AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #1 Del Skrevet 28. september 2024 Bare tanken på å fingre meg selv i øyet gjør at jeg brekker meg. Prøvde å ha en time hos øyelegen for å prøve linser men jeg begynte å brekke meg så det funka ikke. Jeg syns øyne er så sjukt nasty. Skjønner ikke hvordan folk klarer å ta på linser, og ikke minst ta de av? Men siden jeg driver med dans og sliter med å se godt på trening så har jeg veldig lyst å prøve. Tror dere det er håp? Noen som har fått til å gå med linser? Tenker ikke da på dere som syns linser har vært 0 stress Hva skjer hvis jeg ikke får ut linsa? Må jeg på sykehuset og operere de ut lissom? Fikk ikke noe svar da jeg spurte øyelege, de sa bare at det ikke går. Anonymkode: 44c01...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cirkelin Skrevet 28. september 2024 #2 Del Skrevet 28. september 2024 Det er en vanesak å sette inn/ta ut linser. Jeg synes det er mye bedre å gjøre det selv enn at optikeren skal gjøre det. Har mer kontroll selv liksom. Linsene kan en sjelden gang skli bak øyelokket, enten om du er litt uheldig når du skal ta den ut eller om du prøver å sette inn en ny mens du allerede er en linse på. Eller den kan revne og en del forsvinner under øyelokket. Det skjer sjelden og det pleier ikke være noen big deal å få den ut igjen ved blunking, skylling med saltvann eller vrenge litt på øyelokket. Du behøver ikke være redd for det. Har aldri hørt om behov for å operere den ut på de 30+ årene jeg har brukt linser. Øv deg litt på å sette en finger på øyet. Det er ikke så ille som du tror. Rene hender er viktig! Det er superenkelt å bruke linser når du først får teken på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #3 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bare tanken på å fingre meg selv i øyet gjør at jeg brekker meg. Prøvde å ha en time hos øyelegen for å prøve linser men jeg begynte å brekke meg så det funka ikke. Jeg syns øyne er så sjukt nasty. Skjønner ikke hvordan folk klarer å ta på linser, og ikke minst ta de av? Men siden jeg driver med dans og sliter med å se godt på trening så har jeg veldig lyst å prøve. Tror dere det er håp? Noen som har fått til å gå med linser? Tenker ikke da på dere som syns linser har vært 0 stress Hva skjer hvis jeg ikke får ut linsa? Må jeg på sykehuset og operere de ut lissom? Fikk ikke noe svar da jeg spurte øyelege, de sa bare at det ikke går. Anonymkode: 44c01...0f6 Tok mye øving i starten, men du blir vant med det. Ble noen linser som havnet i søpla, fordi jeg ikke fikk de ordentlig på i starten og de ramla i vasken, for å si det sånn. Men øyelegen har rett, du kan ikke "sette fast" linsen, med mindre den "sklir bak". Det har jeg imidlertid aldri opplevd, for mine linser beveger seg ikke på øyet i det hele tatt når de først er kommet på. Sitter dønn og beveger seg med mine bevegelser. Så lenge linsen er synlig, men du ikke får den ut fordi du ikke liker følelsen, så setter den seg ikke fast slik at den kan opereres ut. Og om du møtte opp på legevakten, så ville vel sikkert en sykepleier himlet med øynene, funnet en engangshanske og plukket den ut for deg... Anonymkode: a491f...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #4 Del Skrevet 28. september 2024 Du må bare øve øve øve, du kan begynne med å øve med å ta deg på øyet, før du går over til å prøve med linser. Anonymkode: 1169c...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #5 Del Skrevet 28. september 2024 Da jeg startet med linser brukte jeg en time på å få satt de på plass, så det ble en del tidlige morgener på meg på den tiden. Nå bruker jeg maks 5 sek pr linse, så det er en vanesak. Synes det var ekkelt å ha fingeren så nært øyet i starten, derfor tok det så lang tid. Viktig å finne en linse du synes er god å ha på (du skal ikke merke at den er på). Anonymkode: a841e...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #6 Del Skrevet 5. oktober 2024 Gikk fint å sette inn og ta ut men det var jævlig vondt nå det sprakk og jeg klarte ikke slappe av for jeg bare gikk og ventet på at de skulle sprekke. Ble tørr i øynene også og det var plagsomt å ha noe der som ikke skulle være der. Jeg klarte bare 5-6 timer før jeg tok de ut. Dagslinser. Jeg turte ikke prøve månedslinser, det er nasty. Jeg endte opp med å ta laser etter et par år. Anonymkode: bd9d8...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå