Gå til innhold

Tette eggledere


Amra2023

Anbefalte innlegg

Hei! Har noen erfaring med egglederundersøkelse? Hva er tegn på at man har tette eggledere? Og hvordan føles det?
 

Jeg har siden mars gått på hormonstimulering. Før det hadde jeg både korte og lange sykluser. Den siste måneden har jeg ikke hatt noen medisiner pga kjemisk abort i sep. Gyn ville at jeg skulle ta en pause. Uten medisner fikk jeg eggløsning og nå mensen denne måneden. Men gyn anbefaler å skylle egglederne. Jeg har ofte stikkende vondt på venstre side. Det er alltid fra venstre side egget slippes også. Men om alt er ok og jeg får både eggløsning og mensen, er det no vits å ta denne undersøkelse? Jeg har også pcos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ha tette eggledere selv om man får både eggløsning og mensen. Det er ikke en sammenheng mellom de to. Men du sier du har hatt kjemisk graviditet, og det betyr at begge egglederne dine kan ikke være tett, siden egget har kommet seg gjennom egglederen din og festet seg i livmoren din før du mistet. 

HyCoSy som undersøkelsen kalles, øker fertiliteten i månedene etterpå fordi det kan fjerne grums inni egglederne som kan finnes der selv om de ikke er tette. 

Jeg var selv redd for at jeg hadde tette eggledere da jeg ikke ble gravid på hverken enkel eller dobbel dose letrozol, men det var "bare" at eggkvaliteten min ikke ble bra nok på de dosene ved eggløsning, så så fort jeg tok trippel dose satt det med en gang. Har også PCOS.

Anonymkode: 70764...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man kan ha tette eggledere selv om man får både eggløsning og mensen. Det er ikke en sammenheng mellom de to. Men du sier du har hatt kjemisk graviditet, og det betyr at begge egglederne dine kan ikke være tett, siden egget har kommet seg gjennom egglederen din og festet seg i livmoren din før du mistet. 

HyCoSy som undersøkelsen kalles, øker fertiliteten i månedene etterpå fordi det kan fjerne grums inni egglederne som kan finnes der selv om de ikke er tette. 

Jeg var selv redd for at jeg hadde tette eggledere da jeg ikke ble gravid på hverken enkel eller dobbel dose letrozol, men det var "bare" at eggkvaliteten min ikke ble bra nok på de dosene ved eggløsning, så så fort jeg tok trippel dose satt det med en gang. Har også PCOS.

Anonymkode: 70764...51b

Tusen takk for svar. 
 

Jeg tar dobbel dose letrozol,  gonal f og ovitrelle. Har ikke fått no positiv resultat enda. Har bestilt time for å skylle eggledere neste uke. Håper det går bra. Tenker det er bedre å gjøre det enn å tenke på om det er tett eller ikke.

 Jeg har alltid egg på venstre side, kan det indikere at høyre er tett? Eller har ikke det ikke å si? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tett eggleder på høyre side, og det virker som jeg bare har eggløsning på venstre side. Da jeg tok ivf (har også pcos), fikk jeg mange egg ut på venstre side, men kun ett på høyre side. Så smart kan vel ikke kroppen være, men pussig er det.

Anonymkode: a9719...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...