Gå til innhold

Grunnlønn Ahus sykepleier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva grunnlønn for sykepleiere på Ahus får? Er det bare tariff eller noe mer?

Anonymkode: 8b4a4...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at tariffen er d som gjelder 

Anonymkode: 91f98...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at de følger tariff. Er du ute etter god lønn er det oslo kommune som gjelder.

Anonymkode: 2e96a...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Min erfaring er at tariffen er d som gjelder 

Anonymkode: 91f98...6cb

Blir uaktuelt da. Jobber i kommune som betaler langt over tariff, men syns mange av stillingene ser spennende ut. Men livet utenfor jobb er viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar utgangspunkt i tariff ja, men det går da an å forhandle lønn for det. Det gjorde jeg på ahus😊 Bare søk og «prøv» deg👏🏼

Anonymkode: 3fe35...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De tar utgangspunkt i tariff ja, men det går da an å forhandle lønn for det. Det gjorde jeg på ahus😊 Bare søk og «prøv» deg👏🏼

Fikk du noe høyere lønn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja😊 

Å så bra! Hvor mye da? Om jeg kan spørre. Sånn hvor mye over tariff.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å så bra! Hvor mye da? Om jeg kan spørre. Sånn hvor mye over tariff.  

Ca 30 tusen ekstra i året. Vi sykepleiere må bli flinkere til å forhandle lønn! Vi godtar uten å prøve og så klager vi på lønnen alikevell. Mange avdelinger sliter med å få dekt sykepleistillingene nå, så du bør absolutt prøve å forhandle. Fortell de hva du har nå ( evt legg på litt) og si at du er villig til å ta stillingen hvis de kan matche lønna. Bruk alt du har av kurs, verv når du legger forhandler lønnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ca 30 tusen ekstra i året. Vi sykepleiere må bli flinkere til å forhandle lønn! Vi godtar uten å prøve og så klager vi på lønnen alikevell. Mange avdelinger sliter med å få dekt sykepleistillingene nå, så du bør absolutt prøve å forhandle. Fortell de hva du har nå ( evt legg på litt) og si at du er villig til å ta stillingen hvis de kan matche lønna. Bruk alt du har av kurs, verv når du legger forhandler lønnen. 

Det er utrolig dumt å starte et arbeidsforhold med en løgn. Eller enda verre, bli avslørt i løgnen. Noe så pinlig. Om de ber om dokumentasjon på inntekten din før de sier seg villige til å matche den, hva gjør du da? De ringer kanskje referansene man oppgir og får vite lønnsnivået der?

Jeg begriper meg ikke på folk som synes det er greit å juge i alle mulige situasjoner, og da særlig om man kan karre til seg noe ekstra. 

Anonymkode: 2da07...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Så bra da! Jeg kommer nok til å dra fram at jeg har en del års erfaring, diverse kurs og at jobben jeg er i nå betaler ca 40 000 over tariff så blir ikke aktuelt å akseptere tariff 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så bra da! Jeg kommer nok til å dra fram at jeg har en del års erfaring, diverse kurs og at jobben jeg er i nå betaler ca 40 000 over tariff så blir ikke aktuelt å akseptere tariff 

Jeg tror ikke det blir noe problem. Ønsker deg masse lykke til😊👏🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...