Gå til innhold

Dårlig karakter fra vgs men høye karakter på bachelor, veien videre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har for lavt snitt fra videregående til å komme inn på et nytt studie men jeg trenger å komme meg over i en annen jobb. Kom inn på bacheloren gjennom realkompetanse. Har gode karakterer fra bacheloren og kan komme inn på master. Men jeg tror ikke det er så lett å få en annen jobb med den masteren. Lettere enn uten men er det verdt å forsøke? Hvis jeg hadde gode resultat fra vgs så ville jeg kanskje heller satset på en ny bachelor. Jeg er veldig interessert i faget på masteren og føler at det ville vært veldig berikende. Men så er bekymringen at jeg potensielt kan ende tilbake i jobben jeg har nå. 

Anonymkode: 3ea85...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva jobber du med nå, og hvilken bachelor har du?

Det er også mulig å ta opp 23/5-fagene. Det vil nok være vesentlig enklere å få gode karakterer nå en da du var helt umotivert som tenåring. Men det spørs jo hva det er du kunne tenke deg, lønnsnivå der vs der du er nå, og sannsynligheten for å få jobb med master som bygger på bacheloren du allerede har. Å bygge på en bachelor vil ofte være lurere rent økonomisk enn å ta en ny bachelor, men det kommer an på fagområdene…

Anonymkode: 4f860...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...