennesker og barnefamilier der. I høysesongen er det visstnok mye fest og fart. Stranden der er ganske så fin. Kan være ganske store bølger og det er noe klippesten, men nydelig badevann. Var spesielt en restaurant som vi trivdes veldig godt på. Husker ikke navnet men den ligger langs hovedgata, og er en slags sitron-lund. Veldig koselig, og god mat. Var også et par koselige restauranter oppe i åsen. Platanias er et lite sted, så hvis du skal være der i to uker, ville jeg reist litt rundt på øya. Er ikke så mye å gjøre i Platanias bortsett fra å spise og bade. Men et deilig sted var det hvertfall!!

Skrevet

Mannen min ble matforgifta i Platanias, men det var på en av resturantene som lå oppe i høyden. Bodde ikke der selv, men det er ikke lange turen inn til Chania da :) Ta en tur til Elafonissi (husker ikke helt hvordan det staves).

Skrevet

Var der for mange mange år siden, da jeg var 15. Husker enda det lille stedet godt, og minnes de deilige, rolige, solrike dagene og alle de koselige menneskene der... Gled deg. :)

Skrevet
søk på platanias på goggle vell..

Jeg har nok søkt der også skal du se. funnet mye fakta om kreta.

ut i fra det jeg har lest. så er kreta så mangt.

men takk for tips.

og til dere andre:

jeg gleder meg som en unge. :danse:

Skrevet

Platanias er relativt rolig sted, fint for å slappe av, bade og spise. Men anbefaler dere å leie bil og farte litt rundt på øya noen dager! Ellers er det helt overkommelig avstand med bussen inn til Chania by om kvelden når dere skal ut!

Gjest Gjest_Amalie_*
Skrevet

Kommer an på hva du forventer fra et syden-sted... Jeg synes Platanias har ganske mye butikker og restauranter, men lite uteliv kanskje. Veldig kort vei fra strand, hoteller, butikker til landsbygda der geitene går ute og de driver gårdsdrift. Ta deg en tur i nærmiljøet og opplev noe nytt! Fint med bil også så får du se mer av Kreta.

Grei strand, litt bratt fra vannkanten og mot dypere vann der vi var, men klart og fint vann. Mye hoteller som har fin beliggenhet nedenfor veien mot stranden.

Kan anbefale sykkeltur der dere kjøres opp i "fjellene" og sykler ned til sjøen, en fin opplevelse som ikke er veldig krevende.

God tur!

Skrevet

Jeg ønsker meg en ferie denne sommeren, som skal inneholde:

- opplevelse

- sol, sommer, og strand.(sløve dager)

- noe uteliv (men skal ikke prege hver dag i ferien)

- spennende utflukter.( hørt det arangeres dagsturer til santorini. noen som vet om disse går fra platanias. eller der omkring?)

- god mat

- shoppe litt (er ikke jente for ingenting)

- rett og slett, leve livet!!!!!!

godt å kunne drømme seg frem til sommern. i alle fall i dette snø været. :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...