AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #1 Del Skrevet 28. september 2024 Skal på 2 turer til Gdynia og Gdansk før jul. Lurer på om noen hadde tips til hvilken steder en bør oppsøke og ting en bør kjøpe med seg hjem. Tenker å gjøre litt juleshopping Anonymkode: f1052...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #2 Del Skrevet 28. september 2024 Tenker litt på en tur til Gdansk i høstferien selv så følger denne. Jeg har vært der før, men ser om det er tips jeg ikke har fått med meg. Jeg kan anbefale: Gamlebyen i Gdansk er helt nydelig, og kan bare rusle rundt. Mariakirken er et must - gå gjerne opp til tårnet. Westerplatte: ta båt ut til der 2. verdenskrig startet. Båtturen er ikke veldig spennende, men interessant sted å ha vært synes jeg. Sopot: er jo en sommerby, men verdt besøket likevel. Nydelig pir. Ta en tur innom ærverdige Grand hotel, se på bildene de har der av alle kjendisene fra hele verden. Anbefaler virkelig å leie sykkel! Det er flotte sykler langs hele strandpromenaden bla. Shoppet ikke noe særlig (pga reisefølget), men var så vidt innom Forum. Det ligger i gangavstand fra gamlebyen i Gdansk. Mye bra butikker. Det er ikke så billig i Polen lenger. Men rimeligere enn hjemme likevel. Veldig mye god mat. Anonymkode: 03d52...741 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #3 Del Skrevet 29. september 2024 Sånn ca mellom Gdansk og Sopot ligger er stort shoppingsenter - galleri Baltyk. Kursen gjør jo at det ikke er så billig lenger, men de har bra utvalg av butikker. Lett å komme seg til med lokaltog, stasjonen ligger rett ved siden av. Ellers er forum gdansk også bra for shopping. Sopot er fint også på vinteren, selvom det er en strandby, Gå langs stranda eller strandpromenaden og ta en tur på piren. Mange koselige steder å ta en kaffe eller lunsj el.l. langs veien. Gdynia er ganske kjedelig by, på,sommeren er det litt liv nede på havna, men på vinteren er det nok ikke så spennende. Å kjøpe med seg hjem så har de mye rav, hvis man liker det. Ellers ikke så mye spesielt sånn som jeg ser det. Anonymkode: 60186...5a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #4 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 9.48): Tenker litt på en tur til Gdansk i høstferien selv så følger denne. Jeg har vært der før, men ser om det er tips jeg ikke har fått med meg. Jeg kan anbefale: Gamlebyen i Gdansk er helt nydelig, og kan bare rusle rundt. Mariakirken er et must - gå gjerne opp til tårnet. Westerplatte: ta båt ut til der 2. verdenskrig startet. Båtturen er ikke veldig spennende, men interessant sted å ha vært synes jeg. Sopot: er jo en sommerby, men verdt besøket likevel. Nydelig pir. Ta en tur innom ærverdige Grand hotel, se på bildene de har der av alle kjendisene fra hele verden. Anbefaler virkelig å leie sykkel! Det er flotte sykler langs hele strandpromenaden bla. Shoppet ikke noe særlig (pga reisefølget), men var så vidt innom Forum. Det ligger i gangavstand fra gamlebyen i Gdansk. Mye bra butikker. Det er ikke så billig i Polen lenger. Men rimeligere enn hjemme likevel. Veldig mye god mat. Anonymkode: 03d52...741 Tusen takk for tips. Anonymkode: f1052...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #5 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Sånn ca mellom Gdansk og Sopot ligger er stort shoppingsenter - galleri Baltyk. Kursen gjør jo at det ikke er så billig lenger, men de har bra utvalg av butikker. Lett å komme seg til med lokaltog, stasjonen ligger rett ved siden av. Ellers er forum gdansk også bra for shopping. Sopot er fint også på vinteren, selvom det er en strandby, Gå langs stranda eller strandpromenaden og ta en tur på piren. Mange koselige steder å ta en kaffe eller lunsj el.l. langs veien. Gdynia er ganske kjedelig by, på,sommeren er det litt liv nede på havna, men på vinteren er det nok ikke så spennende. Å kjøpe med seg hjem så har de mye rav, hvis man liker det. Ellers ikke så mye spesielt sånn som jeg ser det. Anonymkode: 60186...5a1 Tusen takk for tips, har hørt endel sminke og klær fremdeles er rimelig der så om det stemmer blir det litt shopping Anonymkode: f1052...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #6 Del Skrevet 30. september 2024 Hvis du skal ha billige klær så må du gå i de polske butikkene. HM og de andre utenlandske kjedene er luke dyre som hjemme. Anonymkode: 925d7...fc7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 5. oktober 2024 #7 Del Skrevet 5. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 6.21): Hvis du skal ha billige klær så må du gå i de polske butikkene. HM og de andre utenlandske kjedene er luke dyre som hjemme. Anonymkode: 925d7...fc7 Håper de kan litt russisk eller engelsk for min polsk begrenser seg til høflighetsfraser, handler konsekvent kun i butikker vi ikke har hjemme om mulig Endret 5. oktober 2024 av Fru Uperfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #8 Del Skrevet 5. oktober 2024 Fru Uperfekt skrev (7 timer siden): Håper de kan litt russisk eller engelsk for min polsk begrenser seg til høflighetsfraser, handler konsekvent kun i butikker vi ikke har hjemme om mulig Du trenger vel ikke å snakke så mye med de ansatte? Du kan evt bruke google translate. Anonymkode: 925d7...fc7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 5. oktober 2024 #9 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du trenger vel ikke å snakke så mye med de ansatte? Du kan evt bruke google translate. Anonymkode: 925d7...fc7 Bør jo kunne spørre om bla størrelser osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 19. oktober 2024 #10 Del Skrevet 19. oktober 2024 Fru Uperfekt skrev (På 5.10.2024 den 6.32): Håper de kan litt russisk eller engelsk for min polsk begrenser seg til høflighetsfraser, handler konsekvent kun i butikker vi ikke har hjemme om mulig Russisk i Polen ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 19. oktober 2024 #11 Del Skrevet 19. oktober 2024 kaledonia skrev (4 timer siden): Russisk i Polen ? Har brukt russisk i Polen før men det var på 80 og tidlig 90 tall men vet russisk ikke er pop i mange tidl østblokk land (naturlig nok) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå