Gå til innhold

Mistenker jeg er svindlet av Zara.com

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte klær på zara.com, som gjest (ikke registrert på nettsiden). Fikk fortløpende epost om bestillingen, men da jeg fikk mail om at pakken var levert på leveringssted var det ikke levert noen pakke der. det vil si posten hadde ingen record av pakken. Jeg mottok heller aldri noe sporingsnummer noe sted, selv om det står på hjelpseksjonen deres at det skal stå i en link i mail.

Selvfølgelig har de ingenting som likner kundeservice på zara. det eneste jeg møter er en f*ings AI chatbot som skriver at saken løftes til en agent. Ingenting skjer. 

Er det flere som er svindlet av Zara.com ved at varer en har betalt for ikke leveres? Har noen meldt dem inn for forbrukerombudet? Vurderer det nå.

Provosert kunde.

Skrevet

postnord og helt hjem? Tror du kan regne med de har levert pakken feil og ikke erkjenner ansvar, lykke til med å melde dem noe sted.. De er håpløse. 

Anonymkode: bfc31...17f

• Liker 5
Skrevet

Posten fraskriver seg iallfall alt ansvar, det har jeg smertelig erfart. Forbrukerrådet?

Anonymkode: 277da...80c

• Liker 1
Skrevet

Ja, kan man ikke melde dem til forbruker- er det rådet? Jeg synes ikke de burde slippe unna ikke-eskisterende kundeservice. Kjenner min indre Karen melder seg litt her 😝

• Hjerte 1
Skrevet

Du har ikke i noen mulig verden blitt "svindlet av Zara", men lykke til med å ordne opp i rotet.

Anonymkode: ee397...228

• Liker 9
Skrevet

Har fått pakkene mine fra Zara jeg ja. Men jeg husker ikke hvem som leverte det. Men min erfaring fra Zara var at det tok veldig lang tid før jeg fikk pakkene. Men ellers ok. 

Anonymkode: 00497...d74

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har ikke i noen mulig verden blitt "svindlet av Zara", men lykke til med å ordne opp i rotet.

Anonymkode: ee397...228

Vel, kanskej feil ord men jeg ville selv satt pris på en advarsel om at Zara både på nett og i butikk er beryktet for dårlig eller ikkeeksisterende service. At selv om de tilbyr handle uten å være registrert bruker på nettsiden er man rettsløs som ikke-registrert kunde om de skulle gjøre en feil. Posten har ikke gjort noe galt her. Faktisk sa damene på postkontoret at det var et vanlig problem med zara pakker at de var for dårlig merket og falt utenom systemet. (som alle andre oppegående bedrifter klarer å forholde sge til).

Søkte dem ikke opp på trustpilot før etter det var for seint. Resultatet er at jeg har betalt for varer jeg ikke har motatt og jeg får ingen form for refusjon eller beklagelse. Jeg tenker det er ganske nært svindel. mulig tyveri er et bedre begrep. 

• Hjerte 1
Skrevet

Derfor lønner det seg gjerne å betale med f. eks. Klarna når man handler på nett. De er veldig behjelpelige i sånne saker :) Sånn til neste gang.

Anonymkode: 3ec46...0d3

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Derfor lønner det seg gjerne å betale med f. eks. Klarna når man handler på nett. De er veldig behjelpelige i sånne saker :) Sånn til neste gang.

Anonymkode: 3ec46...0d3

Godt tips! 

Gjest issoras
Skrevet (endret)

Betalte du med kredittkort? Du kan prøve å ta saken gjennomføre dem. 

Endret av issoras
Skrevet

Kansje noen har tatt pakken din?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Huspus skrev (På 3.10.2024 den 11.44):

Dæven, så mye dårlig omtale og så mye dritt folk har opplevd. Har handlet på Zara både i Oslo og i utlandet, men aldri handlet derfra på nett selv om jeg handler det meste på nett. Hadde lyst til å bestille noe derfra, men tror jeg dropper det, gitt. Virker etter omtalene som kvaliteten er blitt skikkelig dårlig også. Er noen år siden jeg handlet der sist og da var kvaliteten helt grei. 

• Liker 1
Skrevet
Huspus skrev (På 2.10.2024 den 14.07):

Bestilte klær på zara.com, som gjest (ikke registrert på nettsiden). Fikk fortløpende epost om bestillingen, men da jeg fikk mail om at pakken var levert på leveringssted var det ikke levert noen pakke der. det vil si posten hadde ingen record av pakken. Jeg mottok heller aldri noe sporingsnummer noe sted, selv om det står på hjelpseksjonen deres at det skal stå i en link i mail.

Selvfølgelig har de ingenting som likner kundeservice på zara. det eneste jeg møter er en f*ings AI chatbot som skriver at saken løftes til en agent. Ingenting skjer. 

Er det flere som er svindlet av Zara.com ved at varer en har betalt for ikke leveres? Har noen meldt dem inn for forbrukerombudet? Vurderer det nå.

Provosert kunde.

Har du bestilt og betalt dor noe du ikke kommer til å få så kontakter du kredittkortutsteder og ber om refusjon der på et reklamasjonssjema. Eller har du gjort det kunststykket å betale med debetkort? 

Anonymkode: ccfa2...fd9

• Liker 1
Skrevet
issoras skrev (På 4.10.2024 den 14.47):

Betalte du med kredittkort? Du kan prøve å ta saken gjennomføre dem. 

God ide! 😀

Annonse
Skrevet

Viktig å skilja mellom butikk og pakkeleverandør

• Liker 1
Skrevet
Capazitet skrev (3 minutter siden):

Viktig å skilja mellom butikk og pakkeleverandør

Slett ikke, butikken er den ts har handlet med, fraktselskapet er butikkens kontraktsmedhjelper. Oppfyller ikke fraktselskapet sine forpliktelser så er det butikken ts har betalt penger til og som står juridisk ansvarlig for alle sine kontraktsmedhjelpere. 

Anonymkode: ccfa2...fd9

Skrevet

Jeg har samme erfaring, Zara suger!

Anonymkode: bae0e...fd1

Skrevet
Huspus skrev (På 2.10.2024 den 14.07):

men da jeg fikk mail om at pakken var levert på leveringssted var det ikke levert noen pakke der. det vil si posten hadde ingen record av pakken.

Provosert kunde.

Er du sikker på at du ikke har mottatt sporing? Skjønner ikke hvordan de kan si at varen er levert på leveringssted uten sporing. 

Anonymkode: 92d96...ff0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vet Zara hadde trøbbel forrige uke, det gikk vel ut 4ganger fler hentemeldinger pr pakke før de kom til oss på PiB og vi fikk scanna inn på hylle….Kan det være at din pakke er blant disse?

Anonymkode: fa10d...848

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...