Gå til innhold

Mirtazapin vektøkning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som bruker den uten å ha gått opp i vekt?

og hvis man går opp av dem som bivirkning, går man ned igjen etter en periode? 

er vekta matlyst eller vektøkning? 

Anonymkode: 5e434...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man legger på seg av mange medisiner, jeg har tatt ulike antidepressiva, la bare på meg, det lureste jeg har gjort er å kutte ut de kjemiske tablettene , og ta noe annet , urter f.eks.johannesurt er fin for depresjon ,vanskelig å gå ned enn opp i vekt husk det.

Anonymkode: 50e40...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lagt på meg noe.Gått på den i mange år.Ja,man blir mer sulten i starten men da er det passe å ekstra godt på

Anonymkode: 39241...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat begynt på den, men merker at matlysta har økt noe. Må derfor passe ekstra på hvis jeg ikke skal legge på meg nå. Merker det særlig etter jeg tar den på kvelden, så har lagt inn et fast måltid der for at det ikke blir noe i tillegg til de andre faste måltidene.

Anonymkode: 31b9a...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har starter på disse for noen uker siden, og noen av grunnen for denne medisinen ble valgt er å få bedre søvn og øke vekten/få bedre matlyst.  

Den første uken hadde jeg markant bedre appetitt, men så har matlysten dalt noe de påfølgende ukene. Men fortsatt noe bedre enn det var før jeg startet på medisinen. 

Jeg har gått opp ca. 1,5 kg på noen uker, men det skal nevnes at jeg spiser svært kaloririk mat når jeg først får matlyst siden målsettingen er å gå opp i vekt. Jeg tror jeg fint skulle greid å holde vekten stabil, om det hadde vært målsettingen. Jeg hadde egentlig forventet, ut i fra andre erfaringer jeg har lest på nett, at matlysten skulle bli mye høyere (Med unntak av den første uken, da var jeg ganske så sulten og fysen på noe søtt). 

Når det gjelder søvn, har dette medikamentet vært fantastisk for min del. Jeg har slitt med søvn i mange år, og har ikke ønsket noe vanedannende søvnmedikament. Jeg har fått uavbrutt 9 timers søvn regelmessig nå, kan ikke huske sist jeg har hatt det. Jeg hadde litt hangover første uken, men det gikk over etterhvert. 

Anonymkode: 86099...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...