Gå til innhold

Merkelig situasjon med lærer, spurte meg om å bli igjen på klasserommet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er noen år siden nå, men jeg kom bare til å tenke på det og synes det var litt rart. Har aldri snakket med noen om det før så...Det var da jeg gikk på videregående og vi hadde naturfag. Vi hadde hatt ett lab eksperiment eller hva det nå kalles(?) og jeg var litt sen og den siste på vei ut døra. Så når jeg akkurat var på vei ut så sier han: "Thea kom å se her" også ville han da vise meg dette lab eksperimentet og forklare mer mens han sto rett helt tett ved siden av meg.

Det skjedde jo egentlig ikke noe sånn sett da, bare synes det var litt rart at han stoppet bare meg på vei ut sånn på den måten? 

Var dette faktisk litt rart eller overtenker jeg bare?

Anonymkode: 44989...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, lærere kan (dessverre) oppføre seg upassende på den måten de også, men forhåpentligvis var det bare at han ville vise/forklare mer av eksperimentet, enten fordi du var blant de som tåler mer avanserte forklaringer, evnt motsatt at han trodde du trengte mer forklaring. Det kan også være at det var mer å vise i eksperimentet og du tilfeldigvis sto der. Hilsen naturfagslærer på vgs som har gjort alle tre tingene.

Anonymkode: c5ca5...bff

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså, lærere kan (dessverre) oppføre seg upassende på den måten de også, men forhåpentligvis var det bare at han ville vise/forklare mer av eksperimentet, enten fordi du var blant de som tåler mer avanserte forklaringer, evnt motsatt at han trodde du trengte mer forklaring. Det kan også være at det var mer å vise i eksperimentet og du tilfeldigvis sto der. Hilsen naturfagslærer på vgs som har gjort alle tre tingene.

Anonymkode: c5ca5...bff

Jeg oppfattet ikke læreren som upassende, for hadde han vært den typen hadde det jo sikkert skjedd flere ganger lignende hendelser. Følte bare det var litt rart. Men forklaringene dine gir jo mening så det var nok en av de tingene som er svaret.

Anonymkode: 44989...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lærere ass... Tar seg ekstra tid til å forklare ting for de dumme elevene og så blir dette tolket som de er griser med onde hensikter.

Anonymkode: 903f4...97a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tenker jeg også stakkars lærer som verken har sagt eller gjort noe galt, men heller helt korrekt har tatt ansvar for elevens læring. Som lærer kan man jo ikke si eller gjøre noe som eleven kan oppfatte som krenkende (selv om det man sier er helt sant og helt på sin plass). Jeg lurer på om du sov i timen? Satt du med mobilen? Snakket du usammenhengende med sidemann? Eller bare var du generelt svak i faget? At læreren ga deg repetisjon/ekstraundervisning utenom undervisningstiden er jo bare å applaudere. At det til og med ble gjort uten kjeft eller andre sårende/krenkende uttalelser er jo utrolig godt gjort av læreren. At du flere år etterpå lurer på hensikten er bare trist tenker jeg. Du har hatt en særdeles god lærer. Om du ikke var moden nok til å forstå det den gang håper jeg du klarer å snu dette til noe positivt i dag, alternativt legge hele saken til side for godt. Det gagner verken læreren din eller deg å lete etter krenkelser i dette flere år etterpå.

Anonymkode: 00235...94e

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...