Gjest holder på å bli sprø!!&# Skrevet 23. februar 2006 #1 Skrevet 23. februar 2006 Jeg holder på å bli gal!!! Nå klør jeg meg nesten ihel nedentil! Og det etter at jeg har fullført en Pevaryl-kur med stikkpille og salve. Har tenkt å begynne på kur nummer to, men lurer på om det er noe annet som hjelper når man er så hardt angrepet.... Får nemlig ofte soppinfeksjoner. (tror ihvertfall det er det, da jeg klør, det svir og masse utflod) De først årene brukt jeg Canesten, men for ikke lenge siden måtte jeg begynne å bruke to kurer etter hverandre. Og til slutt virket den ikke i det hele tatt! Så gikk jeg over til Pevaryl, og den ser det også ut til at jeg må ha to kurer etter hverandre for at det skal ha effekt... Er dette vanlig??? Finnes det noe som er mer effektivt??? Håper noen kan gi meg tilbakemelding på dette!
Gjest Gjesten Skrevet 23. februar 2006 #2 Skrevet 23. februar 2006 Har du vore hos legen? Det finst soppar som ein må ha antibiotika for. Og det kan også vere andre typar infeksjonar, evt ein kjønnssjukdom. Har du sjekka deg for bakteriell vaginose? Det også kan roe seg med ein soppkur, og blusse opp igjen kjapt etterpå. Eg vil nok anbefale deg ein tur til legen fort som f... Evt ein tur på Olafia om du bur i Oslo, dei kan verkeleg slike ting.
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2006 #3 Skrevet 23. februar 2006 Går du på p-piller? Endel p-piller har soppinfeksjon som bivirkning, og da kommer de oftere tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #4 Skrevet 23. februar 2006 Vet du hva du kan prøve som har hjulpet på meg? Idoform tabletter! Du svelger dem selvsagt, ikke stikk dem i skjeden. Soppineksjon skyldes ofte ubalanse i kroppen og i tarmene. Idoform inneholder riktige melkesyretabletter som oppretter normal flora i tarmene og kroppen. Du kan i tillegg smøre deg med aloevera gel i underlivet daglig. Dette er bevist at det motvirker sopp. Men det kurerer ikke en allerede soppinfeksjon, men forebygger. Lykke til, vet hvor irriterende det er!
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #5 Skrevet 23. februar 2006 trådstarter her... Har vært med legen med visse mellomrom, men den har ikke kommet frem til noe annet enn sopp-innfeksjon.... (ihvertfall var det det sist jeg var der for lenge siden) Skal prøve det med Idoform!!! (får håpe magen ikke stopper opp, noe den gjorde en gang jeg prøvde det i forbindelse med en antibiotika-kur...) Jeg bruker ikke p-piller, men har hormon-spiral. Har vært inne på tanken om det kan ha innvirkning i og med at sopp infeksjonen (kaller det det ihvertfall) kom ganske så regelmessig en gang i mnd (i stedet for blødninger virket det som), men vet ikke om det kan ha sammenheng. Ellers så bruker jeg Aloe Vera spray innimellom, og synes det har lindrende effekt! (v/ utbrudd)!
Gjest Gjest_hc_* Skrevet 23. februar 2006 #6 Skrevet 23. februar 2006 Du må være forsiktig med å bruke for mye lokal behandling av sopp..mye bedre å bruke tabletter som diflucan o.l for å unngå faren for å få vestibulitt.... Det er myyyye verre enn sopp skal jeg si deg!
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #7 Skrevet 23. februar 2006 Du må være forsiktig med å bruke for mye lokal behandling av sopp..mye bedre å bruke tabletter som diflucan o.l for å unngå faren for å få vestibulitt.... Det er myyyye verre enn sopp skal jeg si deg! ← Hva er vestibulitt?
hecuba Skrevet 23. februar 2006 #8 Skrevet 23. februar 2006 Skal prøve det med Idoform!!! (får håpe magen ikke stopper opp, noe den gjorde en gang jeg prøvde det i forbindelse med en antibiotika-kur...) ← Idoform er beregnet som et reguleringsmiddel for å gjenopprette balansen i magen. Altså skal det ha god effekt både mot forstoppelse og løs mage. Normaliserende, med andre ord. Har den selv.. Ellers er det absolutt verdt å ta en tur til legen. Er ikke lenge siden jeg trampet inn på kontoret "Jeg er så lei av det her soppgreiene. Det kommer tilbake, og nei, canesten har INGEN effekt, og ja, jeg har prøvd diflucan." Har nå en kur hvor jeg skal ta 3-4 piller med 2-3 ukers mellomrom. merker ikke noe nå. Deilig!
Replica Skrevet 24. februar 2006 #9 Skrevet 24. februar 2006 Hvis det ikke går over etter utallige turer til legen kan du prøve grapefruktekstrakt også får du kjøpt en salve i helsekostbutikk. Eventuelt kan du oppsøke homeopat.
Gjest Negrita Skrevet 24. februar 2006 #10 Skrevet 24. februar 2006 Sopp,ja----- Et problem for mange jenter. Selv opplevde jeg sopp mest i tiden da jeg tok p-piller fast. noen merker gjorde mere av seg enn andre. Ellers får jeg sopp vis jeg vasker meg med såpe der nede, ogdet er helt unødvendig.rent vann holder. Bader jeg for ofte med badeskum,skjer det også. Og selvsagt vis jeg bruker tamponger på slutten av mensen. da er det bomsikkert at den dukker opp. Ellers ved nylonundetøy,stress og for mye gotteri. og vis jeg blir gående med svett undertøy under bukse på varme sommerdager. En utenlandstur med bruke av parfyrmert do-papir gjorde også soppen aktiv... Mitt syn er at vi jenter fikler for mye med ting der nede.ventiler dotten så ofte som mulig og vask kun utenpå med vann"
Våken Skrevet 24. februar 2006 #11 Skrevet 24. februar 2006 Ja... parfymert dopapir er fandens verk. Har lært meg til å bare bruke rent vann og ikke vaske for mye.
Gjest 2324 Skrevet 24. februar 2006 #12 Skrevet 24. februar 2006 Jeg har også funnet ut at det hjelper meg mye å sove uten truse på, får luftet litt.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #13 Skrevet 24. februar 2006 Aloe vera gel har hatt god effekt på meg.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #14 Skrevet 24. februar 2006 Soppinfeksjon kan skje den beste, men det skal ikke skje så ofte som du opplever det. Gå til legen og få det sjekket. Siden legen ikke undersøker videre hvorfor dette skjer så ofte, be om å få en gynekolog og fortell henne at du har sopp jevnlig. Som en annen nevnte, overforbruk av soppmidler kan føre til vestibullit og det er noe du IKKE ønsker (vestibulitt har blitt omtalt i flere tråder, men kort fortalt er det en tilstand som gir smerter, spesielt ved samleie, og som det kan ta år å bli kvitt når du først har fått det). Pass også på at du forebygger mot sopp: - unngå trange bukser da det gir et klamt miljø som er perfekt for soppbakterier - unngå syntetiske truser og g-streng som graver seg inn i rumpesprekka, av samme årsak som over - unngå å bruke bind med plastikk, av samme grunn som over - unngå overdreven vasking av underlivet - ikke bruk noe med parfyme nedentil, verken såpe eller deo - gå i løse, ledige klær når du er hjemme, sov uten truse
Lavendula Skrevet 24. februar 2006 #15 Skrevet 24. februar 2006 Aner ikke hvor jeg har det fra eller om det stemmer, men jeg mener å vite at soppen kan overleve i trusene dersom du ikke vasker dem i skikkelig varmt vann, og at du dermed blir smittet av ditt eget rene tøy etter endt kur. Stort sett vasker vi vel undertøy på for lav temp. for å unngå at strikken ryker? Ellers har du sikkert tenkt på at en ev. partner må behandles samtidig med deg (selv om han er symptomfri) ellers vil dere smitte hverandre frem og tilbake innimellom kurene..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå