AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #1 Skrevet 27. september 2024 Startet i barnehage i August. Siden da har gutten vår hatt bæsj ved henting opptil flere ganger i uken. Denne uken har det skjedd 4/5 dager. Han er sår og har vondt og griner, er dette normalt? Har ingen venninner med barn så får ikke spurt desvere. Han var aldri sår før barnehagestart. Når jeg tar opp med barnehagen får jeg til svar at de har gode rutiner og sjekker ofte,,! Anonymkode: 689c9...402
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #2 Skrevet 27. september 2024 Hatt bæsj? Hva betyr det? I buksa? Eller får han ikke til å gå på do og er dritatrengt? Anonymkode: d5fe0...c49 1
Meowmere Skrevet 27. september 2024 #3 Skrevet 27. september 2024 Det er ikke uvanlig, men det skjer ikke ofte. Henter dere til samme tid hver dag? 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #4 Skrevet 27. september 2024 Dette er selvsagt ikke greit. Jeg ville sendt klage til styrer viss dette ikke bedrer seg. Barnet skal selvsagt ikke få vondt av å gå i barnehagen. Men husk omsorgen i barnehagen kan aldri bli på nivå mann selv har. Ansatte har flere barn de skal ha ansvar for samtidig. Og ikke alle ansatte passer til omsorgsyrker. Anonymkode: 4cfa3...674 9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #5 Skrevet 27. september 2024 Jeg glemte å skrive at jeg ville startet med potte trening hjemme. Barnet er ikke for lite. Og viss barnet klarer å kvitte seg med dagbleien tidlig så vil det ikke lengre være avhengig av slappe ansatte. Anonymkode: 4cfa3...674 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #6 Skrevet 27. september 2024 Sier du fra hver gang? Anonymkode: d62e4...7a4 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #7 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Startet i barnehage i August. Siden da har gutten vår hatt bæsj ved henting opptil flere ganger i uken. Denne uken har det skjedd 4/5 dager. Han er sår og har vondt og griner, er dette normalt? Har ingen venninner med barn så får ikke spurt desvere. Han var aldri sår før barnehagestart. Når jeg tar opp med barnehagen får jeg til svar at de har gode rutiner og sjekker ofte,,! Anonymkode: 689c9...402 Tegn en sprittusj strek på bleien, jeg gjorde det flere ganger, de sa de byttet bleier men de var stappfulle og hang på knærene nesten. Så når jeg da fikk samme bleie hjem flere ganger og de påstod at de byttet(sjeldent jeg måtte komme med nye bleier og så skjønte at det var noe som ikke stemte her) fikk de klar beskjed! -15grader og stappfull bleie... uansett hva vær og temp det er er det helt uakseptabelt! Ikke stol på de, stol på magefølelsen! Anonymkode: 0325d...fe7 1 14 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #8 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hatt bæsj? Hva betyr det? I buksa? Eller får han ikke til å gå på do og er dritatrengt? Anonymkode: d5fe0...c49 Jeg skriver barnet mitt har begynt i barnehage i August som da vil si at han er ett småbarn/bleiebarn Anonymkode: 689c9...402 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #9 Skrevet 27. september 2024 Meowmere skrev (7 minutter siden): Det er ikke uvanlig, men det skjer ikke ofte. Henter dere til samme tid hver dag? Mellom kl 14:30 og 15:30 ca Anonymkode: 689c9...402
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #10 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg glemte å skrive at jeg ville startet med potte trening hjemme. Barnet er ikke for lite. Og viss barnet klarer å kvitte seg med dagbleien tidlig så vil det ikke lengre være avhengig av slappe ansatte. Anonymkode: 4cfa3...674 Barnet mitt er 12 mnd og han går ikke enda Anonymkode: 689c9...402 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #11 Skrevet 27. september 2024 Min yngste ga meg en presang hver gang jeg hentet en periode 😆 Når han ble større så bæsjer han kun hjemme. Også nå som 10 Tror det handlet om at han likte best at jeg skiftet på han, så da holdt han seg til henting.. Anonymkode: a044e...42e 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #12 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tegn en sprittusj strek på bleien, jeg gjorde det flere ganger, de sa de byttet bleier men de var stappfulle og hang på knærene nesten. Så når jeg da fikk samme bleie hjem flere ganger og de påstod at de byttet(sjeldent jeg måtte komme med nye bleier og så skjønte at det var noe som ikke stemte her) fikk de klar beskjed! -15grader og stappfull bleie... uansett hva vær og temp det er er det helt uakseptabelt! Ikke stol på de, stol på magefølelsen! Anonymkode: 0325d...fe7 Dette var lurt, det skal jeg prøve!! Anonymkode: 689c9...402 1 1 1
mommyaka Skrevet 27. september 2024 #13 Skrevet 27. september 2024 Jeg e førskolelærer og vet at man bytter før man går ut...og du kan ikkje tro hvor mange som bæsjer 10-20 minutter etter vi har gått ut. Og spør når du henter så er det fra 14-15 bare 1-2 på jobb. Oh dessverre er det ikke alltid man oppdaget at noen har bæsjet..om de ikke lukter eller sier ifra 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #14 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hatt bæsj? Hva betyr det? I buksa? Eller får han ikke til å gå på do og er dritatrengt? Anonymkode: d5fe0...c49 Han startet i barnehagen i august. Ikke så veldig mange unger rundt året som går uten bleier........... Anonymkode: d7350...1d4 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #15 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sier du fra hver gang? Anonymkode: d62e4...7a4 Nei men ganske ofte, noen ganger orker jeg ikke si ifra hver dag da det skjer så ofte og jeg ikke vil klage hver dag Anonymkode: 689c9...402 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #16 Skrevet 27. september 2024 mommyaka skrev (1 minutt siden): Jeg e førskolelærer og vet at man bytter før man går ut...og du kan ikkje tro hvor mange som bæsjer 10-20 minutter etter vi har gått ut. Og spør når du henter så er det fra 14-15 bare 1-2 på jobb. Oh dessverre er det ikke alltid man oppdaget at noen har bæsjet..om de ikke lukter eller sier ifra Nei jeg forstår man ikke alltid kan oppdage det. Men det skjer så og si hver/annen hver dag Anonymkode: 689c9...402 1 1
mommyaka Skrevet 27. september 2024 #17 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg forstår man ikke alltid kan oppdage det. Men det skjer så og si hver/annen hver dag Anonymkode: 689c9...402 Kan være at han har fått en rutine og bæsje rundt den timen. Be evt de som jobber p avdelingen og skjekk litt innimellom 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #18 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei men ganske ofte, noen ganger orker jeg ikke si ifra hver dag da det skjer så ofte og jeg ikke vil klage hver dag Anonymkode: 689c9...402 Tror jeg hadde gjort det hver gang, og på fredager sagt hvor mange ganger den uken det har skjedd. Anonymkode: d62e4...7a4 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #19 Skrevet 27. september 2024 Vi skifter etter mat og soving. Og ellers hvis det lukter, vi gjør lukttest hele tiden. Vi rapporterer når vi skifter bæsjebleie. Noen ganger på ettermiddagen kan det være at et barn bæsjer i nybyttet bleie og vi ikke får det med oss med en gang. Men vi lar ikke barn gå i bæsjebleie hvis vi har vitskap om det. Hvilke rutiner har de i bhg til barnet ditt? Er det fast personell eller mye vikarer? Jeg hadde begynt å dokumentere bleiene og tatt det opp med pedagog/styrer hvis problemet vedvarer. Anonymkode: 0b1b9...d5c 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #20 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Barnet mitt er 12 mnd og han går ikke enda Anonymkode: 689c9...402 Jeg startet med potte trening når mitt barn var ca 6 måneder og kunne sitte selv. Det er en forskjell på rolig introduksjon og trening og full bleie stopp. Mitt barn og min kusine sitt barn var kvitt dagbleie ikke lenge etter at de kunne gå. Vi brukte selvsagt bleie på dagtid ved lengre reiser hvor toalett/tisse bak et tre i skogen ikke var så tilgjengelig og ved tur/lek utendørs når det var kaldt. Noen uhell skjedde selvsagt i blandt men da er det bare å ha skift. Ved bleieslutt brukte vi slik treningstruse som gjør at barnet blir litt vått og kjenner ubehag men samler opp nok til at det ikke renner ned i skoene. Barn har kontroll på lukke muskel fra 6 måneders alder og kan bli trent til å bæsje på potte/toalett fra den alderen. Anonymkode: 4cfa3...674 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå