Gå til innhold

Han snakket om særeie på første date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Var på en date med en jeg matchet med på Tinder. Så begynte han å snakke om at hvis vi skulle bli sammen/gifte oss i fremtiden så måtte han ha særeie. Altså ble veldig satt ut?? Tror han må ha autisme eller noe sånt når han sier noe sånt😅 er dere enige?

Anonymkode: eb3c1...bbf

Hadde svart at jeg er enig pga eiendommer jeg eier. Og ingen flere dater.

Anonymkode: 8cfc1...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor ikke hoppe i slike viktige spørsmål med en gang? Som særeie, barn eller ikke etc. Så slipper dere å kaste bort tiden til hverandre om dere ikke er enig i så grunnleggende ting. Jeg verken ønsker eller kan få barn, så det er noe jeg opplyser om veldig tidlig. 

Og folk må slutte med det fjollet sitt med å slenge ut diagnoser bare fordi en person er litt annerledes enn seg selv… 

Anonymkode: 5a758...152

Barn skrev jeg i bio jeg ikke ville ha flere av. Lite vits i å møte en som vil ha barn da.

Men å ta opp økonomi på FØRSTE date synes ikke jeg hører noe sted hjemme da det første møtet kun er en kjemitest. 

Anonymkode: 1db0a...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særeiediskusjon ok det, men ikke på første date. Da tenker jeg gjerrig og manglende sosiale antenner, ikke autist.

Anonymkode: 8c314...14d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil definitivt ha særeie om jeg skulle gifte meg igjen, men jeg ville jo aldri nevnt det på første date med mindre man kom spesifikt innpå temaet. Jeg tror vel egentlig ikke jeg vil gifte meg heller for den saks skyld. Heller ikke noe jeg vil snakke om på første date, men det har hendt at det har kommet opp. Det er viktig for noen, og det er vel greit nok det?

Anonymkode: 21919...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg som kvinne kunne godt tenke meg særeie selv. Jeg tjener godt og eier egen bolig. 

Men å ta opp på første date hvordan man skal legge opp økonomi når man blir sammen - det er så sært at jeg hadde rygget unna.

Dere som synes det er helt ok, hva hadde dere tenkt om dama dro opp en bryllupsplanlegger og la ut om hvilken kirke dere skulle gifte dere i og hvilken kjole hun skulle ha? 

Anonymkode: 85bc3...334

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta opp giftemål og særeie på første date er vel litt sosialt tilbakestående. Greit å ønske særeie, men det er vel ikke det som skaper mest romantisk date 

Anonymkode: 93e30...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er dette et tegn på manglende sosial kompetanse, og dermed et stort rødt flagg.

Jeg reagerer ikke nødvendigvis på at man ønsker særeie, men jeg hadde reagert veldig på at man begynner å snakke om det allerede på første date. Det sagt ville jeg ikke vært sammen med en som ønsker særeie, selv om jeg faktisk hadde det selv i mitt første ekteskap, men det er helt fair å ønske det om det er viktig. Da er man bare ikke kompatible, og det er jo også greit sånn sett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha særeie, men usikker på om det er noe jeg hadde turt å nevne på første date. Samtidig er det jo mange som ser på særeie som noe helt uaktuelt, så da er det greit å få det ut av veien uansett da.

Anonymkode: cd02c...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...