Gå til innhold

Trening = lavere sexlyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje noen her inne har kompetanse på dette?

Både jeg og kona trener mye, mest på gymmen. Vi syns sexlysten går mye ned i de periodene man trener mest. Egentlig ville jeg jo tenkt det var motsatt. Hva sier dere?

Anonymkode: 692e9...307

Skrevet

Jeg synes det er logisk ut at den går midlertidig ned når man er sliten, men jeg tror det er verre på sikt å bli i dårlig form.

• Nyttig 1
Skrevet
Isambard skrev (1 time siden):

Jeg synes det er logisk ut at den går midlertidig ned når man er sliten, men jeg tror det er verre på sikt å bli i dårlig form.

Men man er jo egentlig ikke "sliten". Tvert i mot blir man jo opplagt både fysisk og psykisk av å trene. 

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er motsatt, trening gir mer energi og lyst (

Anonymkode: afbe5...8ac

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg får mer lyst av å trene, selv om jeg har høy lyst fra før.

Anonymkode: 17b63...fd2

• Liker 2
Skrevet

Sikker på det ikke er kaloriunderskudd? Jeg mister i hvert fall 80% av libidoen når jeg slanker meg.

Anonymkode: 732c0...61a

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir seriøst kveldstrøtt av å trene så mye. Og når mannen da kryper opp i sengen kl 23.30 og vil ligge. Noooope😆

Anonymkode: dabad...222

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2024 den 8.39):

Både jeg og kona trener mye, mest på gymmen. Vi syns sexlysten går mye ned i de periodene man trener mest. Egentlig ville jeg jo tenkt det var motsatt. Hva sier dere?

Vanlig med høy belastning (høyt volum+intensitet).

Sex er helt uaktuelt for min del i perioder jeg trener tungt, noe jeg gjør ganske ofte. 
Har null overskudd til sex for å si det sånn.

Det er først når jeg en sjelden gang trapper mye ned treningen, i ferier osv at overskudd og sexlyst kommer.

Anonymkode: e7667...c46

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg blir seriøst kveldstrøtt av å trene så mye. Og når mannen da kryper opp i sengen kl 23.30 og vil ligge. Noooope😆

Anonymkode: dabad...222

2330? Da jeg sovnet for lenge siden, eller er på vei hjem fra kveldsøkt og stuper til sengs😂😴😴

Anonymkode: e7667...c46

• Hjerte 1
Skrevet

Motsatt for meg 😌

Anonymkode: 706bd...a9c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2024 den 8.39):

Hva er mye trening? Trener du hver dag? Hvor mange timer? 

Anonymkode: 3464c...1fe

Skrevet

Lett og moderat trening kan øke libidoet. 

Hard trening, og spesielt om man ikke har nok restitusjon, eller havner i kaloriunderskudd, er ofte drepen for libidoet. 

Anonymkode: 91959...97d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Riktig treningsmengde gir HØY sexlyst for min del....kunne hatt k*k hver dag.

Trener man for mye, uten nok hvile. Blir det feil...alt blir feil da. Til slutt stopper alt, men i dag frontes det at man skal trene hver dag. Tror at det er løsningen for alle.

Anonymkode: 368ef...2ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...