Gå til innhold

Greit med hunder i klasserom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De som har hund hjemme drar jo like mye allergener med seg andre veien, så det er et merkelig argument. 

Anonymkode: d8961...96a

Ikke helt riktig. Jeg har sterk allergi mot hund, kan ikke være sammen med hunder innendørs. Men jeg reagerer ikke på kollegaene mine som har hund. De drar ikke med seg så mye hår osv på jobb heldigvis

Anonymkode: acd84...ddf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres helt idiotisk ut. Snakk om å pakke inn barn i bobleplast. For å ikke snakke om ekstra uromoment i et klasserom med barn, så skal man introdusere ett eller flere dyr? Nei, nei, nei.

Anonymkode: a28d3...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På skolen til dattera mi har de hatt det lenge, og det er helt supert! Kan ikke skjønne hva som skal være så farlig med det, de slipper jo ikke løs en spinnvill hund i klasserommet. Lesehunder, eller skolehunder, er utdannede hunder. Ikke noe de har funnet på gata i Bangladesh 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NinaLisa skrev (3 timer siden):

Jeg tror ikke at mange barn har hundeskrekk. Å i såfall er en terapihund et supert hjelpemiddel nettopp for dem. En hund i klasserommet er ingen dum ide spør du meg.

Ikke greit å presse barn inni en slik situasjon 

Anonymkode: 78c51...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit å presse barn inni en slik situasjon 

I hva slags situasjon? Jeg tror ikke du forstå hva en terapihund i skolesammenheng er!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde skrev (4 timer siden):

I hva slags situasjon? Jeg tror ikke du forstå hva en terapihund i skolesammenheng er!

Jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jo

Terapihunder kan brukes for å hjelpe barn med hundeskrekk, jeg har hørt flere har hatt stort utbytte av det. Så for barn med hundeskrekk vil de kunne ha veldig godt av å omgås terapihunder, med tilpassninger.

Anonymkode: d6952...0fa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Terapihunder kan brukes for å hjelpe barn med hundeskrekk, jeg har hørt flere har hatt stort utbytte av det. Så for barn med hundeskrekk vil de kunne ha veldig godt av å omgås terapihunder, med tilpassninger.

Da må man få tillatelse fra alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk tiltak. Skulle ønske det fantes da jeg gikk på skolen. Da hadde livet mitt vært så mye lettere.

Anonymkode: 26713...8ee

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt fantastisk tiltak. Skulle ønske det fantes da jeg gikk på skolen. Da hadde livet mitt vært så mye lettere.

Anonymkode: 26713...8ee

Pga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor skal barn med "hundeskrekk" gå i terapi? Jeg har siden jeg var en 7-8 år hatt "hundeskrekk", særlig fordi jeg ved to anledninger ble jaget av løse hunder. Har også dessverre sett hva helt vanlige familiehunder kan gjøre mot dyr på beite når jaktinstinktet kicker inn.

"Hundeskrekk" er for mange mer et utslag av sunn fornuft.

Anonymkode: d3ba8...45f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De som har hund hjemme drar jo like mye allergener med seg andre veien, så det er et merkelig argument. 

Anonymkode: d8961...96a

Eh, men de allergenene de drar med seg blir ikke "overført" til andre elever på samme måte som om det er en faktisk hund der. Jeg er super allergisk mot hest, og det er nok for meg å gå inn i en gang der det henger en jakke som har blitt brukt i stallen så reagerer jeg, så for min det hadde det vert ille om andre elever kom rett fra stallen og til klasserommet.

Anonymkode: 3ba5c...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skal barn med "hundeskrekk" gå i terapi? Jeg har siden jeg var en 7-8 år hatt "hundeskrekk", særlig fordi jeg ved to anledninger ble jaget av løse hunder. Har også dessverre sett hva helt vanlige familiehunder kan gjøre mot dyr på beite når jaktinstinktet kicker inn.

Om en skrekk ødelegger livskvaliteten så er det jo bra å få ordnet opp i det? Da er det "sunn fornuft" å ikke sette seg inn i en bil da mange flere dør og blir skadet i trafikken enn av hunder. Men å gå rundt å ha skrekk for det reduserer jo livskvaliteten

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om en skrekk ødelegger livskvaliteten så er det jo bra å få ordnet opp i det? Da er det "sunn fornuft" å ikke sette seg inn i en bil da mange flere dør og blir skadet i trafikken enn av hunder. Men å gå rundt å ha skrekk for det reduserer jo livskvaliteten

Ødelægger ikke liv kvalitet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

De ungene jeg kjenner til hadde såpass hundeskrekk at det var best for de å iallfall kunne omgås hunder. Veldig kjedelig å være 8 år og ikke tørre å besøke vennene sine fordi de har hund. Eller å bli redd hver gang de ser en hund i hverdagen. 

De aller færreste hunder er farlige (ja, noen har jaktinnstinkt på dyr, men barn trenger ikke frykte de av den grunn), så da kan man ikke kalle det sunn fornuft. Heldigvis fryktelig sjeldent at barn blir angrepet av hunder sett mot det høye antallet hunder vi har i Norge. Og en terapihund vil iallfall ikke det, de er gjennom ulike sertifiseringer og blir virkelig testet før de skal ut i jobb.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mødrene som gir ungene hundeskrekk. Jeg synes det er helt greit med hund klasserommet. Da blir jo ungene kvitt den tullete fobien sin.

Anonymkode: 1cb53...3d6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De ungene jeg kjenner til hadde såpass hundeskrekk at det var best for de å iallfall kunne omgås hunder. Veldig kjedelig å være 8 år og ikke tørre å besøke vennene sine fordi de har hund. Eller å bli redd hver gang de ser en hund i hverdagen. 

De aller færreste hunder er farlige (ja, noen har jaktinnstinkt på dyr, men barn trenger ikke frykte de av den grunn), så da kan man ikke kalle det sunn fornuft. Heldigvis fryktelig sjeldent at barn blir angrepet av hunder sett mot det høye antallet hunder vi har i Norge. Og en terapihund vil iallfall ikke det, de er gjennom ulike sertifiseringer og blir virkelig testet før de skal ut i jobb.

Mulig de færreste hunder er farlige, men de som var etter meg var definitivt på jakt. Jeg var i livsfare. For min del har det bare gjort at jeg unngår hunder fordi det er forbundet med fare. Jeg har ikke noe stort behov for å være nær hunder selv om noen hundeeiere ikke kan forstå dette, og enten reagerer med alt fra forbauselse til at de blir aggressive og ikke skjønner at jeg kan være en sånn person.

Jeg snakker jo ikke om at terapihunder er farlige, men at det å kurere "hundeskrekk" for mange det gjelder er helt meningsløst. Med mindre man selvsagt vil det selv, men ofte virker det som omgivelsene er mest opptatt av dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener du det ødelegger livskvaliteten? Jeg unngår jo bare hunder, ikke noe problem, men virker som andre har et større problem at jeg unngår hunder. Men da er det jo de som må jobbe med seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...