AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #1 Skrevet 26. september 2024 Hei. Jeg har slitt med spiseforstyrrelse helt siden ungdomstiden, og har dermed vent meg til hvordan fordøyelsen har funket med lite inntak av mat. Det siste året at jeg gjort mye arbeid med meg selv, og har endelig startet å spise et normalt kosthold. Det jeg nå ser, er at jeg må gå på do så ofte. Før kunne det gå en uke, halvannen før jeg måtte på do pga avføring. Nå må jeg på do en-to ganger om dagen. Ikke noe diare, helt normal avføring. Er dette normalt, å gå så ofte på do? Spiser jeg for mye? Jeg vet sånn ca hva jeg ligger på i kalorier, og det er ikke for mye sånn teoretisk. Men kanskje for kroppen min? Eller er det forbrenningen som begynner å normalisere seg? Synes dette er skikkelig uvant, for har som sagt ikke vært vant med å gå på do så ofte. K36 Anonymkode: 6480d...681
anonym8340004 Skrevet 26. september 2024 #2 Skrevet 26. september 2024 Jeg går også på do to ganger om dagen, er ganske sikker på det er innenfor normalen. Men ville tatt kontakt med lege om du er bekymret <33
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #3 Skrevet 26. september 2024 anonym8340004 skrev (3 minutter siden): Jeg går også på do to ganger om dagen, er ganske sikker på det er innenfor normalen. Men ville tatt kontakt med lege om du er bekymret <33 Ja, burde jo det, bare synes det er et så rart spørsmål å spørre om😅 Her inne er jeg i det minste anonym🥸 Men så fint å høre at du også må på do like ofte. Kanskje det er normalt da Ts Anonymkode: 6480d...681 1
Doris Becker Skrevet 26. september 2024 #4 Skrevet 26. september 2024 (endret) . Endret 26. februar av Doris Becker
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #5 Skrevet 26. september 2024 Doris Becker skrev (9 minutter siden): Spennende ny forskning om dette, kanskje noe du vil finne interessant? https://www.nmbu.no/fakulteter/fakultet-kjemi-bioteknologi-og-matvitenskap/16-millioner-til-nytt-forskningsprosjekt-om Jeg har ikke spiseforstyrrelse, men har hatt stor nytte av enzymer og probiotica, grunnet problemer i mage-tarm. Takk, skal lese den! Ts Anonymkode: 6480d...681 1
Doris Becker Skrevet 26. september 2024 #6 Skrevet 26. september 2024 (endret) . Endret 26. februar av Doris Becker
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #7 Skrevet 26. september 2024 Doris Becker skrev (10 minutter siden): Det høres ut som du har en fint fungerende mage, og godt kosthold. Husk å ikke tenke kalorier. Og ta kontakt med profesjonelle hvis du begynner å falle tilbake i gamle mønstre. Lykke til! ❤️ Jeg prøver å ikke gjøre det, men etter 20 år med kaloritelling som hverdagskost, går det skeis noen dager😅 Anonymkode: 6480d...681 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #8 Skrevet 26. september 2024 Jeg har hatt bulimi i 10 år, men vært mye, mye bedre de siste månedene. Jeg er helt lik som deg, det er veldig normalt! Anonymkode: 0fe01...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #9 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg har slitt med spiseforstyrrelse helt siden ungdomstiden, og har dermed vent meg til hvordan fordøyelsen har funket med lite inntak av mat. Det siste året at jeg gjort mye arbeid med meg selv, og har endelig startet å spise et normalt kosthold. Det jeg nå ser, er at jeg må gå på do så ofte. Før kunne det gå en uke, halvannen før jeg måtte på do pga avføring. Nå må jeg på do en-to ganger om dagen. Ikke noe diare, helt normal avføring. Er dette normalt, å gå så ofte på do? Spiser jeg for mye? Jeg vet sånn ca hva jeg ligger på i kalorier, og det er ikke for mye sånn teoretisk. Men kanskje for kroppen min? Eller er det forbrenningen som begynner å normalisere seg? Synes dette er skikkelig uvant, for har som sagt ikke vært vant med å gå på do så ofte. K36 Anonymkode: 6480d...681 Helt normalt. Både 3 ganger pr uke og 3 ganger pr dag er normalt, det vil og gjerne være ulikt gjennom syklus og hva man har spist. Noe går fort gjennom, annet treigere. Anonymkode: 29081...25f
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #10 Skrevet 26. september 2024 Det er helt normalt. Det er store variasjoner i hvor ofte en har avføring. En uke mellom hver gang er også innenfor normalen, men mer uvanlig. Jeg har hatt spiseforstyrrelser selv, og den samme endringen, når jeg tenker etter nå. Fra at en uke eller litt mer var det vanlige for meg, til daglig nå. Og generelt opplever jeg at magen "fungerer" mye bedre nå. Jeg har ikke problemer med hard avføring og forstoppelse mer, men det hadde jeg mye av mens jeg hadde spiseproblemene og en tid etterpå. Anonymkode: 9a8f8...1d0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #11 Skrevet 27. september 2024 Tusen takk for svarene deres, folkens. Fint å høre at det er normalt ❤️ Ts Anonymkode: 6480d...681
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå