AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #1 Skrevet 29. september 2024 Min mann har hatt aleneomsorgen for barna mens jeg har ligget i noen dager etter en operasjon. Han lager ordentlig sur stemning. På dagen kommer han med kommentarer som: « da er det tiende gangen jeg tar ut av oppvaskmaskinen i dag da» og « da lager jeg mat for sjette gang i dag». Det er stikk og klaging. Hver eneste kveld etter legging har det vært stille ved middagsbordet. Nå med barna på egenhånd oser han bitterhet så fort de har lagt seg. Han gir meg stygge blikk om han i det hele tatt ser på meg på kvelden. Han spurte meg pent i dag om vesla hadde likt den nye boka. Jeg ble glad for spørsmålet og svarte at hun elsket den. Jeg prøvde å føre en samtale videre ved å spørre forsiktig: « hva sa din tante, alt bra med henne? » ( han hadde sagt at hans tante hilste før i dag, så antok at de hadde snakket sammen), svaret jeg fikk var : Når i huleste skulle jeg hatt tid til å snakke med henne tenkte du? Det går en stund, og det er blikk stille. Han har tatt med barna på svømming i dag og jeg vet at de har en kafé han liker rett ved inngangen. Jeg spurte « Var det mange på kafeen i dag?» Svaret jeg får fikk: « DET ER IKKE AKKURAT som om jeg har tid til å sjekke ut om det er folk på en kafè om dagen! Jeg har tross alt andre ting..» Etter middagen spør jeg om vi ikke skal se noe hyggelig på tv en liten halvtime. Da får jeg som svar : « så absolutt ikke!» Jeg sier: « ok, men skal du oppføre deg sånn hver eneste dag fremover» Svaret jeg fikk var « jeg er sliten og vil bare ha RO» Jeg sa : «ok, jeg forstår det» også sier han: « NEI, det forstår du IKKE!!» Begeret rant over for meg og jeg ga han klar beskjed om hvor lei jeg er humøret hans. Er det ok å være sur hele tiden fordi man er sliten? Det er slik nesten hver eneste dag, bare enda verre nå når han må ta alle skiftene på hjemmebane. Da jeg hadde permisjon med minstema da var han også fullstendig utslitt og jeg ANTE ikke hvor jævlig han hadde det. Uansett så har han det så jævlig at han ikke kan snakke ordentlig til meg, spise middag på en normal måte eller finne på ting som en normal familie. Anonymkode: bebc2...2fa 1 12
Paneera Skrevet 29. september 2024 #2 Skrevet 29. september 2024 Nei, det er ikke ok. Du ligger der med et operasjonssår, og han oppfører seg som en drittsekk? Skjønner han ikke at du har det verre? 19
Ulven Skrevet 29. september 2024 #3 Skrevet 29. september 2024 Det er i de onde dagene man finner ut om den man har ved sin side er et empatisk menneske, og nå har du funnet at din mann ikke er det. Adferden hans overfor sin nyopererte partner viser tydelig at han ikke bryr seg om deg og dine følelser og kun setter sine egne behov først. Har du i det hele tatt noen hyggelige stunder med denne mannen? 11 4
fjær Skrevet 29. september 2024 #4 Skrevet 29. september 2024 Så flink man da gitt... som klarer å gjøre voksenting!! 🙄 Det skinner litt igjennom at voksenlivet er ikke helt hans greie... 13 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #5 Skrevet 29. september 2024 Wow…. Sjarmerende type. Å du tenker det forholdet er liv laga? Er det noe veldig spesielt med han siden du blir? Anonymkode: 3f425...45b 4
Blueberrymuffin Skrevet 29. september 2024 #6 Skrevet 29. september 2024 Han er ikke voksen, han er et barn, iværtfall i oppførsel. Egoistisk, lat, sutrete, hva skal jeg si, du har vært skikkelig uheldig med mannen din. Kondolerer, hadde revurdert hele forholdet når han er så narsisistisk og blottet for empati. Kjenner jeg typen rett, vil han vel bruke dette mot deg de neste 2-3 årene. 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #7 Skrevet 29. september 2024 Føler jeg sitter skikkelig i saksa. Vi har to barn! Jeg har ikke all verdens av helse. Han vil garantert kunne få 50% omsorg, og jeg vil ha barna mine hele tiden. Hadde vi ikke hatt barn, hadde jeg bodd for meg selv slik ting er nå. Hadde han vært den han var da vi traff hverandre, hadde ting vært veldig annerledes TS Anonymkode: bebc2...2fa 2 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #8 Skrevet 29. september 2024 Han har noen andre siden han er så ekstremt negativ mot deg. Når begynte han å snu slik? Det er bare å innse realitetene og komme deg ut før du blir et nervevrak av å gå på tærne rundt han. Barna har ikke godt av dette heller. Anonymkode: 7bffa...56a 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #9 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Føler jeg sitter skikkelig i saksa. Vi har to barn! Jeg har ikke all verdens av helse. Han vil garantert kunne få 50% omsorg, og jeg vil ha barna mine hele tiden. Hadde vi ikke hatt barn, hadde jeg bodd for meg selv slik ting er nå. Hadde han vært den han var da vi traff hverandre, hadde ting vært veldig annerledes TS Anonymkode: bebc2...2fa Da sørger du for at det ikke blir flere unger i det minste! Han høres ikke ut til å ønske 50%, det er jo sååååå slitsomt med ungene i flere dager i strekk. Anonymkode: 8c8e2...257 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #10 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Føler jeg sitter skikkelig i saksa. Vi har to barn! Jeg har ikke all verdens av helse. Han vil garantert kunne få 50% omsorg, og jeg vil ha barna mine hele tiden. Hadde vi ikke hatt barn, hadde jeg bodd for meg selv slik ting er nå. Hadde han vært den han var da vi traff hverandre, hadde ting vært veldig annerledes TS Anonymkode: bebc2...2fa Slik han oppfører seg viser han jo tydelig at han ikke ønsker 50%. Syns du skal filme han og ha det liggende på en skjult fil dersom det blir nødvendig å vise det frem for å vise hvordan han faktisk er. Anonymkode: 7bffa...56a 5
Blueberrymuffin Skrevet 29. september 2024 #11 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Føler jeg sitter skikkelig i saksa. Vi har to barn! Jeg har ikke all verdens av helse. Han vil garantert kunne få 50% omsorg, og jeg vil ha barna mine hele tiden. Hadde vi ikke hatt barn, hadde jeg bodd for meg selv slik ting er nå. Hadde han vært den han var da vi traff hverandre, hadde ting vært veldig annerledes TS Anonymkode: bebc2...2fa Han har vært slik hele tiden. Slike folk som han holder oppe en fasade i starten, men så blekner den når forhold kommer på. Mannen du tror du en gang kjente fantes aldri. Det var nok bare en løgn, en fasade, han som «tok seg sammen», for hadde den mannen du mener du kjente eksistert hadde han aldri behandlet deg slik nå. 4
Ulven Skrevet 29. september 2024 #12 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Føler jeg sitter skikkelig i saksa. Vi har to barn! Jeg har ikke all verdens av helse. Han vil garantert kunne få 50% omsorg, og jeg vil ha barna mine hele tiden. Hadde vi ikke hatt barn, hadde jeg bodd for meg selv slik ting er nå. Hadde han vært den han var da vi traff hverandre, hadde ting vært veldig annerledes TS Anonymkode: bebc2...2fa Helsen din kommer iallefall ikke til å bli bedre av å fortsette å leve sammen med en person som bryter deg ned. 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #13 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Føler jeg sitter skikkelig i saksa. Vi har to barn! Jeg har ikke all verdens av helse. Han vil garantert kunne få 50% omsorg, og jeg vil ha barna mine hele tiden. Hadde vi ikke hatt barn, hadde jeg bodd for meg selv slik ting er nå. Hadde han vært den han var da vi traff hverandre, hadde ting vært veldig annerledes TS Anonymkode: bebc2...2fa Da har du jo tatt et valg. Du vil være ned mannen uansett hvordan han er for å kunne være med ungene 100% Da må du bare finne måter å håndtere has dårlige perioder på. Anonymkode: c12c5...0bf 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #14 Skrevet 29. september 2024 Han var veldig tilbakeholden, litt mytisk, meget generøs og omsorgsfull, snill ikke minst. Nesten litt dumsnill. Men ved et par anledninger reagert jeg. Jeg ringte han en kveld i datingfasen og fikk nesten kjeft. Jeg ringte for å kjøpe mat på tilbud til en grillfest vi skulle på. Han var svært lite hyggelig fordi jeg ringte uanmeldt og forstyrret han midt i noe viktig. Den episoden har jeg ikke glemt. TS Anonymkode: bebc2...2fa 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #15 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da har du jo tatt et valg. Du vil være ned mannen uansett hvordan han er for å kunne være med ungene 100% Da må du bare finne måter å håndtere has dårlige perioder på. Anonymkode: c12c5...0bf Ja. Vil også at de lærer at slik oppførsel ikke er ok. Jeg tror de har bedre av at vi bor sammen usnsett, men det er nok desverre enkelte dysfunksjonell atferd de tar med seg videre. Hvordan håndtere det? Forklare det « det pappa gjør nå, det er ikke greit og egentlig aksepterer jeg det ikke, men bli allikevel»… Jeg vet søren ikke hva som er verst jeg Anonymkode: bebc2...2fa
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #16 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Vil også at de lærer at slik oppførsel ikke er ok. Jeg tror de har bedre av at vi bor sammen usnsett, men det er nok desverre enkelte dysfunksjonell atferd de tar med seg videre. Hvordan håndtere det? Forklare det « det pappa gjør nå, det er ikke greit og egentlig aksepterer jeg det ikke, men bli allikevel»… Jeg vet søren ikke hva som er verst jeg Anonymkode: bebc2...2fa En oppvekst med en så dysfunksjonell voksen er definitivt verst og kan gi livsvarige sår for ungene. Du burde flytte og be om hovedomsorg. Han er jo uansett helt utslitt. Anonymkode: dc6d9...553 4
Stor pike Skrevet 29. september 2024 #17 Skrevet 29. september 2024 Bare å be ham ta på seg voksenbuksene.
Daisy-love Skrevet 29. september 2024 #18 Skrevet 29. september 2024 Er enkelte (oftest menn) som sliter veldig når de må ta både 1.2. og 3.skiftet. De er vant med at særlig 3.skiftet skjer på magisk vis av seg selv. Når de da må steppe inn så er det noen som går i seg selv og tar seg sammen, mens andre er som din mann. Han er sliter jo med det helt vanlige 2.skiftet i hverdagen, og er heeelt utslitt av det. Joda jeg kan møte han på at det kan være mye, men den oppførselen der er ikke bra. Jeg tror ikke han vil ønske 50% over tid, med mindre han har en mor som kan gå inn og hjelpe ham på fast basis. Han vil nok påberope seg det, men jeg tror ikke det holder over tid, så der hadde ikke jeg vært så bekymret (med unntak av potensiell svigermor). Jeg hadde mer bekymret meg over hva barna må leve med og observere, og din mentale helse. Håper du kommer deg raskt, om så bare noe, også bør dere ta en ordentlig prat, og så tenker jeg du må ta det derfra. Jeg sier ikke at du skal gå, men du skal ikke finne deg i dette heller. Sender deg en god bedring -klem, med full forståelse for at det idag var nok. 💚 1 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #19 Skrevet 29. september 2024 "Jeg ser du blir nødt til å bli helgepappa om vi flytter fra hverandre." Anonymkode: 3ba4b...f2c 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #20 Skrevet 29. september 2024 Neste gang han klager så stopp han og si at han trenger ikke å fortelle deg alt arbeidet han gjør for du vet nøyaktig hvor mye arbeid det er- Du gjør det nemlig hver eneste dag bortsett fra disse få dagene. Anonymkode: d7107...bdd 3 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå