Gå til innhold

Han snakket om særeie på første date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på en date med en jeg matchet med på Tinder. Så begynte han å snakke om at hvis vi skulle bli sammen/gifte oss i fremtiden så måtte han ha særeie. Altså ble veldig satt ut?? Tror han må ha autisme eller noe sånt når han sier noe sånt😅 er dere enige?

Anonymkode: eb3c1...bbf

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En som snakker om slikt på første date hadde nok ikke fått flere dater av meg, da han virker mer opptatt av å avklare økonomi enn å bli kjent med meg.

Et lite forbehold om hvordan dette kom opp i samtale. Kom det opp naturlig i en sammenheng kan det kanskje gå, men om han selv tok det opp uten sammenheng så hadde det blitt  med den ene daten.

Anonymkode: 3735f...fe3

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke avskrevet noen fordi de vil ha særeie, nei.

Anonymkode: 65f3d...ba6

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han mye penger og er i fare for å date goldiggere? Høres rart ut, lurer på hva som gjorde at han tenkte på det allerede nå, er det fordi penger er noe det prates mye om?

Anonymkode: eff2e...f5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke enig. 

Det er vel viktig for han og da er det jo like greit å ta det opp så tidlig som mulig for å ikke kaste bort tiden på noen som ikke godtar det.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om fyren har opplevd at noen tidligere ekser har utnyttet han / stjelt av han? Det er det første du bør finne ut av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Var på en date med en jeg matchet med på Tinder. Så begynte han å snakke om at hvis vi skulle bli sammen/gifte oss i fremtiden så måtte han ha særeie. Altså ble veldig satt ut?? Tror han må ha autisme eller noe sånt når han sier noe sånt😅 er dere enige?

Anonymkode: eb3c1...bbf

Veldig spesielt... Han hadde nok ikke jeg datet videre, eller forsåvidt noen menn som snakker om økonomi på første date. Det er så turn-off. 

Anonymkode: 09aec...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (1 minutt siden):

Nei, ikke enig. 

Det er vel viktig for han og da er det jo like greit å ta det opp så tidlig som mulig for å ikke kaste bort tiden på noen som ikke godtar det.

Man har jo ikke utgangspunkt for å vite om det er noe man kan godta eller ikke på første date. Det kan jo ikke alltid at særeie er rettferdig, det er jo noe man må finne ut av NÅR man etterhvert kommer til det punktet at man vurderer å gifte seg. Høres egentlig bare ut som om noen som tror de har funnet en "lur" måte å beskytte seg mot golddiggers på

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

En som snakker om slikt på første date hadde nok ikke fått flere dater av meg, da han virker mer opptatt av å avklare økonomi enn å bli kjent med meg.

Anonymkode: 3735f...fe3

Han hadde nok tenkt at der var det ei som kun var på jakt etter penger. Og vært fornøyd med at hun trakk seg da det ble avslørt.

Anonymkode: e1940...c93

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Var på en date med en jeg matchet med på Tinder. Så begynte han å snakke om at hvis vi skulle bli sammen/gifte oss i fremtiden så måtte han ha særeie. Altså ble veldig satt ut?? Tror han må ha autisme eller noe sånt når han sier noe sånt😅 er dere enige?

Anonymkode: eb3c1...bbf

Skjønner han godt. Mange golddiggere der ute som ikke eier økonomisk styring. Særeie om man har med store verdier er en selvfølge.

Anonymkode: 212bd...cb1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindblwn skrev (1 minutt siden):

Man har jo ikke utgangspunkt for å vite om det er noe man kan godta eller ikke på første date. Det kan jo ikke alltid at særeie er rettferdig, det er jo noe man må finne ut av NÅR man etterhvert kommer til det punktet at man vurderer å gifte seg. Høres egentlig bare ut som om noen som tror de har funnet en "lur" måte å beskytte seg mot golddiggers på

Dette er ekstremt paranoid av meg, men det er ikke bare golddiggers du beskytter deg mot med særeie, også mord for arveoppgjør. Jeg vet.. sikkert galskap å være bekymret for det. 

Anonymkode: eff2e...f5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindblwn skrev (2 minutter siden):

Man har jo ikke utgangspunkt for å vite om det er noe man kan godta eller ikke på første date. Det kan jo ikke alltid at særeie er rettferdig, det er jo noe man må finne ut av NÅR man etterhvert kommer til det punktet at man vurderer å gifte seg. Høres egentlig bare ut som om noen som tror de har funnet en "lur" måte å beskytte seg mot golddiggers på

Jeg vet at jeg hadde godtatt særeie. Jeg vil selv ha særeie på min egen formue.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt ann på i hvilken sammenheng han sa det tenker jeg.

Men jeg kan godt forstå han, jeg vil også ha særeie.

Anonymkode: 75800...b0f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (6 minutter siden):

Jeg vet at jeg hadde godtatt særeie. Jeg vil selv ha særeie på min egen formue.

Jeg tenker bare at det kan jo oppstå situasjoner eller ting i løpet av forholdet som gjør at det ikke er like hensiktsmessig, for begge parter

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper han tilhører en avart av den amerikanske incelkulturen, som har bestemt seg for at alle kvinner er golddiggers. At han tar det opp på første date er en bekreftelse på dette "verdisettet", første steg i en relasjon er å fortelle henne hvor lite hun er verdt og hvordan hun skal underkaste seg. At han befinner seg i Norge hvor kvinner ikke er avhengig av menns økonomi for å kunne få barn har visst gått han hus forbi.

Disse mennene har som regel ikke en krone på konto.

Anonymkode: 0f20e...47e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil også ha særeie og jeg vil ikke ha felles økonomi. Helt greit å snakke om det tidlig 

Anonymkode: 623d4...04d

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette er ekstremt paranoid av meg, men det er ikke bare golddiggers du beskytter deg mot med særeie, også mord for arveoppgjør. Jeg vet.. sikkert galskap å være bekymret for det. 

Anonymkode: eff2e...f5e

Tja, er man ekstremt velstående så kan det kanskje være en risiko 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindblwn skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker bare at det kan jo oppstå situasjoner eller ting i løpet av forholdet som gjør at det ikke er like hensiktsmessig, for begge parter

Man kan endre en ektepakt i løpet av ekteskapet hvis man ønsker det.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Var på en date med en jeg matchet med på Tinder. Så begynte han å snakke om at hvis vi skulle bli sammen/gifte oss i fremtiden så måtte han ha særeie. Altså ble veldig satt ut?? Tror han må ha autisme eller noe sånt når han sier noe sånt😅 er dere enige?

Anonymkode: eb3c1...bbf

Dump, skriver ikke det ofte. Men økonomisk egoisme... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...