Gå til innhold

Øreverk eller noe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så sinnsykt vondt i ørene gjør vondt å ligge på siden eller ta på det. Er det innafor med legevakt eller må jeg vente til fastlegen i morra? Voksen og hatt mer og mer vondt siden Torsdag...

Anonymkode: 33c52...b4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesespray! 
Kan uansett vente til fastlege åpner i morgen 

Anonymkode: bd525...7d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har så sinnsykt vondt i ørene gjør vondt å ligge på siden eller ta på det. Er det innafor med legevakt eller må jeg vente til fastlegen i morra? Voksen og hatt mer og mer vondt siden Torsdag...

Jeg hadde ringt legevakten. Jeg fikk ørebetennelse i sommer og gikk med det til fastlegen, hun ble sjokkert over at jeg hadde gått så lenge, og jeg måtte ha mye medisin. Ring de og spør. 

Anonymkode: a5cf6...cb4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Absolutt innafor med legevakten. Du har etter all sannsynlighet øregangsbetennelse nåe som er vanvittig vondt, og kan være farlig å gå med. 
Nesespray verken hjelper eller skal prøves, fordi det er i veggene eller kanalen inn til øret du har betennelse ikke inne i øret som ved «ordinær» ørebetennelse. 
Du skal heller ikke putte noe inn i øret, verken flytende eller qtips eller andre ting, da kan det gå hull i øregangen. 

Enten så har du fått dette av AirPods eller ved at du har puttet fingrene inn i ørene? Helt vanlig og økende problem fordi der og er økt bruk av air pods? Alternativt du har bada i basseng? 
Smertestillende kan hjelpe, men ikke bruk NSAIDS/Ibux ol. 

Ring legevakten, selv om uvitende folk her sier andre ting. 

Anonymkode: e8ac7...5e0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nesespray! 
Kan uansett vente til fastlege åpner i morgen 

Anonymkode: bd525...7d6

Du gir livsfarlige råd, og råd som ikke hjelper. Hun har øregangsbetennelse, ikke ordinær ørebetennelse. 

Mulig hun og må henvises til  akutt time hos øre-nese-hals lege for mekanisk tømming av ørene?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er sykt å se folk kalle andre for hypokonder og ber de vente til fastlegen har tid. Det er faktisk opptil legevakten å avgjøre. 

Skrevet

Det er ikke farlig å ringe legevakt for råd. 

Anonymkode: 9b162...995

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Absolutt innafor med legevakten. Du har etter all sannsynlighet øregangsbetennelse nåe som er vanvittig vondt, og kan være farlig å gå med. 
Nesespray verken hjelper eller skal prøves, fordi det er i veggene eller kanalen inn til øret du har betennelse ikke inne i øret som ved «ordinær» ørebetennelse. 
Du skal heller ikke putte noe inn i øret, verken flytende eller qtips eller andre ting, da kan det gå hull i øregangen. 

Enten så har du fått dette av AirPods eller ved at du har puttet fingrene inn i ørene? Helt vanlig og økende problem fordi der og er økt bruk av air pods? Alternativt du har bada i basseng? 
Smertestillende kan hjelpe, men ikke bruk NSAIDS/Ibux ol. 

var på apoteket og de ba meg prøve vaxol  har brukt dette siden lørdag og auuuuuu sikkert på trynet råd det da

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hun har øregangsbetennelse, ikke ordinær ørebetennelse. 

Hvordan vet du det?

Anonymkode: 4b660...f9c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvordan vet du det?

Anonymkode: 4b660...f9c

I wondring to . Meeen tror også det kjennes som et sårt punkt på siden inn mot hodet ikke ut liskom

• Liker 1
Skrevet

Øregangsbetennelse er helt sykt vondt. Jeg kan huske at jeg hadde mellomørebetennelse som barn og det var vondt. Men øregangsbetennelse som voksen var ikke mindre vondt. 

Du bør absolutt ringe legevakten når du har så vondt. Så får de ta en vurdering.

Anonymkode: d4efe...558

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du gir livsfarlige råd, og råd som ikke hjelper. Hun har øregangsbetennelse, ikke ordinær ørebetennelse. 

Mulig hun og må henvises til  akutt time hos øre-nese-hals lege for mekanisk tømming av ørene?

Så du har undersøkt ts?  

Anonymkode: 8f113...fcb

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja det er sykt å se folk kalle andre for hypokonder og ber de vente til fastlegen har tid. Det er faktisk opptil legevakten å avgjøre. 

Du må gjerne henvise til de innleggene som hevder at trådstarter er hypokonder.

Anonymkode: 8f113...fcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...