AnonymBruker Skrevet 30. september #1 Del Skrevet 30. september Jeg har jogget bittelitt fra før av, men aldri verken fort eller langt, og ikke veldig konsekvent. Har nylig begynt å trene crossfit, og sikter på å fortsette med dette mandag og onsdag. Ønsker da å jogge (veksle på med litt intervaller og lengre turer) tirsdag og torsdag. Og da i utgangspunktet ha treningsfri fredag - søndag. Er dette en fornuftig plan? Jeg vil kalle meg helt nybegynner, både med styrke og noe særlig kondisjon, men jeg føler at dette kan være overkommelig. Har planer om å bli med på et lite løp neste år, så ønsker å få kroppen i bedre form til da! Og også opprettholde det videre, selvsagt. Anonymkode: ef52d...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #2 Del Skrevet 1. oktober Høres hardt ut med fire dager på rad, men det kommer jo an på intensiteten. Jeg ville lagt inn hviledag etter 2 eller 3 økter, spesielt hvis du er litt ny. Begge deler er krevende for kroppen og særlig intensiteten i cf tar tid å venne seg til. Anonymkode: 8973b...009 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #3 Del Skrevet 1. oktober Det gir ikke mening å ha tre hviledager på rad og deretter trene fire dager på rad. Da skyter du deg selv litt i foten... mye mer effektivt for deg hvis du tar annenhver dsg trening/hvile. Anonymkode: 52d97...06a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #4 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det gir ikke mening å ha tre hviledager på rad og deretter trene fire dager på rad. Da skyter du deg selv litt i foten... mye mer effektivt for deg hvis du tar annenhver dsg trening/hvile. Anonymkode: 52d97...06a Vanskelig å få til å gå opp med kabalen ellers, med Familien AS Anonymkode: ef52d...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 5. oktober #5 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 16.54): Vanskelig å få til å gå opp med kabalen ellers, med Familien AS Anonymkode: ef52d...358 Prøv det ut og se hvordan det fungerer for deg... Om du merker at du ikke har progresjon eller er unormalt sliten er det sikkert lurt å justere ned intervallene når du jogger.. Om det funker så funker det. Tiden vil vise det meste og resultatene man selv oppnår veier tyngst. Kroppene våres kan justere seg til veldig mye og det finnes mange veier og metoder til fremgang i treningen vår.. Selv om det ikke er 100% optimalt pga. et travelt liv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #6 Del Skrevet 5. oktober Ofte er det dumt å gå for hardt ut i starten både pga skader og sjanse for at man faller ut av hele treningen, jobb deg heller opp til 4 dager på rad. Anonymkode: 128db...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #7 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 21.54): Jeg har jogget bittelitt fra før av, men aldri verken fort eller langt, og ikke veldig konsekvent. Har nylig begynt å trene crossfit, og sikter på å fortsette med dette mandag og onsdag. Ønsker da å jogge (veksle på med litt intervaller og lengre turer) tirsdag og torsdag. Og da i utgangspunktet ha treningsfri fredag - søndag. Er dette en fornuftig plan? Jeg vil kalle meg helt nybegynner, både med styrke og noe særlig kondisjon, men jeg føler at dette kan være overkommelig. Har planer om å bli med på et lite løp neste år, så ønsker å få kroppen i bedre form til da! Og også opprettholde det videre, selvsagt. Anonymkode: ef52d...358 Musklene fornyer seg hver tredje måned, mens bindevevet rundt hver 9. Så du kommer til å gå på en smell. Anonymkode: bacfe...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #8 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 15.46): Musklene fornyer seg hver tredje måned, mens bindevevet rundt hver 9. Så du kommer til å gå på en smell. Anonymkode: bacfe...8c2 Utdyp gjerne? Anonymkode: ef52d...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet 10. oktober #9 Del Skrevet 10. oktober Det kommer kanskje litt an på programmeringen på crossfit boksen du trener på. Hos oss har vi en skikkelig kondis-økt torsdag og søndag - om jeg skulle løpt i tillegg ville jeg kanskje droppet disse øktene. Noen dager er det mer styrke, da er det ikke noe problem med en løpe-økt dagen etter. Se an øktene uke for uke og velg utifra hvilke som passer med løpingen. Og hør på kroppen din, noen uker har tyngre økter enn andre, og da trenger du kanskje mer restitusjon. Crossfit kan jo gjerne tilpasses også, så skaler ned om du vil ha en roligere økt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå