AnonymBruker Skrevet 27. september #1 Del Skrevet 27. september Tenker spesielt på sånn som Call of Duty og Battlefield osv. Er sånne spill egentlig propaganda for vestlige armerte styrker? Anonymkode: 8a532...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #2 Del Skrevet 28. september Nei. Anonymkode: cadb5...5f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 28. september #3 Del Skrevet 28. september Nei. Det er det 100% ikke. Du høres forøvrig ut som en dårlig ChatGPT med ordleggingen «vestlige armerte styrker». Ingen ville sagt det på norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #4 Del Skrevet 28. september Armerte styrker? 🤣 Anonymkode: ed872...5fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #5 Del Skrevet 29. september Ja da kan dere vel kanskje påpeke på hvordan spill som Call of Duty og Battlefield problematiserer vestlige styrker? Isteden for å bare gjøre narr av språket mitt, hvilket forøvrig kalles hersketeknikk... Anonymkode: 8a532...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #6 Del Skrevet 29. september Det er to spill som er svært urealistiske og har ingenting med vesten eller virkelighet å gjøre. Anonymkode: 7ffea...f9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #7 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er to spill som er svært urealistiske og har ingenting med vesten eller virkelighet å gjøre. Anonymkode: 7ffea...f9f Men heller ikke Viljens Triumf hadde noe med virkeligheten å gjøre, det er jo et av kjennetegnene med propaganda. De millitære enheter som brukes i spillene finnes jo, som SAS og Marines. Så da er det jo propaganda? Anonymkode: 8a532...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivy Skrevet 30. september #8 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 3.52): Men heller ikke Viljens Triumf hadde noe med virkeligheten å gjøre, det er jo et av kjennetegnene med propaganda. De millitære enheter som brukes i spillene finnes jo, som SAS og Marines. Så da er det jo propaganda? Anonymkode: 8a532...c9f Er jo heller ikke uvanlig å se Spetsnaz i disse spillene, så regner med at det også er propaganda da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #9 Del Skrevet 30. september Hva legger du i "propaganda"? Om USA ønsker at flere skal verve seg til den amerikanske hæren så burde de få færre amerikanske ungdommer til å spille dataspill. Anonymkode: 3e0fe...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #10 Del Skrevet 30. september Det finnes sikkert noe propaganda i enkelte spill, men generelt vil jeg si nei, FPS spill er ikke propaganda i praksis. Anonymkode: db1c2...1c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #11 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 3.52): Men heller ikke Viljens Triumf hadde noe med virkeligheten å gjøre, det er jo et av kjennetegnene med propaganda. De millitære enheter som brukes i spillene finnes jo, som SAS og Marines. Så da er det jo propaganda? Anonymkode: 8a532...c9f Det er jo et ganske merkelig resonnement. X finnes i virkeligheten og i spillet, ergo er spillet propaganda for X? Anonymkode: ed872...5fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #12 Del Skrevet 1. oktober Ivy skrev (På 30.9.2024 den 9.38): Er jo heller ikke uvanlig å se Spetsnaz i disse spillene, så regner med at det også er propaganda da? Historien i spillene følger jo alltid perspektivet til NATO-styrkene. Anonymkode: 8a532...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #13 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 11.09): Det er jo et ganske merkelig resonnement. X finnes i virkeligheten og i spillet, ergo er spillet propaganda for X? Anonymkode: ed872...5fb Blir NATO-styrkene problematisert i spillene? Hvis ja så kan jeg gå med på at det ikke er propaganda, men hvis ikke så er det åpenbart propaganda. Det er lenge siden jeg har spilt Call of Duty og Battlefield nå, men jeg kan ikke huske at det noensinne forekom kritikk av det vestlige millitæret. Anonymkode: 8a532...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #14 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 9.46): Hva legger du i "propaganda"? Om USA ønsker at flere skal verve seg til den amerikanske hæren så burde de få færre amerikanske ungdommer til å spille dataspill. Anonymkode: 3e0fe...4c2 Ensidig portrettering av NATO. Anonymkode: 8a532...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #15 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ensidig portrettering av NATO. Anonymkode: 8a532...c9f P.s. ikke nødvendigvis for at man skal verve seg, men for at man skal støtte millitæret udelt. Anonymkode: 8a532...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #16 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (17 timer siden): Blir NATO-styrkene problematisert i spillene? Hvis ja så kan jeg gå med på at det ikke er propaganda, men hvis ikke så er det åpenbart propaganda. Det er lenge siden jeg har spilt Call of Duty og Battlefield nå, men jeg kan ikke huske at det noensinne forekom kritikk av det vestlige millitæret. Anonymkode: 8a532...c9f Da bør du nesten sette deg ned og spille Call of Duty og Battlefield, og komme med konkrete eksempler. Vanskelig å forholde seg til dette når du bare beskriver hvordan du føler at ting er. Anonymkode: ed872...5fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #17 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da bør du nesten sette deg ned og spille Call of Duty og Battlefield, og komme med konkrete eksempler. Vanskelig å forholde seg til dette når du bare beskriver hvordan du føler at ting er. Anonymkode: ed872...5fb Jeg kommer jo med konkrete eksempler, det er moteksempler jeg ikke klarer å komme på. Dette handler ikke om følelser, jeg liker Call of Duty, men det må kunne gå an å innrømme at det er amerikansk propaganda likevel. Anonymkode: 8a532...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #18 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da bør du nesten sette deg ned og spille Call of Duty og Battlefield, og komme med konkrete eksempler. Vanskelig å forholde seg til dette når du bare beskriver hvordan du føler at ting er. Anonymkode: ed872...5fb Din utstrakte bruk av hersketeknikker fremstiller din holdning som fornektende, ikke kritisk. Anonymkode: 8a532...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå