Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #1 Skrevet 23. februar 2006 Jeg har fått tilbud om et engasjement på 6 måneder med gode muligheter for forlengelse. Jeg er i fast jobb, men har vært sykmeldt en stund, delvis jobbrelatert. Jeg kommer til å ta engasjementet uansett, selv om jeg må si opp, men min nåværende sjef vil nødig miste meg og jeg har ikke behov for å brenne alle broer heller, hvis man kan komme på andre løsninger - både fordi min nåværende jobb kan endre seg på kort tid og fordi jeg ikke har garantier for at engasjementet blir fast. Så foreslo en kamerat "hvorfor tar du ikke ulønnet permisjon i stedet?" Hvordan arter det seg med ulønnet permisjon - hva er partenes rett og plikt i tidsrommet? Noen som vet?
abelille Skrevet 24. februar 2006 #2 Skrevet 24. februar 2006 Det er litt forskjell fra sted til sted hvordan permisjonsreglementet er. Noen steder krever de at man må ha vært ansatt et visst antall år før man kan få permisjon for å jobbe et annet sted. Hos oss er det også slik at man ikke kan ta permisjon for å ta en annen fast stilling (slik at et engasjement som du beskriver vil ikke være noe problem). Dersom engasjementet i tillegg gir deg kunnskaper som du har behov for på din nåværende arbeidsplass, har du gode sjanser for å få permisjon. Snakk med sjefen din og hør om han kan hjelpe deg å fylle ut en søknad. Et slik avbrekk er kanskje også nettopp det du trenger for å komme tilbake med masse krefter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå