Gå til innhold

Dr. Lindbergs bøker, virker det?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er litt fortvila over mange mislykkede slankekurer, nå etter to svangerskap og to keisersnitt har jeg stor appetitt, lite energi og føler at kroppen er i ubalanse. Kost i balanse-opplegget høres utrolig interessant ut. Har søkt opp det som er skrevet om det fra før her på kvinneguiden og det er ensidig positivt. Mange skriver at de skal gi det en sjanse (bl.a. Netti), det hadde vært fint å høre litt om åssen det virker og om resultatene er gode. Eventuelt også de som følger "Jentemat"-opplegget, det er vel litt det samme?

Gi noen ord da, om du har erfaringer!!

Klem fra Therese (fremdeles tålmodig optimist...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

JA det virker. Jeg har lagt om kostholdet, ikke for å gå ned i vekt men for å få mer energi og få et litt riktigere kosthold. Jeg følger prinsippene i boka og har fått det bedre med kroppen min og fått mer energi. For å gå ned i vekt må du nok bytte ut endel av det jeg spiser med magrere varianter og følge mer av oppskriftene han har i boka. Det har også kommet en ny bok med flere oppskrifter.

Jeg har ikke lagt om helt pga resten av husstanden, har konsentrert meg om frokost og lunsj og mellommåltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja det virker på noen, andre ikke. jeg LEVER på brød, pasta og poteter, men går nå ned i vekt så det suser. spiser MYE brød, pasta og poteter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt dr. Lindbergs prinsipper (ikke slavisk eller ekstremt) siden i sommer og jeg har gått ned 10 kilo, så for meg funker det i hvertfall! Kjenner også flere andre som har opplevd både vektnedgang og bedret helse ved å følge disse prinsippene. Det er egentlig litt feil å kalle det en "slankekur", for det man oppnår ved å spise på denne måten er faktisk "normalvekt" (undervektige vil gå opp i vekt på denne maten) og helsefordeler.

Jeg har aldri før prøvd noen slankekurer, men har prøvd prinsippet "spise sunt og trene" - det har IKKE hatt noen effekt på meg, jeg har snarere gått opp i vekt, og nå ser jeg jo at jeg faktisk har spist feil mat; mat som har fått blodsukkeret til å være mer ustabilt.

Ved å følge dr. Lindbergs prinsipper kan jeg faktisk spise ganske vanlig mat, det er ikke noe problem å spise borte f. eks. - jeg kan bare justere mengden av de ulike matvarene på tallerkenen, så går det så bra så :D

Det skal sies at dette halvåret jeg har gått ned 10 kilo har jeg ikke trent noe i det hele tatt, det gjorde jeg halvåret før, og da økte som sagt vekten.

Jeg anbefaler virkelig å prøve ut dette opplegget!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger også Dr. Lindbergs anbefalinger og har kjøpt to av bøkene hans. Har holdt på med dette siden i sommer og har gått ned endel kilo, jeg aner ikke hvor mange, for jeg har ikke vekt hjemme.

En av grunnnene til at jeg følger hans levemåte er at jeg ikke skulle legge på meg da jeg sluttet å røyke for litt over en måned siden. Så jeg har faktisk sluttet å røyke, gått ned i vekt og føler meg så mye bedre både i kropp og sjel.

Det er imidlertid en ting jeg lurer på med dette opplegget - det anbefales å spise couscous og eggnudler. Men av pakkene så ser jeg at karbohydratinnholdet er temmelig høyt - kan det være at GI`en er lav til tross for det ? Er det noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres veldig lovende ut dette her.

Er det noen som vet hvor man får tak i proteinberiket pasta og sjokolade med fruktose?

Du får kjøpt sjokolade søtet med fruktose på en del Coop-butikker i hvertfall. Du kan også spise mørk sjokolade med høyt kakaoinnhold - f.eks. den nye Premium Dark-sjokoladen - selv om den er søtet med sukker. M-sjokolade har faktisk også lav GI. Et sjokoladetips; spis nøtter sammen med sjokoladen, da får du et ganske sunt "måltid" med lav GI. :D

Proteinberiket pasta har jeg ikke prøvd, men du får det kanskje på helsekostbutikker? Ellers er det jo slik at pastaen har lavere GI hvis den er kokt "al dente" enn hvis den er helt myk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er imidlertid en ting jeg lurer på med dette opplegget - det anbefales å spise couscous og eggnudler. Men av pakkene så ser jeg at karbohydratinnholdet er temmelig høyt - kan det være at GI`en er lav til tross for det ? Er det noen som vet ?

GI kan godt være lav selv om karbohydratinnholdet er høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på Puls i går at de nå skal teste denne kuren pluss <Grete Roede-kuren på fire personer i seks uker. De skal skrive dagbok på nettet om hvordan det går. Det skal jeg i hvertfall følge med på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på Puls i går at de nå skal teste denne kuren pluss <Grete Roede-kuren på fire personer i seks uker. De skal skrive dagbok på nettet om hvordan det går. Det skal jeg i hvertfall følge med på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...