Gå til innhold

Bruker du ... når du skriver sms?


Gjest Evangelina

Anbefalte innlegg

Nei, gjør ikke det.

"..." markerer at noe er ufulstendig. Det kan i noen sammenhenger

brukes for å uttrykke noe mer enn det som faktisk står der.

Som i tenkepause, ufullstendig setning, markere at noe er klippet/utelatt.

Det er for øvrig et virkemiddel som gjør seg dårlig i korte tekster som sms er, og er i stor grad misbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg gjør det. Dersom jeg vil ha frem litt sånn "henger litt i luften" greie. Akkurat som jeg ville gjort om jeg snakka og dro litt på det på slitten av setninga. Altså bruker jeg det slik det er ment. Som en tenkepause eller at slutten "henger litt i luften" og ikke alt er skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt .., altså kun 2 punktum ganske ofte siden jeg begynte å chatte på IRC for mange herrens år siden, og bruker det i blant enda på MSN. Det er bare en vane, og det ser koselig ut (?). Synes setningene i en chatte-situasjon blir så brutalt avsluttet med et punktum eller ingenting. Jeg bruker forresten aldri punktum da. Jeg er litt merkelig. Men om jeg faktisk mener prikk prikk prikk, så bruker jeg flere enn to. F.eks "Jeg vet ikke helt om det var så lurt......"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, det har jeg aldri tenk over! Men nå som det nevnes, så har jeg ei venninne som skriver ... etter absolutt alle utsagn på MSN og SMS, og underbevisstheten min har tolket det som tristhet. Når alt blir hengende i lufta oppfatter jeg det rett og slett som at folk er deppa/nedfor/kjeder seg.

For å svare på spørsmålet, så bruker jeg det innimellom, men bare der det er naturlig. SMSer sendt av meg er stort sett korte beskjeder, ellers ringer jeg, så det blir lite prikker hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...