Gå til innhold

Hva er din signaturrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din signaturrett?

Anonymkode: 3ae1b...d3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Linse-, havre-, gulrot- løk-, chili burger

Anonymkode: f58e9...c2c

• Hjerte 2
Skrevet

Sushi! Lager veldig god Maki,sashimi, nigiri osv. Jeg har ialefall fått mye skryt for det tidligere. At det er bedre enn sushi man kjøper på restaurant. Jeg liker å tro at de mener dette. :D

• Liker 1
Skrevet

Stund siden jeg laget den nå, men har en fiskerett som selv har blitt tatt godt imot av selv de som ikke er så glad i fisk 

Torsk med potetmos, aspargesbønner, rødvinssaus og toppet med sprøtt bacon 

Anonymkode: 5919e...2f8

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg syns det er veldig godt med svin indrefilet fylt med kremost, urter, soltørka tomater. Surrer bacon rundt fileten. 

Serveres med hjemmelaget pasta og ostesaus. Gjerne et glass rødvin til. 

Da er jeg i himmelen ihvertfall 🤩

Skrevet

Kjøttkaker i brunsaus, og en god kyllingsuppe, og vårruller, og vanlige nakkekoteletter 

Anonymkode: 2c118...9eb

Skrevet (endret)

Den jeg oftest tyr til når jeg skal lage middag til noen på besøk her, er Boeuf bourguignon gryterett, laget fra bunnen av (fransk for "biff fra Burgund"). Det finnes flere varianter av den, som denne f.eks. Kjempegod!

Den jeg lager har jeg tilsatt et par andre ting i enn oppskriften jeg opprinnelig begynte å følge. Fant den på nett for mange år siden, skrev den ut og klistret den inn i oppskriftsboka mi. Nå kan jeg den utenat, da, men sjekker boka for sikkerhets skyld for å se at det ikke er noe jeg har glemt. Hadde glemt baconet en gang for eksempel.

Endret av Million
  • Liker 2
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Løvbiff med påmmfri, spaghetti, og bernaise saus. 

Skrevet

Fjordlands med kjøttkaker :) Varmet opp uten micro og posene! Servert på varmet tallerkner...lurt mange med den.

Anonymkode: d3511...ccb

• Liker 2
Skrevet

Jeg er veldig god på å lage bolognese/ragu, så det lages i store mengder og fryses ned. 

Helstekt and med glaserte poteter, og hjemmelaget rødkål. Andebryst. Er også en kløpper på å steke/ovnsbake all slags kjøtt og fisk. Lager Beef Wellington nærmest i blinde. Generelt veldig flink til å lage mat :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

1)Kyllingsalat med stekt kyllingfilét, babyleaves salat, fetaost, oliven, ristede pinjekjerner, soltørkede tomater som har ligget i bløt i vann eller olje og/eller cherrytomater, agurk (og pasta skruer av linser for ekstra protein)

2) Gulrot og ingefær suppe med kylling

Anonymkode: e1b4a...441

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fjordlands med kjøttkaker :) Varmet opp uten micro og posene! Servert på varmet tallerkner...lurt mange med den.

Anonymkode: d3511...ccb

Men de smaker jo ingenting. 

Anonymkode: 8c73d...87a

Skrevet

En slags kyllinglasagne, men ikke med tomatsaus og bechamel, som vanlig lasagne, men lagvis pasta og en kremet, krydret saus. 😋

Anonymkode: a3cea...0f8

• Hjerte 2
Skrevet

Italienske retter, små men mange. Når det kommer flere på besøk her elsker jeg å lage en rekke småretter med utgangspunkt i det italienske kjøkken. Og fylle kjøkkenøya med alt fra tallerkener med skinke og ost, oliven i ulike varianter. Foccachia og Grissini. Capresesalat. Melon+skinke+balsamico. Ruccola med parmasan. Auberginesalat med hvitløk. Squashpasta med ricotto. Dekomponert lasagne. Pasta Ragu, med langtidsstekt svin og salvie. Tagliata (mørt oksekjøtt) med ruccola. Ossobuco. Gratinert Gnocchi. Og mer. 

Anonymkode: 154da...57d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Linse-, havre-, gulrot- løk-, chili burger

Anonymkode: f58e9...c2c

Jeg tar gjerne oppskrift 😋 Elsker kornkarbonader siden den gangen vi laget det på skolekjøkkenet 🤣🤪😋 Har oppgradert de med blant annet revet gulrot før, så det hørtes ut som en spennende miks 😋

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Italienske retter, små men mange. Når det kommer flere på besøk her elsker jeg å lage en rekke småretter med utgangspunkt i det italienske kjøkken. Og fylle kjøkkenøya med alt fra tallerkener med skinke og ost, oliven i ulike varianter. Foccachia og Grissini. Capresesalat. Melon+skinke+balsamico. Ruccola med parmasan. Auberginesalat med hvitløk. Squashpasta med ricotto. Dekomponert lasagne. Pasta Ragu, med langtidsstekt svin og salvie. Tagliata (mørt oksekjøtt) med ruccola. Ossobuco. Gratinert Gnocchi. Og mer. 

Anonymkode: 154da...57d

Høres nydelig ut 😋

Skrevet

Spaghetti og kjøttsaus. Veldig basic, men overraskende ofte etterspurt.

Ellers lager jeg visstnok verdens beste pannekaker.

• Liker 1
Skrevet

Denne tråden burde vært ulovlig uten medfølgende oppskrifter!!

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Skulle ønske dere her var vennene mine 😆

Jeg har fått mest skryt for lasagne, boeuf bourguignon, chili con carne og jogan rosh. Jeg elsker å lage gryter! Kjøper kraftbein og kjøtt på rekoring, det blir veldig godt 😋

Anonymkode: 65edc...0fa

• Liker 2
Skrevet

Skipperpai, som jeg kaller det. 

Hjemmelaget potermos, god kryddret kjøttdeig med ett glass first price tacosaus og pittelitt vann, tar potetmosen i en ildfast form, legger kjøttdeigblandingen over, strør på massevis av ost, inn i ovnen til osten har smeltet. Serveres med salat og hvitløksbaguett. Veldig godt, raskt og enkelt. 

Anonymkode: defd9...f8c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...