Sansx Skrevet 26. september 2024 #21 Skrevet 26. september 2024 Det kommer an på. Hvor høy er feberen? Over 39, ville jeg gitt paracet og målt på nytt etter en time. Tar seg til ørene? Slapp? Surklete? Utslett? Feber og dårlig matlyst i en uke. Ja jeg ville ringt legevakta. Si at du ikke fikk time hos fastlegen og at du er bekymret for barnet. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #22 Skrevet 26. september 2024 Hele familien her har vært gjennom 7-10 dagers febersykdom nå nylig. Barna på 4, 5 og 7 fikk det også, og det var HØY feber. Ekstremt fæl hoste også. Var innom legevakta med første barnet som var sykt, CRP viste virus. Måtte bare "ri" det av seg med Paracet og mye væske. Den ene sykepleieren sa det gikk mye sykdom, både influensa og korona. Vi hadde noen hjemmetester liggende, og vi alle fikk positivt for korona. Men det var heftigste sykdomsrunda siden korona faktisk var "ei greie" og vi fikk det da. Vi blir gørrsyke. Så lenge barnet får i seg væske og er "ved sine fulle fem", så ville jeg ikke vært bekymra, men jeg ville bedt om akuttime hos fastlege i morgen. Jeg ville krevd det. De skal alltid ha tid til det. Jeg ville muligens overdrevet formen til barnet om de var vanskelige... Få målt CRP og lytte på barnet, det tar ikke lange tida om alt ser greit ut. Anonymkode: 83d58...3f7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #23 Skrevet 26. september 2024 Ring legevakten. Opplever her jeg bor iallefall at de har lav terskel for å sjekke småbarn😊 Å ringe legekontoret her er ingen vits med mindre man er døden nær eller helt garantert har knekkt noe. Paracet er et universalmiddel... Anonymkode: 5a774...f70
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #24 Skrevet 26. september 2024 Er veldig mye ukesfeber for tiden. Men kan være verdt å ta en crp. Anonymkode: 1954c...46b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #25 Skrevet 26. september 2024 Jeg hadde ventet til i morgen. Barnet drikker godt. Jeg ville gitt Paracet hver 6. time, tar ikke dette feberen, hadde jeg gitt også nurofen hver 8. time. Sannsynligvis kun virus, men kan være bakterielt. Ta gjerne med en urinprøve i morgen, husk å vaske godt før du tar prøven. Anonymkode: c1a57...470
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #26 Skrevet 27. september 2024 Hvordan går det? Anonymkode: b9f3f...103
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #27 Skrevet 27. september 2024 Nei, er ikke uvanlig å være syk i både en og to uker. Spesielt ikke når det er en type infeksjon som er ny for kroppen. Immunforsvaret trenger tid på å bekjempe det. Dessuten er høy feber også vanlig hos barn uten at det er farlig. Gi Paracet og pass på å få nok væske MEN det er du som kjenner ditt barn best, om du ikke får kontakt med barnet, barnet får feberkramper eller andre ting ville jeg ringt med en gang. Anonymkode: c731e...8b9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #28 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 18.14): Ts kan ikke kreve en crp. Det må legen vurdere. Anonymkode: 0c551...5dc Fastlege og legevakt tar alltid CRP når man lommer med syke barn. Anonymkode: 7d66f...3b6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #29 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan går det? Anonymkode: b9f3f...103 Det går bra. Han er blitt hes i stemmen, så all den gråtingen var sikkert pga halsvondt. Han var feberfri i dag, men feberen kom tilbake når i kveld. 39,8. men allmentilstanden har vert bedre i dag enn på lenge, så da satser vi på at han begynner å bli bedre, tross feber. 🤞🤞 Anonymkode: 7febb...4fe
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #30 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det går bra. Han er blitt hes i stemmen, så all den gråtingen var sikkert pga halsvondt. Han var feberfri i dag, men feberen kom tilbake når i kveld. 39,8. men allmentilstanden har vert bedre i dag enn på lenge, så da satser vi på at han begynner å bli bedre, tross feber. 🤞🤞 Anonymkode: 7febb...4fe Ville fortsatt ringt legevakt bare for å få tatt crp hvertfall. Da ser de om det er virus eller bakterielt. Minste på 5 hadde tidlig i år streptokokker, fikk såvidt i seg mat. Måtte ha antibiotika. Bare for sikkerhetsskyld kan du høre om crp:) Anonymkode: 508a3...931
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå