Gå til innhold

Sluttet å jobbe hva da med fagforbundet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har dessverre måtte kaste in håndkle å lytte til en havarert kropp så går nå fullt ut på aap og starter arbeidet med å søke ufør på ny året, Har siste arbeidsdag nå på fredag men hva gjør jeg med fagforeningen? Er det noe poeng i å fremdeles være medlem der? Du får lit billigere huslån i banken men det er ikke så mye at det utgjør kontingent og innboforsikringen du sparer ved å ikke ha det i banken og ikke sammen med de andre forsikringene dine men utover de få kronene vi snakker om der hva er eventuelle fordeler ved å fremdeles være medlem der, om noen?

Anonymkode: f5d78...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får vel lavere kontingent når du ikke jobber?

Noen fagforeninger har egne aktiviteter for pensjonister.

Du må nesten sjekke med fagforeningen din hva du må betale som ufør - og hvilke tilbud de har til deg når du ikke lenger er i jobb.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min fagforening er det nesten gratis å være medlem som ufør eller pensjonist. En har fortsatt tilgang til fremforhandla rabattavtaler og tjener på den måten raskt inn den beskjedne kontigenten som er et engangsbeløp

Anonymkode: a11ba...75e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har medlemmar som ikkje er i jobb nedsette kontingent, så skulle overraske meg om det ikkje gjeld LO-forbunda óg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sjekke ditt fagforening, hvis det f.eks. er Fagforbundet så Må du fortsette å betale, kontigenten reduseres hvis/når du blir ufør, og KLP betaler deg pensjon - så du kan tape mye penger hvis du stopper nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Delta er det gratis å være medlem når man er syk/aap/ufør. Man har fortsatt tilgang til alle fordeler.

Anonymkode: 22e10...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...