AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #21 Skrevet 27. september 2024 Jeg hadde sagt i fra. Om Han er sår og har vondt , så er det jo et tegn på at den har vært der en stund. Anonymkode: c33c8...7f9 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #22 Skrevet 27. september 2024 Har dere app hvor du kan se når det sist har vært bleieskift? Det har skjedd noen ganger med mine to, som oftest hvis de er ute på ettermiddagen. Da har de kanskje fått ny bleie før de går ut eller etter at de våkner, kanskje før eller etter fruktmåltidet. Også bæsjer de da, men de er ute og løper rundt, er ikke så tett på de voksne osv. Kanskje er det ikke så lett å lukte når de er ute. Du må jo si i fra at du ser en trend, og han bæsjer tydeligvis til samme tid hver dag mellom siste bleieskift og henting. Da kan de kanskje være ekstra oppmerksomme på at det er stor sannsynlighet for at det kommer noe rundt den tiden. Anonymkode: 3489c...59c 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #23 Skrevet 27. september 2024 Hvis barnet bæsjer på seg til omtrent samme tid hver dag, på ettermiddag feks, så bør de ansatte være litt ekstra obs på å sjekke bleien på den tida. Noen barn bæsjer ofte på seg etter det siste måltidet, og da må man være oppmerksom på det. Si ifra du. Anonymkode: 9aae2...c21 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #24 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mellom kl 14:30 og 15:30 ca Anonymkode: 689c9...402 Det er vel akkurat etter mat og ikke unaturlig de bæsjer da, noen blir også fortere sår enn andre Anonymkode: b2b46...6fb
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #25 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei jeg forstår man ikke alltid kan oppdage det. Men det skjer så og si hver/annen hver dag Anonymkode: 689c9...402 Da bæsjer vel barnet ditt akkurat på det tidspunkter da Anonymkode: b2b46...6fb 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #26 Skrevet 27. september 2024 Tror ditt kjære barn har litt rutinemage, er nok bare å gjøre de obs på at han/hun har det sikkert kort etter de har spist frukt/skiftet og kommet ut, mange barn liker å bæsje i ren bleie😀 blir vel det samme som at vi liker rene toaletter👍 kommunikasjon og beskjed uten å være ufin🤗 Anonymkode: dc4e5...e6f 1
KaraThrace Skrevet 27. september 2024 #27 Skrevet 27. september 2024 De aller fleste barnehager har som regel at det SKAL byttes bleie minst to ganger i løpet av oppholdet. Etter at de kommer inn fra lek etter frokost/ på morgenen, etter lunsj/før de legges til lur, og gjerne enda en gang om de har våt bleie før to-måltid. Og ALLTID med en gang man oppdager bæsjebleier. Noe mindre enn det er fryktelig dårlig og bør tas opp med styrer. Hvis ikke barnehagen har faste rutiner på bleieskift ville jeg byttet barnehage med en gang det lot seg gjøre. Det er basalbehov, hva annet slurver de med?? 2
kjærring Skrevet 28. september 2024 #28 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 16.29): Startet i barnehage i August. Siden da har gutten vår hatt bæsj ved henting opptil flere ganger i uken. Denne uken har det skjedd 4/5 dager. Han er sår og har vondt og griner, er dette normalt? Har ingen venninner med barn så får ikke spurt desvere. Han var aldri sår før barnehagestart. Når jeg tar opp med barnehagen får jeg til svar at de har gode rutiner og sjekker ofte,,! Anonymkode: 689c9...402 Mi bæsjet alltid etter fruktmåltidet og alltid etter de sjekket henne
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #29 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 16.41): Jeg skriver barnet mitt har begynt i barnehage i August som da vil si at han er ett småbarn/bleiebarn Anonymkode: 689c9...402 Ikke alle begynner i barnehagen når de er ett år Anonymkode: e4f93...340 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #30 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 17.26): Jeg startet med potte trening når mitt barn var ca 6 måneder og kunne sitte selv. Det er en forskjell på rolig introduksjon og trening og full bleie stopp. Mitt barn og min kusine sitt barn var kvitt dagbleie ikke lenge etter at de kunne gå. Vi brukte selvsagt bleie på dagtid ved lengre reiser hvor toalett/tisse bak et tre i skogen ikke var så tilgjengelig og ved tur/lek utendørs når det var kaldt. Noen uhell skjedde selvsagt i blandt men da er det bare å ha skift. Ved bleieslutt brukte vi slik treningstruse som gjør at barnet blir litt vått og kjenner ubehag men samler opp nok til at det ikke renner ned i skoene. Barn har kontroll på lukke muskel fra 6 måneders alder og kan bli trent til å bæsje på potte/toalett fra den alderen. Anonymkode: 4cfa3...674 Samme her!👍 Anonymkode: 97bec...f59
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #31 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 16.43): Min yngste ga meg en presang hver gang jeg hentet en periode 😆 Når han ble større så bæsjer han kun hjemme. Også nå som 10 Tror det handlet om at han likte best at jeg skiftet på han, så da holdt han seg til henting.. Anonymkode: a044e...42e At man må bæsje er den første naturlige refleks man lær seg undertrykke eller styre selv. Mye pga av barnehage og skole, at man ikke vil bæsje der. Det tror jeg ikke er sunt… Anonymkode: 03cd0...256
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #32 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 16.38): Tegn en sprittusj strek på bleien, jeg gjorde det flere ganger, de sa de byttet bleier men de var stappfulle og hang på knærene nesten. Så når jeg da fikk samme bleie hjem flere ganger og de påstod at de byttet(sjeldent jeg måtte komme med nye bleier og så skjønte at det var noe som ikke stemte her) fikk de klar beskjed! -15grader og stappfull bleie... uansett hva vær og temp det er er det helt uakseptabelt! Ikke stol på de, stol på magefølelsen! Anonymkode: 0325d...fe7 Fy faen, jeg har ikke ord... Anonymkode: 84894...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #33 Skrevet 29. september 2024 Det samme skjedde i barnehagen jeg jobber i, rett før sommeren. En gutt på 2, som hadde bæsjebleie hver dag når mamma kom å hentet i 15.30 tiden. Kjempeflaut, men vi sjekker bleiene ofte . Alle får ny bleie kl 12 og kl 3, og selvfølgelig ellers når de trenger det, noen tisser mye, og noen har bæsjebleie. Vi sjekka gutten ofte siden vi viste at han pleide å bæsje på den tiden, ingenting i bleia, men akkurat når mamma kom, så hadde han bæsja. Følte oss veldig dumme, og følte ikke at mamma trodde på oss når vi sa at vi akkurat hadde sjekket, men det var det som var sannheten. Anonymkode: 9e3f6...a81 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #34 Skrevet 29. september 2024 Be dem sjekke litt ekstra sånn rundt kl.14/30-15, da vel. Anonymkode: 12fc1...b73
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #35 Skrevet 29. september 2024 Aldri opplevd med mine barn, men hadde sjekket ved henting og på en litt nonchalant måte sagt at «oi, vi må inn og skifte bleie før vi kan dra, vi…» hvis det skjer mange nok ganger skjønner de vel tegninga? Anonymkode: 093d2...aed
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #36 Skrevet 29. september 2024 Opplevde dette ofte. Virket som de ikke skiftrt etter kl. 15. Jeg kunne lukte det på mange meters avstand da jeg hentet. Når det er inntørket har det gått lang tid Anonymkode: 8de9e...827
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #37 Skrevet 30. september 2024 Det er jo bare å si "Lucas Leander Chrisander bæsjer visst hver gang dere er ute og blir sår fordi han har gått med det en stund. Kan dere sjekke bleien hans litt oftere når dere er ute?" Anonymkode: 7464c...212 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå