Tilda Skrevet 23. februar 2006 #1 Skrevet 23. februar 2006 Vi skal ha 7 brudepiker og brudesvenner, dvs. alle våre nevøer og nieser + min sønn. Jeg har ikke tenkt å legge noen føringer på hva barna skal ha på seg, at de må ha helt like klær, sko osv., jeg går selvfølgelig ut i fra at foreldrene vet hva som er passende antrekk i en slik anledning, og kanskje diskuterer litt seg i mellom. Er det vanlig at brudeparet betaler klærne til brudepikene/brudesvennene? Eller er det foreldrene som gjør dette?
Gjest Gamle Alex Skrevet 23. februar 2006 #2 Skrevet 23. februar 2006 (endret) Jeg synes dere skal betale antrekket siden dere ønsker og ha allle sammen. Nå hadde vi to og den ene var dattern vår men vi betalte kjolen til hun andre. Det var da voldsomt mange brudepiker/svenner da Endret 23. februar 2006 av Gamle Alex
Kara W Skrevet 23. februar 2006 #3 Skrevet 23. februar 2006 Nå vet jeg ikke helt hva som er vanlig, men når du ikke bestemmer hva de skal ha på seg, så synes jeg ikke du skal betale for klærne heller. Dette mener jeg enten brudepikene/svennene er barn eller voksne. Hadde du bestemt at de måtte ha på seg et bestemt antrekk, så hadde jo saken vært annerledes.
Gjest gjest1 Skrevet 23. februar 2006 #4 Skrevet 23. februar 2006 Dersom de ikkje legg nokon føringar i det heile tatt, dvs. at brudepikene kan ha på seg fin-kjolar dei har frå før, treng de ikkje betale, men dersom de har ynskje om at barna skal gå likt kledd, eller liknande, syns eg de skal betale for det. Vi skal ha 3 brudebarn og betalar klede for dei, medan foreldra ordnar med sko og anna valfritt tilbehør.
Gjest Markblomsten Skrevet 23. februar 2006 #5 Skrevet 23. februar 2006 Vi skal ha 4 brudepiker. Vi har blitt enige med foreldrene om at vi står for kjole og assosserier, men at foreldrene stiller med sko og evt stømper/strømpebukse. Det syntes de var en flott løsning. Og så stiller bestmødrene til brudepikene opp som syersker
Tilda Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2006 Hmm... Kanskje vi bør foreslå en slags spleise ordning da..?
Gjest Gamle Alex Skrevet 23. februar 2006 #7 Skrevet 23. februar 2006 Hmm... Kanskje vi bør foreslå en slags spleise ordning da..? ← Ingen dum ide
Gjest Markblomsten Skrevet 23. februar 2006 #8 Skrevet 23. februar 2006 Vi stiller med tøyet fordi vi synes det er flott om de ser noenlunde like ut. Dette mest fordi vi synes 4 brudepiker er ganske masse, og de vil se så elegant ut om de har samme stil. Men dette er jo selvklart en bagatell da. Hadde vi hatt svært stramme økonomiske tøyler rundt bryllupet, hadde vi kasnkje ikke vært så strikte på akkurat dette
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #9 Skrevet 23. februar 2006 Jeg synes det kommer ann på hva de skal ha på seg. Dersom dere krever at de skal ha brudepikekjolen du så i en eller annen butikk - ja, da synes jeg du bør betale det selv. Hvis de kan ha på seg "hva som helst" - er det jo klart foreldrene som stiller med klær slik de andre sier. Det mest naturlige vil vel være å si at de kan ha på seg hva de vil innenfor gitte rammer. F.eks lyse sommerkjoler til jentene (evnt hvite) og mørk bukse til guttene. Jeg synes at i et slikt tilfelle vil det også være naturlig at foreldrene kjøper klærne. Barna må uansett pynte seg til bryllupet - og det er klær som kan brukes etterpå. Dessuten legges det ingen føringer på prisnivået. Og man kan finne en billig kjole på H&M til en drøy hundrelapp.
~MALIN~ Skrevet 24. februar 2006 #10 Skrevet 24. februar 2006 Vi betalte for brudesvennen og brudepika vår selv. Han var sønnen vår - så han betalte vi naturligvis for, og hun var hans venninne, men jeg har ikke hørt om at foreldrene til barna betaler antrekket. Kommer kanskje litt ann på hva som er vanlig der du bor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå