Gå til innhold

Volvo xc40 og c40

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.dagbladet.no/nyheter/volvoen-skjot-fart-skremmende/81996306

«Da et ektepar i Drammen leste om dødsulykken i Sandvika, ble de minnet om sin egen opplevelse med en Volvo nylig. Tidligere denne måneden hadde ekteparet i Drammen en liknende opplevelse. Det får dem til å mistenke at det er noe galt med flere av Volvos modeller.»

Dette er kjempeskummelt! Hadde jeg hatt en Volvo c40 eller xc40 så ville jeg latt den stått parkert nå frem til de finner ut av årsaken. 

Anonymkode: cc2d9...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, du hadde ikke det, da det ikke er rasjonelt å la bilen stå pga. en obskur feil blant tusenvis av biler.

Anonymkode: b0d48...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, du hadde ikke det, da det ikke er rasjonelt å la bilen stå pga. en obskur feil blant tusenvis av biler.

Det hadde i hvert fall vært rasjonelt å kontakte et Volvoverksted og fått de til å se på og evt fikse dette hvis det er en vanlig feil.

Anonymkode: e8c32...f82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/volvoen-skjot-fart-skremmende/81996306

«Da et ektepar i Drammen leste om dødsulykken i Sandvika, ble de minnet om sin egen opplevelse med en Volvo nylig. Tidligere denne måneden hadde ekteparet i Drammen en liknende opplevelse. Det får dem til å mistenke at det er noe galt med flere av Volvos modeller.»

Dette er kjempeskummelt! Hadde jeg hatt en Volvo c40 eller xc40 så ville jeg latt den stått parkert nå frem til de finner ut av årsaken. 

Når det er serieproduksjonsfeil på biler, så er bilmerkene raske med å tilbakekalle og verkstedordne de modellene dette gjelder, det har vi sett gjentatte ganger. At noe ruster i tilknytning til gasspedalen (tror jeg det var) kan skje alle bilmodeller. Jeg har ikke satt meg grundig inn i denne saken, men har forstått at feilen er tilfeldig i tilfeldige biler. Da kan årsaken ligge i at bilen stadig står våt, med våte gulvmatter og feilen er da en bruksfelt, ikke en fabrikasjonsfeil. Da kan man ikke skylde på Volvo eller produksjonsfeil. 
Vi hr hatt mer enn en Volvo og andre biler. Volvo er definitivt best på reklamasjon. 

Og ts, når du er så redd av deg så er det nok best du ikke setter deg inn i noen biler, helst ikke går ut eller gjør noe som kan risikere i uvanlige hendelser, fordi dete r farlig å leve, vi dør faktisk av det, tilslutt :ironi:

Anonymkode: 91950...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde vært svært forsiktig med den gitte Volvo bilen.

https://www.nrk.no/stor-oslo/dodsulykken-i-sandvika_-politiet-bekrefter-at-bilen-ble-tilbakekalt-1.17063478

Anonymkode: c7345...976

Ja, nå var det jo en tilsvarende ulykke på fredag i Kolbotten også, men heldigvis ikke samme utfall. Det er tredje gang på få måneder (Sandvika, Drammen, Kolbotten) med samme type Volvo og samme type raskt akselererende gass uten at foten er på gassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Denne her reklamen kommer til minne:

Så lenge du har belte på, er du sannsynligvis rimelig trygg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne her reklamen kommer til minne:

Så lenge du har belte på, er du sannsynligvis rimelig trygg.

Både belte og airbag i Sandvika ulykken. Men det ble allikevel en dødsulykke. Volvo klarte absolutt ikke et fall på 3 etasjer. Det er en gammel bil og helt annen modell på videoen din så kanskje den var annerledes konstruert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Både belte og airbag i Sandvika ulykken. Men det ble allikevel en dødsulykke. Volvo klarte absolutt ikke et fall på 3 etasjer. Det er en gammel bil og helt annen modell på videoen din så kanskje den var annerledes konstruert. 

Vi må med trygghet anta at moderne biler er sikrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 9.07):

Når det er serieproduksjonsfeil på biler, så er bilmerkene raske med å tilbakekalle og verkstedordne de modellene dette gjelder, det har vi sett gjentatte ganger. At noe ruster i tilknytning til gasspedalen (tror jeg det var) kan skje alle bilmodeller. Jeg har ikke satt meg grundig inn i denne saken, men har forstått at feilen er tilfeldig i tilfeldige biler. Da kan årsaken ligge i at bilen stadig står våt, med våte gulvmatter og feilen er da en bruksfelt, ikke en fabrikasjonsfeil. Da kan man ikke skylde på Volvo eller produksjonsfeil. 
Vi hr hatt mer enn en Volvo og andre biler. Volvo er definitivt best på reklamasjon. 

Anonymkode: 91950...75e

Er du fullstendig skrullete?

At "noe" ruster i forbindelse med gasspedalen er noe som man ikke har sett på veldig mange biler siden bilen ble oppfunnet på 1800-tallet.

At du også mener det er brukerfeil at gasspedalen ruster viser jo bare hvor på viddene du er.

Volvo burde sporenstreks tilbakekalt absolutt alle biler som har denne løsningen, og sendt alle eierne beskjed om å ikke bruke den, og kompensere med leiebil av annet merke til man har funnet en løsning. Dyrt, ja, men da kan de begynne å bruke det de sparte på å knipe inn på sikkerheten.

Jeg har også hatt Volvo, og det er en drittbil i forhold til de andre bilene jeg har hatt. Ikke fordi den er dårlig å kjøre, men fordi det var så inni hampen mye feil og ikke minst sære feil på den. Sånn som andre bilprodusenter ryddet av veien på 60-tallet.

Anonymkode: e8c32...f82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...